Dovolená ve Vrbně pod Pradědem - 4. a 5. den

Ve čtvrtek se setkáváme s našimi přáteli, kteří si zde v Petrově kdysi koupili chalupu, vysadili u ní kus vlastního lesa, jsou totiž oba velkými milovníky lesů a přírody. Jana s Jardou nás vyzvedli ve čtvrtek hned ráno před zámečkem Grohmann a společně odjíždíme směrem na Medvědí vrch, Drakov, údolí Holčovice, přes Heřmanovice, kde nám ukazují svá oblíbená místa. V Drakově procházíme lesní silničkou, romantickým údolím potoka s kaskádkami ke staré hutnické peci, ale dnes jsou zde jen její Trosky. Pak se vracíme zpět k autu a pokračujeme údolím Petrovice, kde se na chvíli zastavíme u jejich chalupy a ukazují nám vlastí les, který kousek nad chalupou vysadili. Několik let zde žili, dnes už bydlí jinde a sem jezdí jen občas. Pak pokračujeme přes Osoblažsko s nádhernými výhledy do krajiny, k zámku Dívčí hrad. Osoblažsko je bohaté na přírodní krásy a Kulturní památky, vhodná oblast pro klidnou dovolenou, s množstvím stezek pro turisty a cyklisty. Tento historický objekt je bohužel pro veřejnost uzavřen a čeká na svůj další osud. Větší zastávku máme až v Albrechticích, kde si procházíme nevelké náměstí, a pak máme malý odpočinek ve zdejší cukrárně. Odtud směřujeme na Žáry, kde naši přátelé dnes bydlí v panelovém domě. Posedíme u nich povykládáme a v 18 hodin nás Jarda veze zpět do Vrbna. U zámečku se loučíme a domlouváme si setkání na podzim zase u nás ve Zlíně, abychom jim i my mohli ukázat naše oblíbená místa. Byl to pěkně prožitý den.

V pátek už nám pomalu končí dovolená a Franta jako obyčejně musí jeden den na velký průzkum terénu, podívat se, " kde vyrostly nějaké nové skály." Vydal se na Příčný vrch, já odpočívám, zpracovávám fotky a jdu se projít po Vrbně. Vrací se za mnou po 16. hodině, odpoledne a večer trávíme už společně. Následuje opět výborná večeře v restauraci zámečku, pak posedíme u pivka a probíráme naše zážitky. Dovolená rychle utekla a před námi je poslední den, kdy se chystáme na pěkný výlet, tentokrát na zámek do Hradce nad Moravicí.

Poslední aktualizace: 7.8.2016
Dovolená ve Vrbně pod Pradědem - 4. a 5. den na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Dovolená ve Vrbně pod Pradědem - 4. a 5. den

Vrbno pod Pradědem, Jeseníky
Vrbno pod Pradědem je město v Jeseníkách, žije zde 6500 obyvatel. Leží…
V malebném prostředí Jeseníků je pěkným místem pro vaši dovolenou…
V září roku 2019 nastala v moravskoslezském městě Vrbno pod Pradědem sláva…
Vrbno pod Pradědem již svým názvem evokuje fakt, že leží poblíž n…
Město s velkým čtvercovým náměstím - Vrbno pod Pradědem najdete v …
Procházíte - li centrem Vrbna pod Pradědem, na hlavním vrbenském náměstí…
Hledáte - li ubytování v Jeseníkách pro svou dovolenou, či víkendový nebo…
S výrobou skla sa malo začať už niekedy okolo roku 3500 pred naším letopočtom. Prvé sklárne na území dnešnej Českej republiky začali…
Počas výletu po severnej Morave sme si hľadali nejaké vhodné miesto na…
Cestování vlakem má své velké kouzlo. Čas pomalu plyne, za okny čaruje…
Velmi dobře se nám spí, aby ne - v bývalém zámeckém pokoji, kde je k…
Začíná středa, třetí den naší letošní dovolené. Já vstávám…
Začíná poslední den našeho pobytu ve Vrbně pod Pradědem a my jsme si…
Dominantou obce Vrbno pod Pradědem je kostol sv. Michala archanjela. Ide o…
Vrbno pod Pradědem leží severozápadním směrem od města Bruntál a u…
Uprostřed náměstí Sv. Michala stojí empírový jednolodní farní kostel sv.…
         Zvu Vás na trasu naučné stezky Údolím Lapků z Drakova, jejíž…
Na východní části jižního průčelí farního kostela Sv. Michala ve Vrbně pod…
Bývalý městský špitál ve Vrbně pod pradědem byl postaven v r. 1770 a…
Na Hřbitovní ulici a v těsné blízkosti vrbenského hřbitova najdeme…