Loading...
Na nejvyšší horu Německa, Zugspitze (2962 mnm), vedou tři lanovky.
Prvním je zubačka Zugspitzbahn z roku 1930 (délka 19 km, převýšení 1883m). Vyjíždí z lázeňského města Garmisch-Partenkirchen a její cesta končí v 4,5 km dlouhém tunelu, kterým stoupá na plató Sonnalpin. Tady přestoupíte na visutou lanovku Gletscherbahn (převýšení 360m).
Druhá lanovka Eibseeseilbahn Vás vyveze od jezera Eibsee. Délka 4,45 km, převýšení 1950m.
Třetí lanovka Tiroler Zugspitzbahn (délka 3,6 km, převýšení 1725 m) Vás vyveze z tyrolského Ehrwaldu. Jízda trvá necelých 10 minut a nyskytují se Vám (tak jako z druhých lanovek) krásné výhledy. Jízdenka pro dospělou osobu nahoru a zpět 34 Euro.
Premiérová jízda lanovky 21. prosince 2017 předznamená novou éru : jedna z nejmodernějších lanovek Zugspitze bleskově dopraví pasažéry na nejvyšší horu a to v nebývalém pohodlí.
Stále rostoucí počet návštěvníků Zugspitze (500 000 / rok) byl jedním z důvodů, proč byla původní lanová dráha nahrazena.
V budoucnu přepraví dvě plně prosklené vysokokapacitní kabiny na vrchol až 580 pasažérů za hodinu a fronty na lanovku tak zůstanou historií. Po cestě budou návštěvníci přejíždět přes nejvyšší ocelový lanovkový nosník na světě vysoký 127 metrů, překonávat největší celkový výškový rozdíl 1 945 metrů od zastávky až k horské stanici, stejně jako nejdelší úsek bez podpory na světě, který měří od nosníku až k horské stanici 3 213 metrů. Tři rekordy, které mohou pasažéři zažít, když si vychutnávají úchvatné panoramatické výhledy na malebné jezero Eibsee, Waxensteine a na vrcholky Alp, je ještě více naladí, aby se těšili na horské zážitky, které mají před sebou.
Integrované vytápění oken umožní pasažérům nerušený výhled i za špatného počasí, za jasných dní až tak daleko jako do Mnichova. Obě kabiny jsou velmi atraktivní díky elegantnímu a decentnímu designu.
Na samotném vrcholu nejvyšší Hory Německa se mohou návštěvníci těšit na jedinečný 360° panoramatický rozhled s více než 400 alpskými vrcholy ve čtyřech různých zemích, stejně jako na celou řadu dobrodružství po celý rok.
Celkem šest let plánování a stavebních prací, někdy v těch nejtěžších podmínkách ve výšce 3 000 metrů nad mořem, investovali tvůrci do tohoto prestižního projektu, jehož výsledek je bezesporu zlatým hřebem, nejen pro společnost Bayerische Zugspitzbahn Bergbahn AG, ale celou turistickou oblast.