Stopy dávných časů: Dobrodružství přes Velkou Británii

Nedávno jsem procestoval Velkou Británii, přičemž jsem začal na úchvatném venkově Anglie, kde se táhly zelené krajiny plné malebných vesniček s půvabnými kamennými domky a starobylými kostely - i v zimě! V historickém městě Bath jsem si prohlížel římské lázně a elegantní georgiánskou architekturu. Odtud jsem putoval do Oxfordu, kde jsem se ztrácel v úzkých uličkách, obdivoval starobylé univerzitní budovy a nostalgicky vzpomínal na legendy o Harrym Potterovi (který zde byl částečně natáčen).

Další zastávkou byl Edinburgh, hlavní město Skotska, s jeho impozantním hradem, úzkými uličkami Starého Města a živou hudební scénou. Procházel jsem po královské míli a ochutnával skotské speciality v místních hospůdkách. Na jižním pobřeží Skotska jsem se vydal na procházku po krásné přírodní krajině a obdivoval majestátní hrad Dunnottar Castle, který strážil skalnatý výběžek nad mořem.

Cestou do Walesu jsem zastavil v královském Windsoru, kde se vynořoval monumentální zámek Windsor Castle. Poté následovaly rozlehlé zahrady a střídání stráží - toto nikdy neomrzí. Ve Walesu mě očarovaly malebné vesničky s charakteristickými kameny pokrytými domky a starobylými kostely. V národním parku Snowdonia jsem se vydal na dobrodružný výstup na nejvyšší horu Walesu, Mount Snowdon, odměnou byly nádherné výhledy na okolní krajinu.

Poslední zastávkou na mé cestě bylo Severní Irsko, kde mě okouzlila kouzelná příroda okolo Causeway Coast s útesy Giant's Causeway a horskými pastvinami v okolí Mourne Mountains. Navštívil jsem historické město Belfast s jeho bouřlivou minulostí, ale i moderní architekturou a živou kulturou. Velmi mě zaujal hrad Carrickfergus a celkově místní historie.

Po návratu z cesty zpět domů jsem si uvědomil, jaká škála krás a zážitků je schovaná v této malé, ale nesmírně pestré zemi. Velká Británie je opravdu jedinečné místo, kde se setkává minulost s přítomností a kde každý krok byl plný objevů a dobrodružství. Jen pozor na jazyk - i přes to, že anglicky umíte, v částech, především severní, jako je Skotsko či Wales, vám bude více méně k ničemu, protože místní mají tak příšerý přízvuk, že budete potřebovat překladač.

Poslední aktualizace: 12.2.2024
Stopy dávných časů: Dobrodružství přes Velkou Británii na mapě
Autor: Ludwar

Příspěvky z okolí Stopy dávných časů: Dobrodružství přes Velkou Británii

Letiště Fairford / Raf Station
Letiště Raf Station (FFD) spadá pod město Fair…
London Zoo is the world's oldest scientific zoo. Opened in London on 27 April 1828.
McCaig's Tower is a prominent tower on the hillside overlooking Oban in Argyll, Scotland.
Urquhart Castle sits beside Loch Ness in the Highlands of Scotland.
The Storr is a rocky hill on the Trotternish peninsula of the Isle of Skye.
Over the last 23 years John and Janice have made many changes to the original bakery. The café was…
Přejíždíme ze západního pobřeží Anglie, kam jsme trajektem dorazili z Irska, na východní pobřeží, resp. do kempu u Londýna, odkud se…