Riva san Vitale – místo kde se tají dech.

Vesnice či spíše malé městečko v jižní zátoce jezera Lago di Lugano jsme začali poznávat na parkovišti u jezera. Silný vítr hnal vlny přímo ke břehu a občas některá pokropila blízké okolí. Průzračně čistá voda s modrým nádechem přímo lákala k vykoupání. Ale my jsme přijeli za něčím úplně jiným. Kde se tento skvost z přelomu pátého a šestého století v městečku ukrývá, jsme zjistili dotazem ve světové řeči a kupodivu nám bylo porozuměno. Přecházíme malé náměstí a uličkou, ve které by se při rozpažení dalo dotknout zdí na obou stranách, jsme po pěti minutách u cíle. Před námi stojí první církevní stavba postavená ve Švýcarsku. Stojíme před baptisteriem. Jedná se o osmibokou budovu s půlkulatými nikami v rozích. Uprostřed stěn jsou dveřní otvory. Vcházíme dovnitř a upoutá nás mladá dívka na kolenou, která se, se štětečkem v ruce, doslova piplá s každým centimetrem podlahy. Ta podlaha je totiž původní a je z mramorových desek. Uprostřed baptisteria stojí mohutná křtitelnice z období ranného středověku a je umístěna nad křtitelnicí původní. Na zdech je několik maleb a pološero dává místu tajemný nádech. Tady se skutečně tají dech. Ticho přerušuje jen práce restaurátorky, která ani nevnímá, co se děje v jejím okolí. Vycházíme ven a hledáme místo odkud lze stavbu vyfotit. Vracíme se do městečka, kolem je několik kavárniček a krámků. Radnice je další výraznou stavbou a má i zajímavé nádvoří. Ale ještě rychle nad město. Tisíc let po první křesťanské stavbě se zde stavělo znovu. Trochu zadýcháni docházíme ke kostelu Sta. Croce. Je považován za nejkrásnější renesanční stavbu v celé zemi a asi právem. Byl dokončen v roce 1599 podle ideálních představ renesance. Tady máme trochu smůlu. Kostel je pro rekonstrukci vnitřku uzavřen, ale i jeho exteriér je působivý. Všude kolem šplhají do kopců nekonečné vinice. Ještě výše dosahují Hory kolem jezera a vše uzavírá modrá obloha. Trochu se ještě potulujeme zdejšími uličkami a náš obdiv patří kouzelným dvorkům a zákoutím, která jsou plná květin Nebylo by to úplné, nenamočit se u jezera, ale potom zase o kus dál, po krásném, slunném Ticinu.

Poslední aktualizace: 16.7.2009
Riva san Vitale – místo kde se tají dech. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Riva san Vitale – místo kde se tají dech.

Ticino - Monte Generoso
Příjezdové místo: Capolago 274 m u Lago di Lugano. Placené parkoviště u…
Díky podobnosti se slavnou homolí cukru nad Rio de Janeirem přinesla městu…
Největší město švýcarského kantonu Ticino se rozkládá na břehu jezera Lago…
Muzeum čokolády Alprose se nachází ve Švýcarsku v kantonu Ticino, v…
Jezero Lago di Garda je se svojí rozlohou skoro 370 km² největším italským jezerem a patří k turisticky nejoblíbenějším cílům Itálie…
Švýcarsko se vyžívá v zakládání a udržování botanických parků. Jedním z…
Příjezdové místo:   horské sedlo  Alpe di Neggia 1395 m v Ticinu, které je…
Ascona jistě patří nejen mezi nejznámější místa Švýcarska, ale i celé…
Bývalá rybářská vesnice Ascona se nachází nedaleko Locarna ve švýcarském kantonu Ticino. Leží na slunném severozápadním břehu jezera…
V severní části jezera Lago Maggiore leží jedno z nepřitažlivějších měst…
Konečně jsme na konci přes šest kilometrů dlouhého tunelu pod průsmykem…
Jezero Lago Maggiore je druhým největším z hornoitalských jezer. Jeho…
Městečko Avegno se nachází ve švýcarském kantonu Ticino mezi horami a jezerem v údolí Valle Maggia asi 7 km severně od Locarna.…
Skupina tří ostrovů patří mezi nejvíce navštěvované turistické cíle v…
Vydali  jsme se na letní putování po kantonu Ticino ve Švýcarsku, který se…
Vypravili jsme se do kamenného srdce Ticina, do údolí Verzasca (Valle…
Po dobré snídani v hotelu jsme se vydali obdivovat krásy údolí Valle Maggia a Valle Bavona s půvabnými vesničkami, kostely a…
Tessinské Alpy se rozkládají na území Itálie, v oblasti Piemontu a…
Údolí Centovalli neboli "Údolí sta údolí" s hlubokými roklinami, vodopády a dřevěnými vesničkami se rozprostírá mezi švýcarským…
Je neuvěřitelné kolik různých map a turistických prospektů člověk během…