La Maison Cailler - muzeum čokolády

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Výlet má cíl ve vesničce Broc, kterou najdete nedaleko o něco známějšího městečka Gruyere. Autem se sem dostanete jednodušše po dálnici A12 Vevey-Bern, sjezd Bulle. Ve vesnici pak už následujte šipky Nestlé.

Pokud nedisponujete autem, tak použijte vlakovou Dopravu (zastávka Broc-fabrique) nebo případně regionální autobus, který jede z Gruyere.

La Maison Cailler je čokoládovna nejstarší firmy vyrábějící čokoládu ve Švýcarsku - Cailler. V části areálu je postaveno muzeum, které mě nalákalo především svou ochutnávkou všech možných výrobků na konci prohlídky.

Prohlídky jsou v angličtině, francouzštině, němčině a španělštině a stojí za to. Každé 4min vchází skupinky návštěvníků (podle jazyka, který preferují) do útrob plně automatizované prohlídky. Po celou dobu vám pomocí animací hlas odněkud z reproduktorů ukazuje celý vývoj čokolády od nejstarších dob, o tom, jak se čokoláda dostala do Švýcarska a jak se začala šířit celou zemí až do současnosti. Poslední částí prohlídky, která je už samoobslužná, je předvedení kakaových bobů v pytlích a dokonce jedna automatizovaná moderní linka, která je sice za plexisklem, ale vidíte zde on-line výrobu oblíbených tyčinek "Branche". Na samotném konci Vás čeká reálná ochutnávka kompletní palety výrobků co firma produkuje. S neomezenou možností ochutnávání, ale věřte, že po ochutnání všeho po jednom kousku máte vážně dost :-). A pak už jen třešničkou na dortu je krátký film v kinosále.

Hned u výstupu z muzea je obchod s čokoládami a čokoládovými výrobky a také suvenýry. Kdo by tedy neměl čokolády dost, tak tady se může dorazit (ale to myslím nehrozí). Kdo by byl už přeslazen, tak je zde i bistro, kde lze koupit i obyčejnou obloženou bagetu apod.

Nejvíce mě upoutal vstup do muzea, kterým je pohyblivá plošina. A pak asi výrobní linka naživo. A ochutnávka čokolády samozřejmě :-).

Líbilo se mi snad vše až na to, že jsem trochu očekávala, že se dozvím i něco více o tom, jak se vlastně ona čokoláda vyrábí.

Otevírací hodiny:

denně od 01.04.: 10h00-18h00, od 01.11.: 10h00-17h00 (krom 25.12. a 1.1.). Poslední vstup je možný 45min před zavíračkou. Návštěva trvá cca 1-1,5h.

Vstupné:

Dospělí 10CHF, Studenti 8CHF, Senioři 8CHF, Děti do 16let zdarma, skupiny od 10ti lidí 8CHF (skupiny se musí ohlásit předem).

Více informací pokud jste tady nenašli, co jste hledali najdete na http://www.cailler.ch/en/Chocolaterie/Information.aspx

Poslední aktualizace: 7.2.2011
La Maison Cailler - muzeum čokolády na mapě
Autor: arwene

Příspěvky z okolí La Maison Cailler - muzeum čokolády

Les Gorges de la Jogne
Zajímavou procházku jsem podnikla z městečka Charmey. To se…
La Maison du Gruyere (Dům sýra Gruyere) je vlastně muzeum výroby…
Gruyeres je malebné starobylé městečko ve švýcarském kantonu…
Jaun je obec na horním konci  údolí řeky Jaunbach / La…
Když před rokem mě oslovila kamarádka, že spolu a s dcerami (tč.…
Den čtvrtý Ráno u Ženevského jezera bylo podstatně příjemnější než u…
V Montreaux, které se nachází na opačném konci Ženevského jezera …
Dalším malým krásným Městečkem ve Švýcarsku je městečko Montreaux, leží na…
Chateau de Chillon je podle mého názoru jedním z nejhezčích hradů…
Údajně nenavštěvovanější švýcarská památka. Hrad pochází ze 13. století a…
První den návštěvy Švýcarska, země, která není v evropské unii,…
Lyžařský areál Les Diablerets se nachází ve švýca…
Villars - Gryon jsou dvě Městečka ve Švýcarsku, která za účelem turistiky…
Lausanne leží na břehu Ženevského jezera ve Švýcarsku. Město s…
Lausanne je město ležící v jihozápadní frankofonní části Švýcarska při severní…
V okamžiku, kdy jsem se poprvé na začátku devadesátých let dostala k Thunskému jezeru a pohlédla směrem k …
Po probuzení ke mně otevřeným oknem proniká nepříjemný zvuk. Jsou…
Gotický chrám v Bernu, který z dálky připomíná raketu. Jeho stavba započala roku 1421 a podíl má na tom stavitel Matthäus Ensinger.…
Den třetí Ráno jsme si malilinko přispali, asi nás utahal ten dlouhý…
Nechala jsem se zlákat dvoudenním výletem do Švýcarska s návštěvo…