Madeira - hodně vidět, málo platit - díl 3

V tomto díle se podíváme ještě jednou do hor, kterými Madeira přímo oplývá. Tentokrát půjde o hlavní centrální masív. Auto opustíme na velkém bezplatném parkovišti v sedle Encumeada v nadmořské výšce 1007 metrů. V přilehlém bufetu je možno se před cestou občerstvit. Hned potom následuje poměrně strmý výstup směrem na již známé Pico Ruivo. Výstup je ale na podzim zpříjemněn tím, že procházíte borůvkovým lesem. Asi také jako my poprvé uvidíte borůvkové keře, které jsou vyšší než vy. Plody jsou ale stejně velké jako ty u nás a i obdobně chutnají. Za necelou hodinku se dostanete nahoru se střídavými nádhernými výhledy na jih i sever – cesta několikrát přechází přes hřeben. A po hřebeni bude i naše cesta pokračovat. I zde jsou občas kamenné schody, cesta je však docela pohodlná. Ve dvou místech lze doplnit vodu, což vřele doporučujeme. První významnější vrchol je Pico da Encumeada a hned kousek za ním Pico da Ferreiro. Nejvyšší je Pico do Jorge 1691 metrů. Pokud síly a počasí vydrží, dá se dojít až na Pico Ruivo a do sedla Teixeira. To ale musíte mít zajištěnou Dopravu zpět na Encumeadu. Drsňáci to zvládnou stejnou cestou zpět, což ale znamená cca 10 hodin chůze. Je proto po vlastním uvážení lepší otočit se již někde cestou, třeba na rozcestí do údolí Jeptišek. Navíc Pico Ruivo už známe z předchozí túry. Poblíž sedla Encumeada jsme našli ideální místo na stanování. Sjedete autem asi dva kilometry na jih a po pravé straně najdete velký prostor pro piknik. Za soumraku tam ale nebude ani noha, zato sociální zařízení a voda je dispozici celou noc.

Foto Olga

Poslední aktualizace: 15.3.2012
Madeira - hodně vidět, málo platit - díl 3 na mapě
Autor: Sir967

Příspěvky z okolí Madeira - hodně vidět, málo platit - díl 3

Přechod Madeiry (9) - přes náhorní plošinu Paul da Serra až na konec světa.
Sobota (27.8.2016)Ráno se budíme, vstáváme a protože dle předpově…
Ostrov Madeira (1): Barevný ostrov - seznámení s Madeirou (05/201…
Ostrov Madeira (4): Náhorní planina Paúl da Serra – Levada do Paúl…
Naši letošní návštěvu tohoto krásného ostrova jsme…
Když už cestujete na Madeiru, určitě je třeba navštívit i další…
Curral das Freiras je vesnička v hlubokém údolí mezi více než tisíci …
MadeiraPokud máte rádi hory a přírodu, Madeiru rozhodně…
 Českými turisty nejoblíbenější regiony Portugalska sta…
Madeira V srpnu 2021 jsme se vydali na Madeiru již po č…
Ráj uprostřed Atlantiku, Ostrov věčného jara, Květinový koš Atlantiku - to…
Madeira, tento portugalský ostrov, je nazýván ostrovem…
Údolí jeptišek, to je další tip na zajímavý výlet.…
Ostrov Madeira (3): Rabaçal – Levada do Risco, Levada das 25 Font…
Nejhezčí cesty po horách jsem popsal v minulých dílech. Hory jsou …
Když se mi naskytla možnost  získat levnou letenku a…
Caldeirao de Inferno je podle průvodců nebezpečná, ... nebylo to tak zlé. Cesta od Caldeirao Verde je v pohodě, po pár set metrech následují schody a nahoře krásný výhled na vo…
 Smaragdový ostrov, květinová zahrada, ostrov věčného jara, perla…
Neděle (28.8.2016)Dnes nás čekají krásné a turisticky atraktivní …
„Doba Covidová“ obecně cestování neprospívá. Chcete-li …
Pico do Ruivo je nejvyšší hora Madeiry a  třetí…