Loading...
V loňském roce po několika odkladech konečně začala stavba obchvatu Bludova, což je pokračování již stávajícího obchvatu vedlejšího Postřelmova, který se tu provozuje už od roku 2004. To vlastně nenápadně ilustruje fakt, jakým tempem se u nás dálnice a silnice dálničního tempa staví. Jen tak mimochodem si občas říkáme, koho tenkrát starosta Postřelmova uplatil, že mu ten obchvat na začátku století postavili. Co si budeme povídat, dopravní situace v Bludově je daleko drastičtější. V centru obce u zámku se setkávají dvě silnice první třídy, tedy č. 44 Mohelnice – Jeseník (Mikulovice) se silnicí č. 11 Praha – Ostrava. O dopravních špičkách je tato křižovatka vskutku jen místo pro otrlé.
Nuže konečně tedy začala stavba, která tomu Bludovu citelně ulehčí. Stěžejní stavbou je pokračování čtyř pruhů silnice 44 a k tomu bude přiveden silniční obchvat jedenáctky od Chromče. Čtyřpruh bude dlouhý 5,2 km a se stávajícím postřelmovským úsekem nabyde do podoby úctyhodných 10 km. Někdy v neznámé budoucnosti dojde k propojení obchvatů kolem Zábřeha se stávající silnicí kolem Zvole a Vlachova. To by mělo vyústit u gigantické křižovatky u Mohelnice kam dospěje budovaná D35 od Pardubic.
Prozatím na dohled Šumperka vznikne další provizorium, kdy silniční přivaděč přivede vozidla na kruháč u krematoria a závodu TDK. Vše ostatní bude pokračovat při starém, tedy průjezd městem kolem nádraží se soustavou světelných křižovatek a následujícími zpožděními. Čistě teoreticky by totiž dálnice měla pokračovat až někam do Rapotína kde by se spojené silnice 11 a 44 rozdělily do směrů Červenohorské sedlo a Skřítek...
Pokračování fotogalerie v září 2022.