Velká Javorská - Havraní vrch - rozhledna Strážný vrch

číslo 2 Havraní vrch 1,0 km
číslo 3 Havraní 1,5 km
číslo 4 Rozhledna Strážný vrch 2,5 km

pohodová procházka po zelené značce z obce Velká Javorská směrem k Havranímu vrchu , od kterého pak klesáte po modré přes zaniklou obec Havraní a lehkých stoupáním pod rozhlednu Strážný vrch a následný výstup na tuto dřevěnou třípatrovou rozhlednu. Nabízí se nádherné výhledy do krajiny od Bukové hory, přes velký Zirnstein, kaňon Labe, Růžovou, Vrcholy Lužických hor až po Ještěd a Bezděz.

Poslední aktualizace: 27.1.2024
Velká Javorská - Havraní vrch - rozhledna Strážný vrch na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Velká Javorská - Havraní vrch - rozhledna Strážný vrch

Romantické Bobří vodopády
V dnešním výletu se vydáme za poznáním Bobřích vodopádu. Vodopády se nach…
Nevýrazný holý vrchol na náhorní rovině poblíž rozhledn…
Malebná chráněná část Bobřího potoka se nachází asi 4 km východně od Verneřic ve východní části Českého Středohoří. Bobří potok vytvořil hloubkovou e…
Jedna z nejznámějších přírodních památek východní části Českého s…
Do severočeského městečka Verneřice, které se nachází na pomezí Ústeckého…
Bobří soutěska s vodopády je od roku 1968 přírodní památkou. Protéká tudy Bobří potok, který pramení na východn…
Bobří soutěska je romantická skalnatá rokle na Bobřím potoce. Tato…
Do Bobří soutěsky jsme se šli podívat, když jsme byli na výletě v Úštěku. Jeli jsme do obce Verneříce, otamtud je to kousek. Mapka…
U modře značené cesty z Merboltic na rozhlednu Strážný vrch jsou dva skalní útvary - Rytířův skok nebo také Strážní věž a Zvonkový kámen. Skála Rytířův skok dostala jméno podle…
Rozhledna Strážný vrch Merboltice
Rozhledna Strážný vrch stojí na stejnojmenném vrchu (601 m n. m.) nad obcí Merboltice. Postavena byla obcí Merboltice v roce 2006.…
Při naší zpáteční cestě z Hřenska pokračujeme v návštěvě rozhleden. Je jich tady spousta, tak si Ota musí doplnit mezery ve svém roz…
Mezi Žandovem a Verneřicemi na hranicích bývalého českolipského a děčínského okresu se nachází rozhledna, která svojí stavbou patří mezi ty…
Nově postavená rozhledna nad obcí Merboltice,nedaleko Žandova. …
Minipivovar s výborným pivem v Ústí n.L. ještě v době naší návš…
U silnice mezi obcemi Heřmanice a Janovice v Českém středohoří stojí 2 metry vysoký čtyřboký pískovcový sloup - brzdový kámen. V ploše hlavice sloupu je znázorněna rukojeť…
Míříme do Českého Středohoří, konkrétně do obce Verneřice, kterou protéká…
Janovice, vesnice asi 1,5 km na sever od Kravař. Trvale zde žije asi 80…
Naší feldu jsme zaparkovali v Janovicích. Prohlédli si několik…
Ruiny kostela Svatého Havla, Bílý Kostelec, Litoměřicko, Ústecký kraj. Kostel byl postaven roku 1733 z financí hraběnky Šporkové. Dnešní podobu…
Vísecká Rychta se nachází v obci Kravaře v Čechách na hranici Českého…