Z Dolní Kvaně do Dolní Kvaně přes úchvatnou skálu, bývalé letiště a Jordán.

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet krásnou přírodou Brd v kontrastu s měsíční krajinou vojenského cvičiště, která se pomalu zvedá k životu. Vycházíme od rozcestníku modré a zelené značky Dolní Kvaň a jdeme po modré značce  téměř k Základní škole,kde narazíme na zelenou značku,po které jdeme vpravo. Dojdeme do obce Kvaň. Jdeme dále po zelené značce. Kousek povede po silnici a pak už do lesa. Po zelené značce dojedeme do obce Chaloupky, kde změníme barvu značky na žlutou a jdeme po ní přes Malou Vísku až k odbočce Jindřichova skála. Tu vám rozhodně dopručuji návštívit. Je tu krásný rozhled i spousta kamenů k posezení.Je odtud krásně vidět zřícenina hradu Valdek. Vrátíme se zpět na cestu a jdeme stále po žluté značce až na rozcestí U Bílého křížku. Odtud jdeme po žluté  přes bývalé vojenské letiště a dále až do místa, kde zprava přichází  modrá značka a žlutá odbočuje vpravo. Jdeme po žluté a dijdeme k rozcestí K letišti, kde odbočíme vlevo po zelené značce. Ta nás dovede na Dopadovou plochu vojenského cvičiště. Zde uvidíme pozorovací bunkry a doslova měsíční krajinu, kde roste jen vřes. PO zelené značce dojdeme na rozcestí Dlouhý vrch,kde změníme barvu značky na červenou a jdeme po ní na rozcestí Dlouhý Kámen, kde opět změníme barvu značky, tentokrát na zelůenou a jdeme kolem Mariina pramenu k rozcestí U tří fořtů, odkud jdeme po modré značce opět na rozcestí K letišti a tentokrát jdeme po zelené značce, která nás dove zpět do býchozího bodu výletu, do Dolní Kvaně. V nohách máme 25,5 kilometru a krásný pocit z pobytu v přírodě a trochu  stísněný pocit z dopadové plochy.

Jdeme především do přírody. Jako bonus nás čeká úchvatná JIndřichova skála s krásným rozhledem a jako protipól návštěva bývalého a veřejnosti zpřístupněného vojenského prostoru a dopadové plochy Jordán.

Jídlo a pití doporučuji vzít s sebou do batohu.

Krásná příroda, úchvatná Jindřichova skála a proti tomu měsíční krajina dopadové plochy.

Peněz netřeba, do přírody se stále ještě neplatí.

Poslední aktualizace: 15.5.2020
Z Dolní Kvaně do Dolní Kvaně přes úchvatnou skálu, bývalé letiště a Jordán. na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Z Dolní Kvaně do Dolní Kvaně přes úchvatnou skálu, bývalé letiště a Jordán.

Augustiniánský klášter s kostelem Zvěstování Pany Marie
Kostel Zvěstování P.Marie s klášterem řádu Augustina založil r. 1262. Oldři…
Nejstarší augustiniánský klášter v Čechách v minulosti navštěvova…
Hejlák je vrch v Brdech a leží cca 3 km jihozápadně od obce Zaječov-Svatá…
Více jak 15m vysoký skalní útvar, který leží ve vojenském újezdu Brdy, cca…
Tento památný strom roste na okraji Malé Vísky, na dohled od hran…
Sobota 29. 10. 2022 Po včerejším nádherném výletě jsem překvapivě…
Zřícenina gotického hradu Valdek stojí na ostrohu nad Červeným potokem uprostřed hlubokých brdských lesů. Zřícenina hradu Valdek s…
Naše společná cesta začíná na Exitu 41 dálnice D5. Odtud směřujeme směrem na Cerhovice, Újezd, Komárov, Chaloupky, Neřežín. V…
     Kdo alespoň párkrát zbloudil do „vod“ středověku, v čase krále…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet krásnou brdskou přírodou. Vyrážíme  z Neřežína od rozcestníku žlu…
Neděle 30. 10. 2022 Až do 4 hodin jsem spala dobře. Podle včerejš…
Cyklovýlet je vhodný pro drsnější povahy (zvlášť za mizerného počasí).…
Sobota 14.května slibovala ještě slušné počasí a tak jsme se ve třech…
Hořovickem a Brdskou pahorkatinou na Valdek Je konec března, jaro se…
Jordán je vrch v Brdech v Třemošenské vrchovině (podokrsek Tocká vrchovina…
Zaniklé vesnice vyzařují atmosféru, která mě zvláštním způsobem láká.…
Nejstarší zpráva o komárovské vsi pochází z roku 1263. V roce 1917 p…
Tok (někdy také Velký nebo Vysoký Tok) je nejvyšší hora Brdské vrchoviny i Středočeského kraje. Leží vzdušnou čarou 8,4 km…
V sobotu 7.května uspořádali TSSB výlet do Středních Brd na Koníček a…
Naše společná cesta začíná na Exitu 50 dálnice D5. Odtud směřujeme na Mýto…