Výlet na Černokostelecké keramické trhy

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Za kulturou

Chci vás pozvat na výlet na Černokostelecké keramické trhy, které se konají v sobotu 29. května 2010 v Kostelci nad Černými lesy a mají zde opravdu dlouholetou tradici. Konají se už hodnou řádku let vždy poslední sobotu měsíce května. Takže jedeme do Kostelce nad Černými lesy - a to pokud možno hned ráno, aby nám nic neuniklo. Trhy začínají v 8.50 hod a končí v 17.00 hod, takže pokud si výlet chceme náležitě užít, počítejme, že na něm strávíme v podstatě celý den. Jedeme autem odkudkoliv nebo z Prahy autobusem pražské integrované Dopravy - buď autobusem číslo 381, nebo autobusem číslo 387 ze stanice metra Háje. V den konání Keramických trhů je vždy tato autobusová Doprava posílena, takže autobusy jezdí často, častěji než v jiné běžné soboty. Trhy se každoročně, takže i letos, konají na náměstí Smiřických.

Černokostelecké keramické trhy se konají v Kostelci nad Černými lesy, který je právem nazýván nejen plícemi středních Čech, ale také Městem keramiky. Každou poslední květnovou sobotu se sem sjíždějí keramici z celé republiky a zde vystavují a zároveň prodávají svoje keramické výrobky. Je zde nespočet stánků s krásnými věcmi, které si můžete koupit. Převážně jde o keramické výrobky, ale většinou si zde můžete koupit třeba i sáček s levandulí nebo sušenou levanduli a podobné výrobky.

Trhy jako takové doprovází bohatý program na podiu i mimo něj. Můžete si vy nebo vaše děti něco zkusit vytočit na hrnčířském kruhu, dále se koná soutěž o nejhezčí servírovací nádobu na jednu porci polévky, na trzích je otevřený dětský koutek atd.

Na začátku trhů v 8.50 hod vystoupí Mažoretky Scarlett, poté trhy oficiální zahájí starostka města. Vystoupí Aerobik klub DODO, děti z místní mateřské školy, dále například skupina Zpětná vazba (12.30 - 13.30). Odpoledne hraje Michal Prokop, Jan Hrubý, Luboš Andršt trio.

A když ještě bude hezké počasí, výlet to bude jako malovaný.

Najíst se není vůbec problém, přímo na trzích jsou stánky s různým občerstvením a též je na náměstí pizzerie, kde je možno se dobře najíst a napít a při hezkém počasí využít možnosti přitom posedět na "zahrádce" pizzerie venku a kde, pokud svítí sluníčko, vás příjemně zastíní slunečníky. Zároveň máte výhled na trhy. Dále se přímo na náměstí nachází restaurace "Zelený dům" s pivnicí. A mimo náměstí jsou minimálně ještě tři restaurace, takže že se nebudete mít kde občerstvit, se opravdu bát nemusíte.

Keramické trhy bývají vždy krásné, nádherné rozmanité keramické výrobky, kde si každý vybere, pokud chce koupit - jak výrobek užitečný či užitný nebo dekorativní, prostě každý milovník keramiky určitě potěší svoji duši i oko a domů si může přivézt opravdu nádhernou keramiku dle vlastního vkusu a výběru (neb výběr je veliký, zrovna tak jsou i různé cenové hladiny za výrobky), poslechne si hezkou hudbu, podívá se na různá vystoupení, prostě na Keramických trzích je to opravdu vždy moc fajn.

Vstup na Keramické trhy i s doprovodným programem je zdarma.

Poslední aktualizace: 29.5.2010
Výlet na Černokostelecké keramické trhy na mapě
Autor: Jessica

Příspěvky z okolí Výlet na Černokostelecké keramické trhy

Podlipansko - okolí Kostelce nad Černými lesy
Výlet je pro všechny věkové kategorie a také pro všechny zátěžové kategorie. My menší sportovci pojedeme autem a podnikneme vycházky…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy…
Kostelec nad Černými Lesy leží ve Středních Čechách, východním směrem od …
Rok se s rokem sešel a 28. května 2016 jsme se opět vydali na Tradiční…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy autem či…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem (odkukoliv) nebo z Prahy…
Farní kostel sv. Andělů strážných v Kostelci nad Černými lesy najdete v samém středu města, na náměstí Smiřických. Kostel je jednolodní barokní stav…
Muzeum hrnčířství s galerií v Kostelci nad Černými lesy se nachází na náměstí Smiřických v renesančním panském domě, který v roce…
Letos již podruhé se konal v Kostelci nad Černými lesy 2. adventní…
Jednou v roce konkrétně poslední květnovou sobotu je na náměstí v Kostelci…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy na Tradiční keramický den - tentokráte…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo autobusem…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo z Prahy…
Kostel sv. Jana Křtitele byl vystavěn v roce 1600 původně jako kostel…
Jedeme do Kostelce nad Černými lesy autem odkudkoliv nebo autobusem z Prahy od stanice metra Háje linkou číslo 381 nebo 387. Z…
Náměstí Smiřických tvoří centrum v Kostelci nad Černými lesy a je to…
Renesanční zámek se nachází v Kostelci nad Černými lesy na Kolínsku ve Středočeském kraji. Jádrem rozsáhlého zámeckého areálu je…
Galerie Jana Svatoše v Kostelci nad Černými lesy je především ori…
Zámek v Kostelci nad Černými lesy vévodi krajině a jeho věžičky j…