Vrcholy Kladnatá a Grapa.

Tipy na výlet Do přírody

Autem k Hotelu Mesit,kde jsem byl na dovolené a potom pěšky na vrchol Kladnatá a Grapa.

Foto: stparak

V Beskydech je spousta vrcholů,které stojí za návštěvu i když kolem nich nevede žádná turistická trasa,ale pouze různě široké stezky.Každý s těchto vrcholů je jiný a má svůj půvab.Některé jsou nad 1000 m.n.m a jiné pod 1000 m.n.m.Na některých jsou cedule s názvem vrcholu a jiná mají pouze triangulační značku.Cesta k nim je dopře značená v mapách.V poslední době jsou mojí prioritou.

Nad Horní Bečvou jsou dva takové  vrcholy v těsném sousedství - Kladnatá 918 m.n.m a Grapa 892 m.n.m.Jsou součástí Přírodní památky Kladnatá-Grapa,která byla založena 19.srpna 1999 s rozlohou 63 ha.Přírodní park tvoří převážně rašeliniště,mokřady.podmáčené plochy,suťové skály a skalní výchozy.Takovou přírodu by člověk spíše očekával někde v údolí a ne na nějakém vrcholu.
Oba tyto vrcholy jsou mimo červenou tur.značku.Vede k nim pouze nenápadná stezka.

Já se na tyto vrcholy už vydal dvakrát.Poprvé jsem šel z Podolánek.Auto jsem nechal na rozcestí Kociánka.Po zelené tur.značce jsem došel na rozcestí Lhotská,odbočil na žlutou zn.k rozcestí Kladnatá-sedlo a nakonec po červené zn.A od ní si odskočil na oba vrcholy.Cesta tam i zpět má cca 11 km.

Podruhé jsem šel od hotelu Mesit v Horní Bečvě,kde jsem byl ubytovaný.Z počátku je cesta stále do kopce až k asfaltce,kde je i cyklostezka a tady už je pohoda.Tato cesta mně dovedla k rozcestí Pod Kladnatou kde jsem odbočil na žlutou značku,která mně dovedla k rozcestí Kladnatá-sedlo.Od rozcestí Pod Kladnatou je asi po 400 metrech památník.Je postaven na místě bývalé udedlosti Tkáčových,kde na podzim v roce 1944 proběhla přestřelka mezi německými vojáky a partyzány.Od pámatníku je to už jenom kousek k dalšímu rozcestí.Cesta jde pouze mírně do kopce v nádherné přírodě.Na rozcestí Kladnatá-sedlo je třeba odbočit na červenou zn.směrem na Hlavatou-roc.bus.
Pod vrcholem Kladnatá je dobře udržováná studánka a asi po 100 metrech je nenápadná odbočka na vrchol.Potom zpět na stezku a po cca 300 a jsem zase odbočil na vrchol Grapa.Je schovaný v lese a musí se najít podle mapy.Ani triangulační bod jsem nenašel.
Z vrcholu Kladnatá je vydět skoro na celé Beskydy,jako by byl uprostřed.Lysá hora,Pustevny.rozhledna Sůkenická,vrchol Vysoká atd.
Ani poprvé a ani podruhé jsem nepotkal ani živáčka.
K fotkám přídávám i mapu pro lepší orientaci mé cesty.

Ubytovaný jsem byl v hotelu Mesit na Horní Bečvě a jidlo bylo součástí polopenze.

I podruhé mně tůra na Kladnatou a Grapu uchvátila.

Kromě hotelu je vše zdarma.

Poslední aktualizace: 27.2.2024
Vrcholy Kladnatá a Grapa. na mapě
Autor: stparak

Příspěvky z okolí Vrcholy Kladnatá a Grapa.

Kladnatá - rozcestí
Kladnatá je rozcestí červené a žluté turistické značky a nachází se na…
Mohyla je pravostranný přítok Magurky vlévající se do Čeladénky. Říčka má…
Lhotská je rozcestí zelené a žluté turistické značky a nachází se…
Kociánka je rozcestník zelené, modré a žluté turistické značky a najdeme…
Studánka U Mečůvky se nachází na zelené turistické značce, která vede na…
V údolí Čeladné (až do 50. let Čeladnice) se nenalézalo tolik klauzů …
Podolánky - rozcestí je výchozím bodem modré a zelené turistické značky a…
Rozcestník U Martiňáku je důležitým uzlem turistických značek - modré, žluté, červené a zelené.  Turistické značky zelená - Horní Bečva - Martiňák - Čertův mlýn žlutá - Horní Bečva …
Horský hotel Martiňák se nachází v obci Horní Bečva, v nadmořské výšce 850…
Významné rozcestí a křižovatka turistických tras. Nachází se půl kilometru…
Čertův mlýn je zalesněný vrchol kopce zvedající se jižním směrem od obce Čeladná. Podle pověsti měl čert u dlouhého žlabu na úbočí kopce postavit…
Vrchol Kněhyně ( 1256 m.n.m.) je jednou z nejmohutnějších hor Be…
Třeštík je sedlo a horská rekreační osada na hranici se Slovenskem s křiž…
Smrk je druhou nejvyšší horou Beskyd a svou výškou 1276 m působí velmi majestátně. Je to hora osamocená s předvrcholem Malý Smrk …
Na konci hřebene Vsackých Beskyd, tam kde se stýkají horské hřebeny Moravskoslezských Beskyd a Javorníků, se nachází nově vybudovaná…
Skalíkova louka se stejnojmeným hotelem je známým výletním…
     Místo, na které Vás zavedou mé řádky v tipech na výlet a zároveň vám jej mohu s klidným srdcem doporučit, je známé beskydské středisko, které…
Rozcestník žluté a modré turistické značky. Nachází se na hrázi přehrady Šance. Žlutá značka vede na Lysou horu. Po…
Vrchol Radhošť (1129 m n.m.) se nachází 4 km od horského sedla Pustevny…
"Lysá hora je nejvyšší hora Moravskoslezských Beskyd (1323 m n.…