Velké Karlovice - buk na Bařince

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Výchozím bodem bude oblíbené zázemí turistů a cykloturistů - hospoda a penzion Pod pralesem ve Velkých Karlovicích Léskovém. Směřujeme údolím Malé Hanzlůvky po zelené cyklotrase číslo 6020/4. Asfaltová silnička vede proti proudu potoka k pralesu Razula. Cestou narazíme na několik studánek i zajímavý mokřad. Pod pralesem, kde asfaltový povrch vystřídá šotolina, zvolíme cestu směřující vpravo od potoka. Zahřejeme se stoupáním k rozcestí Pod Bařinkou.

Cyklotrasa od rozcestí směřuje dále do kopce k sedlu pod Lemešnou, my ji opustíme a zamíříme vpravo lesní cestou k buku na Bařince. Cca po 500 metrech narazíme na největší buk v okrese Vsetín, zhruba 350 let starý úctyhodný strom, který byl dvakrát finalistou ankety „Strom roku“. Stezka vede mírně zvlněným hřebínkem k horní stanici vleku Razula na Buřanově. Máme před sebou jako na dlani Spa hotel Lanterna, hotel Galik, údolí Rybjanka (Velká Hanzlůvka) a hřeben Vsackých Beskyd. Po sjezdovce sejdeme do Velkých Karlovic - Léskového.

Cykloturisté mohou před vrcholem Buřanova pokračovat vlevo po cestě, která klesá do údolí Podťaté a odtud po cyklostezce Bečva pokračovat do výchozího bodu výletu.
Trasa má délku cca 6 km, není náročná, zvládnete ji za slabé dvě hodiny. Vede převážně po lesních cestách. Je potřeba dbát opatrnosti při klesání po sjezdovce.

Cyklistická varianta je necelých 10 km dlouhá.

Cílem výletu je největší buk Vsetínska, zhruba 350 let starý úctyhodný strom, který byl dvakrát finalistou ankety „Strom roku“.

Po výletě přišla k chuti výtečná kyselice v restauraci Pod Pralesem.

Většina cesty vede pěkným lesem, stojí za to udělat si odbočku do pralesu Razula, kde je malý altánek a základní informace o pralese.

Jedná se o nepříliš náročnou vycházku, kterou lze absolvovat celoročně (i v zimě na běžkách - po delší, cykloturistické variantě).

Poslední aktualizace: 22.4.2012
Velké Karlovice - buk na Bařince na mapě
Autor: ZdenekUrbi

Příspěvky z okolí Velké Karlovice - buk na Bařince

Velké Karlovice - tůň Malá Hanzlůvka
Tůňka vznikla roku 1995 v rámci Programu péče o krajinu. Z pohledu…
Sympatický stylový interiér „krčmy“ je k vidění ve velké roubence z 19.st…
V srdci Moravskoslezských Beskyd, ve Velkých Karlovicích, vzniká moderně…
Horkou novinkou letošního valašského léta je – od 1. června 2014 otevřený – dětský zábavní park Razulák, který najdete na úpatí…
Pěkná procházka je romantickým údolím a místní částí Podťaté - v…
Hledáte příjemné místo, kde byste mohli společně s rodinou strávi…
Druhý týden v červnu nastalo tak fantastické slunečné počasí, že jsem to psychicky nevydržel a nahlásil si na pátek dovolenou. Samoz…
  Velké Karlovice jsou obcí s jedním z největších katastrů u nás a lidská…
Začátek trasy je u autobusové zastávky Velké Karlovice, Leskové, hot. Razula. Vydejte se po zelené značce 1 km k rozcestníku Velká…
Sedlo Lemešná leží pod zalesneným vrchom Lemešná, ktorý má nadmorskú výšku…
Dnes dělám vlastní trasu. Vlakem do Velkých Karlovic.Po ŽTZ k rozc. V…
Rozhledna Miloňová Velké Karlovice
Pokochejte se pohledem na Valašsko z nové rozhledny Miloňová nad …
Od zastávky busu Velké Karlovice, Leskové – Razula lze nové rozhledny na Miloňové dosáhnout dvěma trasami.   První, alle terénně mno…
Velice zdařilá stavba na vrchu Miloňové, za pěkného počasí je možno vidět Radhošť, Javorníky. Stavba ohromí výškou a důmyslnou…
Výstup k rozhledně je sice zdola od rozcestí Leskové - Razula poněkud zdlouhavější i časově náročnější, ale cílová odměna opravdu st…
Je nejvyšším vrcholem v pohoří Javorníky. Nachází se přibližně ve…
Na konci hřebene Vsackých Beskyd, tam kde se stýkají horské hřebeny Moravskoslezských Beskyd a Javorníků, se nachází nově vybudovaná…
V pátek 12.srpna loňského roku jsem uskutečnil dlouho vysněný pochoďáček…
Kopec na moravskoslovenském pomezí nedaleko hraničního přechodu Bumbálka.…
V neděli jsem si po dohodě s ženou naplánoval samostatnou túru a úderem …