Voděradské bučiny

Voděradské bučiny.

S několika členy našeho All Stars Teamu jsme se rozhodli že si projdeme Voděradské bučiny. Plánujeme prodlouženou trasu kolem 30 km.

Ráno vystupujeme na nádraží v Mnichovicích a jdeme po žluté na Třemblat. Po víc než kilometru vycházíme z obce a jdeme lesní cestou mezi chatami k rozcestí Vlčí halíř kde se žlutá lomí skoro zpátky vlevo a pokračuje k Třemblatu. Myšlínský i Hrusický potok které překračujeme jeví neklamné známky popovodní destrukce.

Vyjdeme z lesa a přicházíme na jižní konec vsi Třemblat. Žlutá odbočuje Doprava, my po hlavní silnici doleva a po 300 m Doprava Zvánovickou, a to by nikdo neuhádl, do Zvánovic. Tam se za rybníkem napojujeme na modrou a cyklo 0023. Modrá pak odbočuje doleva a my pokračujeme po cyklo až do Černých Voděrad k rybníku. Tam jdeme po červené a kousek za rybníkem začíná NPR Voděradské bučiny. Vybrali jsme nejdelší trasu bučinami která měří asi 8 km a končí v Louňovicích.

Po necelých 3 km příjemnou lesní cestou, u Lenertovy studánky, přichází modrá od Jevan a po té pokračujeme dál přes rozcestí Voděradské bučiny a Kamenka do Louňovic. Po cestě potkáváme i několik houbařů s úlovky nikterak významnými. Trasa je vhodná i pro rodinné procházky a celá cesta je současně i cyklostezkou.

V Louňovicích modrá nekončí a vede nás dál přes hráz rybníka Požár, přes hlavní silnici a za ní zabočuje doleva a dovede nás do Mukařova ke kostelu Nanebevzetí Panny Marie a do hospody U kostela. Tam odebíráme vzorek Svijanské jedenáctky, chvíli posedíme a načerpavši nové síly na zbývajících osm kilometrů pokračujeme po modré k rozcestí Janovický les.

Tam přesedáme na červenou a poslední úsek procházíme kolem Strašína a údolí Rokytky a červená nás dovede až k říčanskému nádraží, kde za chvíli nasedáme do vlaku a příjemně unaveni (já tedy ano) jedeme domů.

Co dodat. Počasí nám zase přálo, letos už pokolikáté a cesta, Voděradskými bučinami zvláště, příjemná a pohodová. Dalo to 29 km.

Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Odkaz na mapu trasy: http://www.mapy.cz/s/7ZQ2

Poslední aktualizace: 22.7.2013
Voděradské bučiny na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Voděradské bučiny

NPR Voděradské bučiny na podzim
NPR Voděradské bučiny na podzim Národní přírodní rezervace Voděra…
Pokud vyrazíte na jihovýchod od Prahy, narazíte na oblast rozsáhlých lesů…
Národní přírodní rezervace Voděradské bučiny leží na rozlehlém území mezi…
Při cestě z Voděradských bučin do Jevan po červené značce nelze minout…
Národní přírodní rezervace Voděradské bučiny se rozkládá na území velkém 658 ha a v nadmořské výšce od 350 m. n. m. do 500 m. n. m.…
Vycházka se dá absolvovat v kterékoli roční době, pokaždé má své kouzlo. …
Při cestě z Kutné Hory jsme odbočili z hlavní silnice, jelikož jsme dostali chuť na dobrou kávu. V mapě jsme si vyhlédli kavárnu v J…
Obec Jevany, ze všech stran obklopená lesy a s krásným Jevanským rybníkem…
Vyžlovský rybník se nachází v obci Vyžlovka v okrese Praha - východ.…
Jedeme na multižánrový festival Vyžlovský vodník do obce Vyžlovka, která se nachází v okrese Praha - východ. Konkrétně jedeme přímo…