Most Oskar
Na důležité železniční magistrále mezinárodní sítě „E“, spojující přístavy baltského a jaderského moře (mezi Gdyní a Rijekou), byl na této dvojkolejné trati přes Starou Dyji pod Břeclaví postaven zbrusu nový most. Konstrukci tvoří tzv. síťovaný oblouk, první na české železnici. Dostal název Oskar. Most je zajímavý nejen složitou geometrií a zpracováním designu, ale také technickými detaily. Má rozpětí hlavních nosníků 98 metrů, oblouk hlavního nosníku měří v nejvyšším bodě 14 metrů. Hmotnost jednoho mostu je 900 tun. Vlaky mohou po mostě jet rychlostí 160 km/hod. V provozu je pak od roku 2016. Investorem stavby s celkovými náklady téměř 368 000 000 Kč byla tehdejší SŽDC. Projekt mostu vytvořili ing. arch. Václav Kocián a David Rose a kolektiv. Stavbu pak realizovalo sdružení Břeclav most.
K mostu se dostaneme, když od nádraží v Břeclavi se dáme vlevo Břetislavovou ulicí a dojdeme až k hlavnímu toku řeky Dyje. Po lávce pro pěší vedle železničního mostu přejdeme tok a lesní cestou a později pěšinou podél trati přijdeme až ke Staré Dyji. Zde po příbřežní cestě opět vlevo podejdeme pod mostem trať na Znojmo a přímo před námi se již objeví jedinečný most Oskar.
Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.88 Pavlovské vrchy a dolní Podyjí, GOL 1:25 000 Břeclavsko a 1:25 000 Zahrada Evropy