Skotská pohádka: Deset dnů plných zážitků a krás

Moje dobrodružství po Skotsku začalo v hlavním městě Edinburghu, kde mou první zastávkou byl dominantní Edinburghský hrad. Tato majestátní pevnost na skalnatém vrcholu nabízela nejen nádherné výhledy na město, ale také fascinující expozice, včetně korunovačních klenotů Skotska. Procházka po Royal Mile, hlavní ulici vedoucí od hradu k paláci Holyrood, byla zážitkem sama o sobě. Tady jsem mohl nasát atmosféru starobylého města, ochutnat tradiční skotské pokrmy v místních hospodách a navštívit mnoho obchodů s typickými suvenýry, jako jsou kilty a whisky.

Z Edinburghu jsem se vydal na západ do města Stirling zapůjčeným autem (mimochodem, doporučuji si před odjezdem mimo ČR. Vyřídit mezinárodní řidičský průkaz, i v rámci EU, neboť ho po mě chtěli, jen řidičák jim nestačil), kde se nacházel Stirling Castle, jeden z nejvýznamnějších hradů ve Skotsku, a památník Williama Wallace. Tento monumentální obelisk, připomínající hrdinu známého z filmu “Statečné srdce”, nabízel nádherný výhled na okolní krajinu.

Další zastávkou na mé cestě byl Loch Lomond a Trossachs National Park, který byl známý svou ohromující přírodní krásou. Jezero Loch Lomond, největší ve Skotsku, bylo obklopeno malebnými horami a bylo ideálním místem pro turistiku, vodní sporty nebo jen poklidnou plavbu lodí. V okolí je mnoho turistických tras, které nabídly výhledy na nádherné scenérie. Nenechal jsem si ujít vrchol Ben Lomond, z nějž se mi naskytl úžasný panoramatický výhled na jezero a okolní hory.

Pokračoval jsem směrem na severozápad k dalšímu ikonickému jezeru, Loch Ness. Toto legendární jezero, známé díky pověstem o tajemném monstru, nabízelo nejen krásné výhledy, ale také možnost navštívit Urquhart Castle, romantické ruiny s výhledem na jezero. Plavba po jezeře Loch Ness byla nezapomenutelným zážitkem, zejména pokud jsem měla štěstí a zahlédl slavnou Nessie.

Moje cesta mě dále zavedla do města Inverness, hlavního města skotské vysočiny. Inverness byl ideálním výchozím bodem pro objevování okolní přírody a historických památek, jako bylo Culloden Battlefield, kde se odehrála poslední bitva na britské půdě, a Clava Cairns, prehistorické pohřebiště staré více než 4 000 let.

Další zastávkou byl Isle of Skye, ostrov, který byl pro mnohé vrcholem jejich cesty po Skotsku. Ostrov Skye je známý svou divokou a nádhernou krajinou, která zahrnovala dramatické útesy, skryté pláže a tajemné hory. Procházka po Quiraing, jedinečné geologické formaci, je povinností pro každého návštěvníka. Kromě toho jsem nezapomněl navštívit Fairy Pools, sérii malých vodopádů a křišťálově čistých jezírek, které vypadaly jako z pohádky. Na ostrově se mi bohužel povedlo spadnout a nalomit levou ruku, takže jsem musel být hospitalizován. Díky cestovku jsem nic nemusel platit a tak jsem se nenechal rozhodit a pokračoval jsem v cestě dál a protože mají i funkční hromadnou dopravu, takže jsem mohl auto vrátit a pokračovat autobusem.

Po návštěvě Skye jsem se vrátil na pevninu a pokračoval směrem na jih přes Fort William. Toto malebné městečko leží na úpatí nejvyšší hory Británie, Ben Nevis. Pro zkušené turisty byl výstup na vrchol nezapomenutelným dobrodružstvím, ale i pro turisty jako já, kdo preferuje méně náročné aktivity, měl Fort William co nabídnout, například krásné procházky po údolí Glen Nevis nebo návštěvu historického vlaku Jacobite Steam Train, známého z filmů o Harrym Potterovi.

Moje cesta se blížila ke konci, ale před návratem do Edinburghu jsem se ještě zastavil ve městě Oban, známém jako “Brána k ostrovům”. Z Obanu jsem se mohl vydat na jednodenní výlety na okolní ostrovy, například Mull, kde se nacházel nádherný hrad Duart Castle, nebo Iona, malý ostrov s velkým historickým významem díky klášteru, který zde byl založen v 6. století.

Poslední den své cesty jsem se vrátil zpět do Glasgow, největšího města Skotska, které je známé svým bohatým kulturním životem, moderní architekturou a vynikajícími nákupními možnostmi. Návštěva Kelvingrove Art Gallery and Museum nebo procházka po živé čtvrti West End byly skvělým způsobem, jak zakončit tento skotský road trip.

Poslední aktualizace: 22.6.2024
Skotská pohádka: Deset dnů plných zážitků a krás na mapě
Autor: Ludwar

Příspěvky z okolí Skotská pohádka: Deset dnů plných zážitků a krás

The Kelpies  SKOTSKO
The Kelpies SKOTSKO
Vytváření venkovních uměleckých děl, jež odolají skotskému větrnému a vlhkému počasí,  představuje obrovskou inženýrskou výzvu a vyžaduje  přesnost a…
Helix najdete na okraji skotského městečka Falkirk. Jedná se o projekt…
30 metrové "sochy" nazvané Kelpies najdete ve Skotsku na okrajové části městečka Falkirk. Dokončený byly v roce 2013 a obdivovat jej…
13.6. Po 60 km se stavujeme v Jedburghu. Cestou jsme překročili konečně…
Je to jedna z technických zajímavostí ve Skotsku, kterou jsme navštívili…
Po klidné noci, strávené ve  Wheel Caravan parku poblíž …
Cramond island leží u severních břehů Edinburghu ( u části zvané Cramond)…
Lauriston castle & gardens najdete na severu Edinburghu nedaleko čtvrti Cramond. Volně přístupné zahrady s výhledem na Cramond islan…
Od hradu Stirling jdeme stejnou cestou zpět na procházku krásným historick…
Belford hostel se nachází v oblasti Haymarket v Edinburghu.  Hostel se nachází v bývalém kostele a ubytování je vytvořeno přímo v…