Na Hvozd v Lužických horách

číslo 11 vyvýšená vyhlídka s lavičkou Šotolina 6,3 km
číslo 12 odbočka modré Šotolina 8,0 km
číslo 13 cíl Babiččin odpočinek Šotolina 8,3 km

Naše trasa začíná u rozcestníku Babiččin odpočinek.Přejdeme silnici Krompach - Heřmanice v Podještědí a lesní cestou stoupáme po zelené TZ společně s modrou ke křižovatce lesních cest.My pokračujeme po zelené TZ vlevo.Mineme další turistické odpočívadlo a odbočíme z lesní cesty vlevo na pěšinu mezi stromy.Sále stoupáme až k rozcestníku Pod Hvozdem,kde se napojuje červená TZ.Zde začíná závěrečné prudké stoupání po kamenech až na vrchol(pozor za mokra).

Na vrcholu je vyhlídková plošina s několika deskami s reliéfy výhledů na okolní vrcholy a restaurace(již v Německu).Při pěkném počasí je vidět Ještěd,Bezděz,Ralsko ale i vzdálené Sedlo a dokonce Milešovka.

Naše trasa pokračuje po německém území.Sejdeme na příjezdovou cestu k rozhledně a po červené TZ pokračujeme po vrcholu Hvozdu.Cesta se lomí a pomocí několika serpentin prudce klesáme severovýchodním úbočím až k cestě Weberweg a po státní hranici až k rozcestníku Hraniční uzávěra - Kammloch.Zde je další turistické odpočívadlo.My pokračujeme stále po červené TZ pohodovou lesní cestou až k rozcestníku Na šestce.

Přecházíme na modrou TZ a u studánky Seleška odbočíme z lesní cesty na pěšinu a mírně stoupáme.Po chvilce dojdeme na vrstevnicovou cestu a okolo pěkně udělané lavičky s vyhlídkou na vrch Sokol a vzdálený Ještěd pokračujeme až ke křižovatce lesních cest,kde jsme pokračovali po zelené a dojdeme k cílovému místu - Babiččinu odpočinku.

Celková délka trasy je asi 9 km.

Trasu najdeme na mapě KČT č.14 Lužické hory.Vzhledem k pohybu v hraničním pásmu,upozorňuji na nutnost mít u sebe osobní doklady.Možnost občerstvení na německé straně v restauraci na vrcholu Hvozdu a u rozhledny.

Při použití VHD je možnost použít autobusovou linku 500441 ze Cvikova do Krompachu nebo ve všední dny linku 500272 z Jablonného v Podještědí do Petrovic s mírnou úpravou trasy.

Poslední aktualizace: 1.6.2014
Na Hvozd v Lužických horách na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Na Hvozd v Lužických horách

Vyhlídka Janské kameny u Krompachu
Z vesničky Krompach,která leží v Lužických horách ,vyrazíme na krásnou…
Krompach - rozcestí
Turistické rozcestí Krompach nám ukazuje trasy do pěti směrů. Červená TZ nás ve východním směru povede kol čtyřista let starého …
Převážně rekreační horská ves leží v širším údolí pod Hvozdem na…
Pondělí 26. 6. 2053 V noci se ochladilo jen nepatrně, ale po včer…
Hvozd je jedním z nejvýznamnějších kopců v Lužických horách. Výrazný…
Zámecký vrch je zajímavě tvarovaný kopec, ležící asi 2 km východně od…
Sirný pramen u Horní Světlé. U obce Horní Světlá v…
Skupina čedičových skal (604 m) těsně u státní hranice severovýchodně…
Kruho středně náročná trasa, kterou jsme začali v Hainu ( výchozí i koncový bod)Po žluté značce jsme sešli dolů do městečka Oybin.…
Výchozím i cílovým místem je lázeňské městečko Oybin. Auto můžeme pohodlně…
Kostel svaté Máří Magdaleny se nachází na malém návrší v podstatě v centru…
Roztroušená obec v širokém údolí potoka Svitavky vznikla ve 14. století p…
Úterý 27. 6. 2023 Ještě v noci nás vzbudil pořádný liják, ale usn…
Z Oybinu se po ránu přesouváme na parkoviště pod Kurort Jondorsfe…
Autem do Olbersdorfu. Odtud parním úzkokolejným vlakem do Kurort …
Heřmanice jsou podhorská zemědělsko-rekreační ves, nepravidelně r…
Pokud vyrazíte z Kunratic u Cvikova směrem na Mařeničky, (doporučuji za…
Sokol je výrazná znělcová kupa (593 m) západně od Petrovic se zbytky…
Hranice s Německem přejíždíme u Varnsdorfu, následuje několik odbočení Do…
Ráno v Kurort Oybinu, hned po snídani, kvačíme prohlédnout si měs…