Loading...
Trasy • Pěší trasa • Střední náročnost
Krásná Lípa město | Asfalt | 0,0 km | ||
Zastávka na železniční trati 081 z Chřibské do Rumburka. | ||||
Dům Českého Švýcarska | 0,9 km | |||
V budově se nachází informační centrum, které je otevřeno celoročně Otevírací doba: 9:00–12:00, 12:30–17:00 | ||||
Kostel svaté Máří Magdalény | Asfalt | 1,0 km | ||
Barokní kostel sv. Máří Magdalény byl postaven v místech, kde stával původní jednoduchý kostelík v letech 1754–1758. Kostel je výraznou dominantou města. Interiér pochází z 18.–19. stol. a tvoří jej hlavní oltář z roku 1808 od Dominika Kindermanna, rokokové kazatelny z 1765 a křtitelnice s mramorovou soškou spícího chlapce z roku 1820 od Ferdinanda Pettricha. | ||||
Kamenná Horka | Asfalt | 2,9 km | ||
Malá vesnice, část města Krásná Lípa. Nachází se asi 1,5 km na západ od Krásné Lípy. Trvale zde žije 18 obyvatel. | ||||
Rozcestí Kyjov - kravín | Šotolina | 4,6 km | ||
Kyjovanka | Šotolina | 5,0 km | ||
Turistická chata se nachází v malebném prostředí Národního parku České Švýcarsko. V okolí je v létě možnost koupání v blízké vodní nádrži vzdálené cca 150 m od chaty. | ||||
Kinského vyhlídka | Šotolina | 5,6 km | ||
Bývalo z ní vidět na Skalní bratry a ke Kyjovskému hradu. Dnes už je odtud přes stromy jen velmi omezený výhled do údolí. Od Křinice sem vystupuje dlouhé schodiště, procházející dvěma skalními rozsedlinami. | ||||
Kyjovský hrad | Šotolina | 6,1 km | ||
Kyjovský hrad je ve srovnání s ostatními hrádky v okolí nezvykle velký a jeho účel není dodnes jasný. Archeologický průzkum, provedený v 80. letech 20. století naznačil, že se jedná spíše o staré sídliště, které zaniklo ještě před svým dokončením. | ||||
Rozcestí Pod praporkem | 6,4 km | |||
Vápenka | Šotolina | 12,4 km | ||
Přírodní rezervace, kde se zcela neobvykle stýkají žula lužického plutonu, křídové pískovce a z podloží vyvlečené malé ostrůvky jurských vápenců a to vše provázeno průniky třetihorních čedičových vulkanitů. | ||||
Rozcestí Nad Vápenkou | Šotolina | 12,6 km | ||
Farská kaple | 13,6 km | |||
Farská kaple stojí na lesním rozcestí v ohybu červeně značené cesty. Nedaleko kapličky je upravený Farský pramen s dřevěnou stříškou, nově opravený roku 1994. Bíle omítnutá kamenná kaplička s výklenky na obou stranách má červenou plechovou stříšku, na níž býval kdysi křížek. | ||||
Rybniště, železniční stanice | 15,8 km |
Do Krásné Lípy jsme vyrazili vlakem. Cestou z nádraží do centra jsme si všimli několika honosných vil z první poloviny 20.století. Dá se předpokládat, že Krásná Lípa byla za první republiky bohatým městem. O tom svědčí i vzhled náměstí. Navštívili jsme dům Českého Švýcarska, zašli jsme do kostela sv. Máří Magdaleny a poté jsme se vydali po žluté TZ přes Kamennou Horku, kde jsme si prohlédli pár podsádkových domů a repliku Köglerova kříže z roku 1792. Přes pastviny jsme došli k Rozcestí Kyjov - kravín, zde jsme se napojili na Köglerovu naučnou stezku. Tak jsme došlapali až do Kyjova, kde jsme v Kyjovance uhasili žízeň.
Došli jsme ke Kinského vyhlídce, kde začíná Kyjovská skalní stezka. Skoro 2 km dlouhá turistická stezka, kterou zřídila Kyjovská sekce Horského spolku pro nejsevernější Čechy. Trasa vede po žluté a je vedena skalnatým terénem, s množstvím vyhlídek na bizarní skalní útvary, což připomínají i jejich názvy Pekelná brána, Kočka a Pes, Lví doupě, Obří hlava, Praporek, Vikingská loď apod.
Na Kyjovském hrádku jsme si rozdělali oheň a opekli buřty.
Na rozcestí Pod praporkem jsme zahnuli doleva a podel říčky Křinice jsme prošli Kyjovským údolím. Tak se nazývá kaňon zdejší říčky. Táhne se od Kyjova na k Turistickému mostu, odtud pokračuje k západu až po most při ústí Brtnického a Bílého potoka, kde bývala osada Zadní Doubice. My jsme však došli jen k rozcestí Kyjovské údolí, kde jsme opět odbočili doleva a po zelené TZ prošli kolem Medvědice i Hřebce a hlubokým hvozdem pokračovali až k Vápence. Zde jsme se chvilku zdrželi. Na rozcestí Nad Vápenkou jsme se stočili Doprava a po červené TZ spěchali k Rybništi. U Farské kaple jsme opět postáli, ale pak už jsme vyrazili do Rybniště. V restauraci u nádraží jsme si dali svíčkovou a pospíchali na vlak.