Loading...
Turistické cíle • Žel. stanice
Nadpis naznačuje, že nádraží má něco společného s dětmi z Pačejova. Ale je třeba začít v době, kdy se začala stavět železnice. V roce 1866 získala koncesi společnost Dráha císaře Františka Josefa ( KFJB). Společnost provozovala železniční dopravu mezi Prahou a Vídní a mezi Chebem a Českými Budějovicemi. Mezi koncesionáře patřilo několik významných šlechticů a tak se zrodila i přezdívka „knížecí dráha“. Stavba železniční tratě byla zahájena 1. dubna 1867 a zahajovací výkop provedl kníže Jan Adolf Schwarzenberg. Už v září tohoto roku byly položeny koleje a 27.7. 1868 přijela do stanice Olšany zkušební lokomotiva. V srpnu přijel slavnostní vlak a pravidelný provoz byl zahájen 1. září 1868. Kromě železnice byly postaveny budova nádraží, poštovní a telegrafní stanice, sklady a dům pro zaměstnance. Mimo to byly postaveny dva hotely. Po vzniku republiky přešly železnice pod správu státu. Ke konci druhé světové války v dubnu 1945 bylo nádraží bombardováno. Následná léta lze přeskočit a to až do roku 2020. Tehdy bylo celé nádraží přebudováno. Byly postaveny dvě nástupiště spojené podchodem a opravena nádražní budova. A tady do příběhu vstupují děti místní mateřské a základní školy. Podle jejich návrhu byl vymalován podchod a musí se uznat, že se to povedlo. Že tomu tak je, určitě potvrdí fotografie. Zbývá doplnit, že od nádraží vedou tři turistické cesty. Budova nádraží je pro veřejnost uzavřena, jsou zde byty. Ale při severní straně nádraží je malá prodejna, která je otevřena 7 dní v týdnu. Autobusy mají stanoviště před nádražím. Vlaky tady jezdí v obou směrech ve dvouhodinových intervalech.