Procházka s prvním sněhem na vyhlídkové místo nad Jaroslavicemi u Zlína

V prvních hodinách Nového roku 2016 se objevil dlouho očekávaný první sníh, a tak se první lednovou sobotu vydáváme na zasněženou procházku do blízkého okolí Zlína. Z Jižních svahů, kde bydlíme jedeme MHD do města, odkud dalším spojem pokračujeme do místní části Jaroslavice. Vystupujeme na konečné a jdeme pěšky. Kousek nad zastávkou odbočíme vlevo, stoupáme mírně do kopečka silničkou mezi domy, kolem hospody U Baďurů a hospody U hřiště schazíme vlevo k loukám. Zde se otevírá první výhled na Zlín na místní část - Jižní svahy. Scházíme přes louky dolů a po chvíli odbočíme vpravo. Zasněženou pěšinkou dojdeme ke kamennému křížku. Další kroky nás vedou vyšlapanou pěšinkou do kopečka k hájku.

Ohledneme -li se zpět , jsme očarováni úžasnými výhledy na Zlín do místních částí Jižní svahy, Příluky. Před námi se rozkládá krajina Želechovických pasek. Cestou potkáváme spostu lidí, kteří si tudy vyšli na procházku stejně jako my, přesto, že počasí není zrovna ideální. Přicházíme na vrchol kopce k hájku, dál vede cesta rovně přes Přírodní park Želechovice a Želechovické paseky s nádhernou okolní krajinou až do místní části Želechovice. Přírodní park - Želechovice je jedním z šesti Přírodních parků ve Zlínském kraji a je rozložen v místních částech - Kudlov, Jaroslavice, Želechovice nad Dřevnicí. My však odbočujeme z vrchpolu od hájku vpravo a scházíme k sadu se zajímavými stromy. Pěšina se tudy stáčí kolem plotu nad místními chatami a dál nás vede zpět ke křížku pod kopcem.

Pokračujeme tudy zpět, od křížku mírně do kopečka až k hospodě u Baďurů. Na čaj se nestavujeme, protože zjišťujeme, že nám za 15 minut jede spoj do Zlína a počasí se už opravdu kazí. Stejnou cestou se vracíme zpět, ale mírně z kopečka mezi domy až k zastávce na točně MHD - Jaroslavice. První letošní procházka nám trvala asi tři hodiny, přesto, že počasí nebylo ideální byli jsme nadšeni z krásných výhledů z tohoto vyhlídkového místa nad městem a jeho částmi. Očarováni výhledy si hned slibujeme, že se sem opět vypravíme na jaře, kdy se příroda probouzí, nebo na podzim kdy ji zkrášluje pestrobarevně zbarvený koberec listí a projdeme si pak celý Přírodní park z části Jaroslavice do Želechovic u Zlína.

Poslední aktualizace: 28.3.2016
Procházka s prvním sněhem na vyhlídkové místo nad Jaroslavicemi u Zlína na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Procházka s prvním sněhem na vyhlídkové místo nad Jaroslavicemi u Zlína

Okolím Zlína IX
Vycházka ukazující typické valašské osídlení na Zlínsku. Trasa měří…
O městské části Zlína - Jaroslavicích, už jsem se tady několikrát zmínil.…
Obec Jaroslavice leží na svahu  nedaleko Zlína,  vzdálena asi 2 km…
   Jaroslavice jsou místní částí města Zlína a jsou od něj vzdáleny přibl…
Za výbornou vyhlídkou na hornaté okolí krajského města Zlína nemusí…
   Tuto vycházku volíme s manželkou Janou vždy, když se ukáže hezké počasí…
Pramen řeky Dřevnice leží v Hostýnských vrších na odbočce žluté turistické…
Pokud jedete do Zlína ze směru od Vizovic, a nevíte kam na dobr…
Na dnešní jarní procházku po okolí Zlína se vydáváme po sobotním obědě.…
  Jednu květnovou sobotu jsme se s Janou v rámci její zdravotní vycházky…