Zasněženým Říčanskem

Moje první letošní zpráva, trochu pozdě takže všem dodatečně hodně zdraví do nového roku. Ne že bych nikde necoural ale buď počasí na focení pod psa a nebo místa co už jsem tu popisoval. A taky jsem si tu vánoční přestávku trochu protáhl.

Je předposlední lednová sobota, po sněhu ani památky, naplánoval jsem víceméně tréninkovou trasu Říčanskem aby tělo nezahálelo. Přijíždíme s kolegou do Říčan a na nádraží přibíráme dalšího člena našeho All Starc Teamu a pod zataženou oblohou vyrážíme ve trojici k Radošovicům. Začíná drobně sněžit a za těch pár set metrů ke koupališti Jureček už obstojně chumelí. Za koupalištěm jdeme údolím Rokytky po Naučné stezce Říčansko kolem hřiště a to už padají trakaře. K naší radosti. Letošní zima zatím nám středočechům příliš bílé radosti nedopřála takže se rádi brodíme čerstvou sněhovou nadílkou.

Stezka nás vede říčanským lesem podél klikatící se Rokytky, podchází Černokosteleckou silnici a dál lesem. Pod Vojkovskou hájovnou přecházíme na žlutou turistickou a s ní a pro změnu zase i s NS Klokočná míříme k rozcestí V Jedlici. Cesta rovná jako lajna, jindy nepříliš záživná, ale dneska to nevadí, natahujeme kapuce, o rukavicích nemluvě a brouzdáme se čerstvým sněhem a kocháme se bílým okolím. Slabší smrčky už se ohýbají pod tíhou bílé nadílky a keře kolem cesty se mění v hromádky sněhu.

Na Jedlici odbočujeme doleva se zelenou dál lesem přes silnici a na kraj Svojetic k vodojemu. Tam vybíráme neznačenou cestu a pokračujeme lesem a pak i po silnici, naštěstí potkáváme jen jedno auto, k rozcestí Pod Kobylou. Tam silnici křižuje žlutá, k severu přes Voděradské bučiny k Vyžlovskému rybníku a k jihu na Černé Voděrady. Jdeme k jihu dál lesem, sněhu po kotníky, možná výš, kolem vrchu Kobyla a po dvou kilometrech jsme u rybníka ve Voděradech. Všude bílo, našinec už tomu pomalu odvykl.

Procházíme vsí a na návsi samozřejmě nevynecháme hospodu, kdo by to navrhl stal by se synem smrti. Jenom básnický obrat, samozřejmě by to nikoho ani nenapadlo. U jednoho stolu pár štamgastů s nezbytným cigárem v puse, jinak prázdno. Dáváme pivečko, kolegové dvě a já to druhé nahrazuju čajem a rumíčkem. Pan vedoucí se pokouší roztopit kamna, povede se mu to až když dopíjíme a máme se k odchodu. Přesto jsme se trochu ohřáli a čerstvých sil načerpali.

Od návsi přes ves po červené, tu pak necháme odbočit Doprava k Ondřejovu a jdeme dál po silnici ke hřbitovu. Tam pokračujeme úvozovou cestou pozvolna se svažující k silnici na Hradec, respektive na Střímelice. S cesty pak nádherné výhledy na okolní louky a pole, jednolitá bílá plocha občas přerušená černou linií remízků holých stromů a keřů. Pak ještě napravo výhled k chatové osadě Havírna a sestupujeme k silnici.

04 Chumelí
04 Chumelí  •  Foto: Seventy

Za ní po zelené krajem osady Hradec přes Jevanský potok k rybníku Propast se stejnojmennou Restaurací.
Od Voděrad je to sem jen tři kilometry ale jedno nám určitě neublíží. Po chvíli zdržení obcházíme zasněžený rybník a za ním prudkým stoupáním plným zatáček lesem k silnici z Kostelce na Stříbrnou Skalici. Ke Skalici jdeme už po silnici, krajem obce kolem kostela sv.Jakuba Staršího a podél Jevanského potoka k výletní Restauraci Marjánka. Nabito a nahuleno na plynovou masku. Máme ještě dvacet minut, přesto že je už dost chladno, cucáme ještě jedno pivo na zahrádce, autobus na Prahu staví pár metrů od hospody. V půl páté nasedáme, Zdenek vystupuje v Říčanech, já s Honzou to mydlíme dál se soumrakem na Prahu.

Co dodat, nakonec to bylo hezkých pětadvacet krásně zasněženou krajinou, možná letos poslední (myslím co se sněhu týče). Ještě večer se oteplilo a během dvou dnů po sněhu ani památky.
Takže zdrávi došli, zase někdy. Seventy

Poslední aktualizace: 14.2.2016
Zasněženým Říčanskem na mapě
Autor: Seventy

Příspěvky z okolí Zasněženým Říčanskem

Černé Voděrady
Černé Voděrady jsou malebná vesnice s necelými třemi sty obyvateli.…
Národní přírodní rezervace Voděradské bučiny se rozkládá na území velkém 658 ha a v nadmořské výšce od 350 m. n. m. do 500 m. n. m.…
Cestou kocoura Mikeše Hezké dny navzdory předpovědím pokračují, plánujeme…
Při cestě z Voděradských bučin do Jevan po červené značce nelze minout…
Pokud vyrazíte na jihovýchod od Prahy, narazíte na oblast rozsáhlých lesů…
NPR Voděradské bučiny na podzim Národní přírodní rezervace Voděra…
Za hvězdárnou Ondřejov se vydáme do Ladova kraje. Stojí nad Obcí Ondřejov…
Voděradské bučiny. S několika členy našeho All Stars Teamu jsme se…
Vycházka se dá absolvovat v kterékoli roční době, pokaždé má své kouzlo. …
Kostel sv. Václava se nachází v malebné obci Konojedy. Je…