Údolím Doubravy

číslo 1 Východisko trasy na náměstí v Chotěboři 0,0 km
číslo 2 Nádraží Bílek 4,7 km

Tuto trasu můžeme začít ze dvou míst, buď z Chotěboře nebo z Bílku. Celou trasu projdeme po červené turistické značce. Pokud chceme začít z Chotěboře z náměstí, pokud máme zájem, můžeme si prohlédnout i místní zámek rodu Dobřínských. Vrátíme se na náměstí a jdeme po červené turistické značce. Asi po dvou kilometrech se dostaneme do údolí řeky Doubravy. Zde začíná naučná stezka chráněné přírodní rezervace Údolím Doubravy. Cesta vede téměř podél řeky, kde jsou informační tabule NS upozorňující na zajímavá místa, např. Dolní mlýn I. Hermanna, Sokolohrady, Čertův stolek, Točitý Vír, Koryto, Mikšovo jáma etc.

Na cestě jsou 2 zajímavé vyhlídky: Čertův Stolek a Sokolohrady. Na Čertův Stolek vystoupáme po kamenných schodech až na skalní vrchol, kde je upravená vyhlídka. Je zde krásný výhled do údolí na řeku a okolní lesy. Abychom se dostali na Sokolohrady, musíme přejít řeku po lávce. Strání mezi skalami vystoupáme po serpentinách na skupinu skal, kde býval kdysi hrad Sokolohrady. U lávky na skalisku je pamětní deska kněze Prof. F. X. Božtíka. Od lávky pokračujeme stále po červené turistické značce až do obce Bílka. U vlakové zastávky je občerstvení, kde si můžeme zakoupit Turistickou Známku. Odtud se můžeme vlakem dostat buď do Havlíčkova Brodu přes Chotěboř nebo na opačnou stranu do Pardubic.

Poslední aktualizace: 29.10.2010
Údolím Doubravy na mapě
Autor: megalodon

Příspěvky z okolí Údolím Doubravy

Chotěboř
Chotěboř leží v kraji Vysočina, severovýchodně od Havlíčkova Brodu. Město…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na krásný výlet nádhernou přírodou, soutěskou říčky Doubravy. Vycházíme z …
Tak už jsme skutečně opustili Moravu a míříme do Plzně. Jak je naším…
Nachází se v centru města na rohu hlavního Masarykova náměstí a u…
Trasa Chotěboř ZA VODOU Nenáročný výlet můžeme absolvov…
Kostel svatého Jakuba většího se nachází v severní části města, nad ulicí Trčků z Lípy. Již ve 12. století zde stávala románská kaple, fragmenty jejíhož zdiva jsou…
Trasa Chotěboř OD LESA Trasa začíná u informačního cent…
Do Chotěboře jsme přijeli vláčkem z Havlíčkova Brodu – a nejdříve se…
Barokní zámek se nachází ve městě Chotěboř na Havlíčkobrodsku v…
Po chvíli odpočinku na lavičce u bývalého Horního mlýna jsem vstal a vyzv…
Pěknou ozdobou krajiny je jen kousek od východní části Chotěboře sakrální stavba, vypínající se z návrší nad chráněnou lipovou alejí…
Narazíte na něj, pokud budete kráčet po modré turistické značce z centra …
Dnes se podíváme blíže na církevní památky města Chotěboře, z nichž určitě alespoň některé stojí při jeho návštěvě za povšimnutí. …
Socha z betonu, vysoká tři metry, jejímž autorem je Michal Olšiak. Stojí v…
Skupiny rulových skal při staré cestě od Chotěboře kolem kaple sv. Anny k…
Setkáme se s nimi na červeně značené turistické trase vedoucí z Chotěboře do kaňonu řeky Doubravy. Od centra města jsou vzdáleny přib…
Největší festival pop-kultury v ČR nabídne zahraniční herce, kostýmy z filmů a seriálů, obrovské herny, 1200 pořadů, ... 18. Festival fant…
Na východ od Chotěboře pramení dvojice bezejmenných potoků, které se nad tzv. Horním mlýnem spojují a pod výše jmenovaným objektem s…
Rozcestník se nachází v údolí Doubravy pod Horním Sokolovcem. Kříží se zde dvě turisticky značené trasy: červená z Chotěboře údolím Doubravy do Bíl…
Výchozí místo pro procházku kolem řeky Doubravky je vesnička Bíle…