Cyklostezka Lupěné Hněvkov
Trasy • Cyklotrasa • Malá náročnost
Napojení náspu na požární cestu k tunelu | Asfalt | 0,0 km | ||
Most přes Sázavu | Asfalt | 0,6 km | ||
Terénní zářez | Asfalt | 0,9 km | ||
Most přes Moravskou Sázavu 2 | Asfalt | 1,8 km | ||
Most na Sázavě 3 | Asfalt | 2,1 km | ||
Cesta na Hoštejn | Asfalt | 2,2 km | ||
Napojení na cestu | Asfalt | 2,4 km |
Pokud sdělovací prostředky nelžou a povětrnostní podmínky dovolí, někdy začátkem nebo v polovině listopadu (2011) by měla být otevřena nová cyklostezka mezi Lupěným a Hněvkovem, která využívá těleso zrušené železniční trati v údolí Moravské Sázavy. Oblouk řeky opustil a trať zkrátil železniční tunel. A padl návrh, aby se těleso železničního náspu využilo právě k výstavbě cyklostezky, jak se to ostatně dějě i v jiných státech. Projekt se tedy schválil, nějaká dotace se zřejmě našla, takže teď v půlce října víceméně práce finišují. Je položena podkladní štěrková vrstva a na ní další už s asfaltovou polevou, na kterou asi už přijde vrchní asfaltový koberec. Zdá se, že polovina náspu, kde vedla dvoukolejná trať zůstane v přírodním povrchu, takže po ní můžou jet i „terénní jezdci“ (podobná místa jsou třeba na cyklostezce Bečva). Mosty přes Moravskou Sázavu jsou využity z poloviny původních mostů, na které je položena betonová deska vytvářející novou mostovku. Před Hněvkovem mě postihla havárie aparátu, tudíž napojení stezky na silničku do Hoštejna zatím chybí. Každopádně právě s pokračováním na Hoštejn vytvoří cyklostezka velmi pěkný úsek. Samotný úsek cyklostezky je něco přes 2 km.
Dotace je prý schválená na účelovou cyklistickou komunikaci, takže striktně podle zákona po ní nesmí chodit chodci, čili i inlineři, ovšem pokud tam bude někdo hlídkovat, tak prý si nevšimne.
Stezka je v provozu od listopadu 2011, ovšem co je zajímavé, když jsem jí projížděl potkal jsem víc bruslařů než cyklistů.