Dovolená ve Vrbně pod Pradědem - 2. den

Velmi dobře se nám spí, aby ne - v bývalém zámeckém pokoji, kde je klid a pohodlí. Budíček dnes máme v pět ráno, v šest hodin nám odjíždí autobus od zámečku Grohmann do nedaléké obce Heřmanovice, nacházející se na rozhraní Jeseníků a Zlatohorské vrchoviny. Na místě jsme za chvíli, očaruje nás zdejší malebná krajina s koňmi na louce. Já neodolám a fotím si je. Franta zatím uhání do svahu ke kapličce, odkud si fotí aspoň z výšky lom s jezerem, ke kterému se nestihneme jít podívat. Obcí přecházím ke kostelu, kde čekám na Frantu a ihned se zjeví místní starosta a vyzvídá, co se nám zde líbí a co si fotíme. Uspokojen, že zde obdivujeme jejich koně a dřevěnice se pán vrací na svůj úřad.

Franta se naštěstí vrací a my pokračujeme silničkou vzhůru do kopce kolem kostela. Mírně stoupáme kolem několika dřevěnic, obytných domů i chat. Z vrcholu obdivujeme výhledy do malebné KRAJINY. Pak pokračujeme asi jeden kilometr po hlavní silnici k zastávce autobusu. Při posledních krocích nás přepadne dešťová přeháňka, ale naštěstí zmizí tak rychle, jak se objevila a opět je tropické horko. V devět hodin nám přijíždí autobus a my pokračujeme do Zlatých hor. Z autobusového nádraží nás místní Doprava zaveze k zastávce u hájovny u lesa a my pak pokračujeme přes les pěšinou kolem potoka k Zlatorudným mlýnům. Je zde mnoho návštěvníků i školní výlety. Chvíli zde posedíme na dřevěných lavičkách, a pak po druhé straně kolem vody dojdeme k dřevěným srubům a restauraci. Zde si dáváme oběd - výpečky s výborným zelím a společností pana hostinského. Baví nás veselým vyprávěním, kdy byl policajtem a členem ochranky našeho bývalého presidenta Havla. Dnes je v důchodu a v klidu se zde věnuje práci hospodského. S veselým hospodským jsme kromě všeho možného probrali i moje nemocné nohy, viděl jak se ploužím na WC, a tak nám domluvil odvoz do města. Protože do centra Zlatých Hor nás čekaly ještě čtyři kilometry, uvítala jsem jeho návrh i přes Frantovo protestování hostinský rozhodl, že se povezu jen já, ale Franta nakonec uznal, že i on je unavený. Během patnácti minut se přiřítila paní, která jim vozí pizzu, byla to Romka, ale překvapivě ochotná a stejně veselá, jako pan hospodský. Poděkovali jsme mu a vyrazili. Opravdu jsme kromě unavených noh ušetřili i čas, valila to takovou rychlostí, že v nás občas zatrnulo, silnice patřila jen jí, ale přežili jsme. Vysadila nás na náměstí ve Zlatých Horách. Byli jsme překvapeni, jak se to tu od naší poslední návštěvy změnilo a vše rozkvetlo do krásy. Procházíme náměstí Svobody ke kostelu, kolem aleje s památnými stromy a zpět náměstím, kde si ve Sladké cukrárně chvíli odpočineme u dobré kávy a zmrzliny. Po krátkém odpočinku pokrařujeme dál k Hornickému muzeu, umístěném v jednom z historických domů. V muzeu si prohlížíme spoustu zajímavostí, sbírku nerostů a v podzemí expozici s ukázkami důlního nářadí, a také expozici mučírny s mučednickými nástroji, používanými při čarodějnických procesech. Odpoledne se vracíme autobusem do Vrbna, procházíme si místní náměstí, nacházející se v kopci. Cestou zpět se zastavíme v Albertu na malý nákup, pak se vracíme k zámečku Grohmann s malou zastávkou v zahradní restauraci na pivo, neb je hrozné vedro. Předpovědi počasí opět nevychází, kromě malé přeháńky je od rána dost horko. Přicházíme k zámečku, já si jdu udělat ještě pár fotek do zámeckého parku, a pak za Frantou na pokoj. Večeři máme dnes domluvenou na 19 hodin. Ve stylové restauraci zámečku vaří skvěle a levně - dnes máme objednanou znojemskou. Večer opět odpočinek na pokoji u televize, dnes nemusíme jít brzy spát, další den nikam nespěcháme.

Poslední aktualizace: 7.8.2016
Dovolená ve Vrbně pod Pradědem - 2. den na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Dovolená ve Vrbně pod Pradědem - 2. den

Vrbno pod Pradědem, Jeseníky
Vrbno pod Pradědem je město v Jeseníkách, žije zde 6500 obyvatel. Leží…
V malebném prostředí Jeseníků je pěkným místem pro vaši dovolenou…
V září roku 2019 nastala v moravskoslezském městě Vrbno pod Pradědem sláva…
Vrbno pod Pradědem již svým názvem evokuje fakt, že leží poblíž n…
Město s velkým čtvercovým náměstím - Vrbno pod Pradědem najdete v …
Procházíte - li centrem Vrbna pod Pradědem, na hlavním vrbenském náměstí…
Hledáte - li ubytování v Jeseníkách pro svou dovolenou, či víkendový nebo…
S výrobou skla sa malo začať už niekedy okolo roku 3500 pred naším letopočtom. Prvé sklárne na území dnešnej Českej republiky začali…
Počas výletu po severnej Morave sme si hľadali nejaké vhodné miesto na…
Cestování vlakem má své velké kouzlo. Čas pomalu plyne, za okny čaruje…