Jarní Slovinsko 2014

Červen 2014 a moje první cesta do Slovinska. Vybrala jsem si zájezd s CK Geops s názvem Slovinsko-hory a moře.

Program byl opravdu bohatý a vše probíhalo podle plánu. O jednotlivých místech jsem již psala, tady chci popsat, jak jednotlivá místa na sebe navazovala.

1. a 2. den: Vyjeli jsme z Prahy v 9 večer (byla možnost nástupu v Pardubicích, Hradci Králové, Brně a Mikulově), brzy ráno jsme přijeli na první místo naší prohlídky, k italským jezerům Laghi di Fusine (laghi=jezera). Byli jsme blízko rakousko-italsko-slovinských hranic.

Od jezer jsme dojeli do Planici, to už jsme byli v Triglavském národním parku. Následovala pěší túra údolím Tamar k pramenu říčky Nadiža a ještě kousek výš, stejně zpět.

Pramen řeky Sáva Dolinka byl krátkou zastávkou, déle jsme pobyli v horském městečku Kranjska Gora.

Nádherná soutěska Vintgar připomínala Slovenský ráj nebo rakouské soutěsky.

Krátce jsme se zastavili u Bledského jezera a dojeli k dnešnímu cíli Bohinjskému jezeru. Bydleli jsme dvě noci v hotelu Bohinj v osadě Ribčev Laz.

3. den: Zůstali jsme v Triglavském parku. Navštívili jsme vodopád Savica, potom jsme vyjeli lanovkou na horu Vogel. Stihli jsme výhledy na Julské Alpy s nejvyšším Triglavem, v hřebenové túře zabránil liják a bouřka.

Naštěstí nelilo celý den, i když déšť nás provázet nepřestal. Projeli jsme se lodí po Bohinjském jezeře, prohlídli Ribčev Laz a zajeli do okolních vesnic Stará Fužina s divokým kaňonem řeky Mostnica, Studor s prohlídkou farmy a ochutnávkou a koupí sýrů.

4. den: Počasí se umoudřilo, opustili jsme Hory a sjeli do krasové oblasti. První zastávkou bylo středověké městečko Škofja Loka. Následovala prohlídka dvou skvostů - Predjamský hrad a Postojenská jeskyně.

Pak jsme pospíchali k moři. Bydleli jsme v komplexu San Bernardin mezi Piranem a Portoroží. V ceně byl akvapark Mořská Laguna s mořskou vodou, takže kdo chtěl, koupal se v moři, další se cachtali v akvaparku. Byl čas na večerní vycházku do Piranu nebo Portorože, posezení v kavárně, bloumání po pláži, idylka. Nebylo moc lidu, takže fakt pohoda.

5. a 6. den: Dopoledne většina z nás šla na prohlídku Piranu, do odjezdu zůstaly dvě hodiny na vykoupání v moři nebo Laguně.

V 1 jsme odjížděli. Škocjanská jeskyně je opravdový unikát, nádhera, to se zkrátka musí vidět!

Na Lublaň zůstaly tři hodiny, prošli jsme centrum a vystoupali až na hrad. Všude probíhají oslavy 2000 let od založení města.

Odjížděli jsme v 10 večer a v 7 ráno jsme dojeli do Prahy.

Skvělá příležitost na první seznámení se se Slovinskem, zájezd doporučuji, CK Geops je zkušenou cestovkou, takže si přečtěte její nabídku zájezdů a pobytů.

Poslední aktualizace: 15.1.2015
Jarní Slovinsko 2014 na mapě

Příspěvky z okolí Jarní Slovinsko 2014

Slovinci se chystají na letošní turistickou sezonu
Slovinská republika je země snadno odevšad dosažitelná. I Slovinc…
Hrad Bogenšperk se nachází v obci Smartno pri Litiji ve středním…
Slovinsko je doma tam, kde se uprostřed Evropy stýkají mohutné…
Tour de Slovenia… 10.září 2013   Má druhá větší zahraniční cyk…
Loni navštívilo Slovinsko více zahraničních turistů než v dosud nejlepším roce 2011 Podl…
Podívejte se na Slovinsko z jiné perspektivy - podívejte se na ně…
Slovinsko je drahocenným klenotem ležícím v srdci Evropy na křižo…
Jediné placené parkoviště u památek jsme využili u vodopádů Savica, kde stálo parkování 3 eura (i tam se ale dalo na několika místech zaparkovat před placeným parkovištěm) a u…
Cestovní deník - Slovinsko Slovinsko srdce Alp a laguna Jadranského moře…
Město Kamnik, založené ve 13. století, leží 25 km severně od Lublaně na…