Stará Hlína – kamenný most
Most u Staré Hlíny je beze sporu zajímavou historickou památkou, ačkoliv už neslouží jako hlavní komunikace, která byla přemístěná na nový železobetonový most západněji od původní cesty. Dvanáct oblouků překonává poměrně úzký proužek vodního toku, což ale není nic jiného než samotná Lužnice, přesněji původní koryto, tedy Stará řeka. Značná část vody byla rybníkáři převedena do tzv. Nové řeky, který zásobuje vodou soustavu třeboňských rybníků.
Most je poblíž východní zátopy Rožmberka. Při jeho výstavbě byla tehdy zaplavena původní cesta, zv. Moravská. Jakub Krčín nechal tehdy postavit v roce 1594 904 m dlouhý dřevěný most, který měl překonávat bažinatý terén a později ještě jeden kratší. Oba mosty ale bývaly často poničené záplavami. Roku 1741 mosty zničili Francouzi.
Nový most je datován do roku 1799. Navrhl jej a stavbu řídil ing. Rosenauer, známý stavitel ve schwarzenberských službách (kanál na Šumavě). Velký most u Staré Hlíny je dlouhý 119 m, široký 7 m, , mostní oblouky mají rozpětí 7,2 m, oblouků je 12, mimo krajů je tedy 11 pilířů. Pilíře jsou na návodní straně osazeny trojúhelníkovými zhlavovými náběhy.
Ačkoliv samotná Lužnice je celkem malou říčkou, dlouhý most má umožnit průjezd i za povodní. Pak se takovým mostům říká záplavový, neboli inundační. Most je postaven z lomového kamene. Jako silniční sloužil do roku 1988.