Loading...
Turistické cíle • Doprava • Žel. stanice
V provozu je nádraží od 14. prosince 1871, kdy z něj započal provoz Dráhy císaře Františka Josefa na jih do Benešova, Tábora a Vídně. Jmenovalo se Nádraží císaře Františka Josefa.
Původní budova nádraží byla postavena v novorenesančním slohu podle návrhu Ignáce Ullmanna a Antonína Barvitia. Vrchlického sad před nádražím byl založen roku 1876.
Hala Fantovy budovy, dnes kavárna. Začátkem dvacátého století bylo nádraží zrekonstruováno a zvětšeno. Nová hlavní budova v secesním slohu byla postavena v letech 1901?1909 podle návrhu architekta Josefa Fanty. Byly vybudovány podchody a kolejiště bylo zastřešeno dvěma ocelovými obloukovými konstrukcemi o rozpětí 33,3 m a výšce 18 m.
TIP TURISTIKA.CZ: vyhledat vlakové spojení v jízdních řádech