Tři dny v Jeseníkách - 1. den - Rešovské vodopády

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Protože jsem si přála vidět nějaké vodopády, vybral nám Franta výlet na 3 dny do Jeseníků s návštěvou vodopádů Bílé Opavy, Rešovských, a také jsme chtěli trochu kultury, a to bylo na hradě Sovinec. Tentokrát máme ubytování v Rýmařově, od autobusového nádraží jdeme asi 20 minut pěšky k hotelu Praděd. V rychlosti si vybalíme věci, posilníme se na cestu řízky, které jsem nám sebou usmažila a uháníme k autobusu do Rešova. Vystupujeme v osadě Skály, pomalu sestoupíme údolím . Říčka Huntava, kolem které jdeme, se začíná ukazovat ve své divokosti, údolí se změnilo v kańon, jdeme kolem skalních útesů s kaskádami a balvany.

Konečně - křižovatka s cestami. Jde tu spousta turistů a my musíme přes kluzké balvany, které jsou všude kolem, ale jinak je to tu nádherné - různě tvarované skály a vodopády - největší a nejhezčí na Moravě.

Vracíme se pak zpět ke křižovatce cest a odtud přes dědinu T vrdkov vzhůru, je tu hodně rekreačních chalup, na konci nás čeká závěrečné stoupání ke kostelu. Před obchodem se dá posedět na lavičkách, kupujeme si tu citronádu a ledńáky na osvěžení a za chvíli pokračujeme kolem velkého výběhu s końmi, a pak pěšinou mezi poli k lesu. Na lučinatých kopcích vidíme krásné hájky a vcházíme do lesa.

Pohodlnou vrstevnicí a zkratkou lesem k poli, oraništi, přes el. ohradníky, kde jsme vyrušili býky s krávami, kteří se zde opalovali na louce a nevraživě si nás prohlíželi. A tak co nejrychleji loukou k vrcholu Špičáku. Odtud je nádherný rozhled - vidíme vrcholky Hraběšické vrchoviny a sedlo Skřítek a nad ním vrcholky hlavního hřebene Hrubého Jeseníku i kousek Nízkého Jeseníku vpravo. Odpočíváme a svačíme.

Pak jdeme k vesničce Dobřečov. Po asfaltce se dostaneme k Hornímu Městu, a následují 2 km nádhernou alejí. V parčíku u kulturáku čekáme asi 1/4 hodiny a je tu autobus, který nás veze zpět do Rýmařova. Stavíme se v marketu doplnit zásoby a v hospodě na kafé s kofolou. Již po tmě se vracíme osvětleným náměstím k hotelu. Dnes po tomto krásném výletě plném překvapení a zážitků jdeme brzy spát - další den nás čekají další vodopády - Bílé Opavy a Hrad Sovinec.

Jídlo jsme měli dnes sebou, v hospodě jsme se stavili jen na kafé s kofolou.

Rešovské vodopády nás velmi zaujaly, s podzimním zbarvením přírody byly fotogenické. Byli jsme zde dvakrát - i v létě měly své kouzlo.

Rešovské vodopády jsou národní přírodní památkou, najdeme je západně od obce Rešov, v Nízkém Jeseníku - 8 km od Rýmařova. Dosahují délky 200 m a šířky 6 - 10 metrů. Jsou to stupńovité vodopády s tůńkami a kolem jsou vidět vzácné druhy květin. K oblasti této přírodní památky vedou tři turistické trasy.

- Zelená z města Rýmařov k Rešovským vodopádům,

- červená z obce Tvrdkov k vodopádům, odtud až k hradu Sovinec,

- žlutá dovede turisty až k vodopádům, vede z obce Rešov.

V Rešově na okraji obce Nad vodopády je uprostřed malebné krajiny Pension, kde je možnost ubytování.

Poslední aktualizace: 23.3.2013
Tři dny v Jeseníkách - 1. den - Rešovské vodopády na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Tři dny v Jeseníkách - 1. den - Rešovské vodopády

V Jeseníkách společně poprvé  ( 2006) - 1.Rešovské vodopády a Špičák u Dobřečova
V Jeseníkách společně poprvé ( 2006) - 1.Rešovské vodopády a Špičák u Dobřečova
    Ráno na nás mobil řve už v pět. Před 7.hodinou usedáme do dálkového busu a necháme se jím unášeti vstříc neznámu... Napřed  jedeme přes…
Rešov, stará hornická osada v Nízkém Jeseníku /první zmínka r.1350/, dnes…
Obec Rešov, místní část Horního Města 10 km jz. od Rýmařova. Do Rešova se …
Rozcestí Rešovské vodopády je křižovatkou zelené a červené turistické tra…
Nad vodopády je rozcestí zelené a červené turistické trasy a nachází se v…
Toto romantické místo se nachází pod obcí Rešov na říčce Huntavě. Přijeli…
Z Rýmařova se vydáme autem do nedaleké obce Rešov. Cílem je…
Nedaleko obce Tvrdkov u města Rýmařov na Bruntálsku vymodelovala říčka…
Naše putování směřovalo k Rešovským vodopádům. Vyrazili jsme z Dobřečova, obce vzdálené 2,5 km od Horního Města u Rýmařova. Šli jsme pěšky v …
Rešovské vodopády na říčce Huntavě patří k nejkrásnějším výtvorům Matky…
Polovina ledna je vlastně i kalendářně v podstatě polovina zimy. Jestliže…
Tvrdkov leží jihozápadním směrem od města Rýmařov. Severovýchodním směrem…
Kamenný kostel byl postaven v l. 1611-12 stavitelem Ondřejem Hofmanem z Grünbüchlu a Střekova. Styl stavby se řadí k tzv. severské renesanci. V r. 1…
Osada Ruda je místní částí obce Tvrdkov a leží jižním směrem od obce. Rud…
Rudská křížová cesta je skutečným unikátem a nádhernou sochařskou…
Dominantou je významná kulturní památka, ojedinělá barokní křížová cesta …
Pozoruhodná barokní Křížová cesta (možná spíš už rokoková) od kostela v Rudě k vrcholu Křížového vrchu (589 m). S budováním cesty bylu započato r. 17…
Hrad Sovinec se nachází v Moravskoslezském kraji, jihovýchodním směrem od Města Bruntálu. Hrad tvoří komplex budov, hradeb, věží a 7 bran…
Hrad Sovinec
Hrad Sovinec a stejnojmenné městečko se nacházejí 13 km jižně od Rýmařova…