Dovolená ve Vrbně pod Pradědem - 3. den

Začíná středa, třetí den naší letošní dovolené. Já vstávám v 5.30 a jdu si fotit zámek s parkem za ranního úsvitu. Franta spí v zámeckém pokoji jak Šípková Růženka, ani nepostřehl, že jsem odešla. Venku poprchá, ještě je rosa, ale když se po dvaceti minutách vracím na pokoj, už se vyjasňuje. Po snídani vyrážíme před zámeček na zastávku autobusu, dnes jedeme do nedalekého města Andělská hora, ve kterém se každoročně koná tradiční Annenská pouť. Dominantní památkou města je trojlodní ranně barokní kostel Narození panny Marie. Na zdejším náměstí možno vidět několik pozdně barokních domů z 2. poloviny 18. stol. Celoročně zde můžete navštívit Minimuzeum s expozicí věnované historii města Andělská hora. 1,5 km severozápadně od města se nachází krajinná dominanta s dalekými výhledy - Annenský vrch. Na jeho vrcholu stojí retranslační věž, na svahu se nachází lyžařský vlek, pod vrcholem lze navštívit hostinec, stojí zde také poutní jednolodní kostel sv. Anny s lipovou alejí. U něho se nachází pramen údajně léčivé vody - Annina studánka. Procházíme centrum města s čtvercovým náměstím, přes park k jezeru a tělocvičně v přírodě - Annaberg. Odtud se vracíme k autobusové zastávce a čekáme na spoj do vedlejší obce Karlovice.

V Karlovicích jsme za chvíli. Z památek zde možno vidět barokní kostel sv. Jana Nepomuckého. Chráněnou technickou památkou je zde objekt patrové kosárny z roku 1600. V dřevěné stavbě je umístěno Muzeum zaměřené na lesnictví, osobnosti obce, zaujme i expozice zemědělských strojů, hutnictví a další zajímavosti. Kosárnou nás provedla průvodkyně a k prohlídce jsme si poslechli její zajímavé vyprávění. Areál kosárny představuje soubor budov dokumentující řemeslný a zemědělský život na slezské vesnici. Vidíte ukázku venkovského bydlení, kuchyň, ložnici, pracovnu lesníka, atd. Areál je složen z dochovaných objektů - kosárna s bydlením, stodola, chlévy, přilehlé pozemky. Objekt muzea je vlastnictvím správy Muzea v Bruntále. Uprostřed vesnice nelze přehlédnout dvě památné lípy malolisté, stojící u dřevěného kříže, jsou staré asi 250 let, vysoké 28 a 29 metrů, s obvodem kmenů 678, 464 cm. Na žaludky místních i návštěvníků Karlovic pamatuje několik zdejších zařízení -.pohostinství, hospůdka, bistro, pekařství, cukrárna. Obec Karlovice se nachází v údolí horského masívu na rozhraní Hrubého Jeseníku a Nízkého Jeseníku, obklopují ji hory, a tak je chráněna před větrem. Po prohlídce Muzea usedáme na chvíli si odpočinout do místní cukrárny a volají nám přátelé, se kterými si domlouváme společný výlet na další den. Oba jsou milovníky lesa, a tak nám chtějí ukázet místa, kam rádi chodí. Do Vrbna se vracíme autobusem odpoledne, protože dnes máme domluvenou večeři už v 18.30. I dnešní slunný den se nám vydařil.

Poslední aktualizace: 7.8.2016
Dovolená ve Vrbně pod Pradědem - 3. den na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Dovolená ve Vrbně pod Pradědem - 3. den

Vrbno pod Pradědem, Jeseníky
Vrbno pod Pradědem je město v Jeseníkách, žije zde 6500 obyvatel. Leží…
V malebném prostředí Jeseníků je pěkným místem pro vaši dovolenou…
V září roku 2019 nastala v moravskoslezském městě Vrbno pod Pradědem sláva…
Vrbno pod Pradědem již svým názvem evokuje fakt, že leží poblíž n…
Město s velkým čtvercovým náměstím - Vrbno pod Pradědem najdete v …
Procházíte - li centrem Vrbna pod Pradědem, na hlavním vrbenském náměstí…
Hledáte - li ubytování v Jeseníkách pro svou dovolenou, či víkendový nebo…
S výrobou skla sa malo začať už niekedy okolo roku 3500 pred naším letopočtom. Prvé sklárne na území dnešnej Českej republiky začali…
Počas výletu po severnej Morave sme si hľadali nejaké vhodné miesto na…
Cestování vlakem má své velké kouzlo. Čas pomalu plyne, za okny čaruje…
Velmi dobře se nám spí, aby ne - v bývalém zámeckém pokoji, kde je k…
Ve čtvrtek se setkáváme s našimi přáteli, kteří si zde v…
Začíná poslední den našeho pobytu ve Vrbně pod Pradědem a my jsme si…
Dominantou obce Vrbno pod Pradědem je kostol sv. Michala archanjela. Ide o…
Vrbno pod Pradědem leží severozápadním směrem od města Bruntál a u…
Uprostřed náměstí Sv. Michala stojí empírový jednolodní farní kostel sv.…
         Zvu Vás na trasu naučné stezky Údolím Lapků z Drakova, jejíž…
Na východní části jižního průčelí farního kostela Sv. Michala ve Vrbně pod…
Bývalý městský špitál ve Vrbně pod pradědem byl postaven v r. 1770 a…
Na Hřbitovní ulici a v těsné blízkosti vrbenského hřbitova najdeme…