Od Norimberka domů

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Putování (více dnů) Za kulturou Do přírody Na kole

Tentokrát bych chtěla popsat cestu z okolí Norimberka do Čech, přesně od Main Donau kanálu kde jsem svůj popis naposled zakončila. Jelikož se přímo bojím jakýchkoli silnic, kde se potkávají cyklisté s auty, jezdím zásadně po cyklostezkách a těch je u našich sousedů víc než dost. Ve fotkách najdete i na sebe navazující stezky Funf Flusse Radweg – Schweppermann Radweg, Nabbtal Radweg a až k hranicím vedoucí Bayerisch Bohmischer Freundschaftsweg. Tahle cesta se dá dobře uskutečnit i obráceně, tj. vystoupit v Plané u Mariánských lásní z vlaku s natěžko naloženým kolem se vydat přes Tachov a pod Rozvadovem překročit hranice u Železné. Z Norimberka se dá vrátit přímým rychlíkem, který bez problému dopravuje i kola. Možností kterou stezku si zvolit a kde překročit hranice je víc, stezek si můžete vybrat jak je libo.

Já jsem na své cestě vynechala Norimberk, někaj už nezbývala enegrie poprat se se sítí dálnic a průmyslovým předměstím, ketré jsou nezbytností u každého většího města a objela ho jeho malebným okolím. Do větších měst se sice můžete dostat příměstskými parky pokud se držíte stezek, ale v případě ztráty směru si předměstí užijete. Od Main Donau kanálu jsem odbočila na Altdorf a přes Leinburg se napojila na další stezku v Laufu a.d. Prgnitz a po již popsaných stezkách dojela až k oblíbenému kempu na Sycheráku v obci Borek u Tachova.

Okolí řeky Pegnitz je poměrně hustě zalidněné, ale rozhodně tu stojí za zhlédnutí města Lauf, Sulzbach Rosengerg a hlavně Uneskem chráněný Amberk.Uceleným dojmem působí a starobylé městečko Altdorf a kousek od něj i ruiny kláštera v Gnadembergu.

Na svých cestách používám hlavně kempy přírodního typu, jako vodácké základny, klidné a zapadlé rodinné kempy, kde často nemají ani pro malý stan a cyklistu ceníky a tak vám účtují pouze sprchu. Zato jsou zvědaví na vaše zážitky a rádi si s vámi večer přijdou popovídat. Jeden takový je u železniční stanice u Pommelsbrunnu u řeky Pegnitz, přátelský rodinný kemp je v Brensdorfu na řece Nab. Jídlo na cestách moc neřeším, kiosky ve městech, supermarkety všeho druhu, a ochutnávka piv v hospůdkách navečer.

Údolí mezi Norimberkem a Amberkem je dost zalidněné, jedno město střídá druhé a tak je často nemožné vést cyklostezku jinde než kolem hlavní silnice. Jak to jen jde je stezka ihned odkloněna, například na Neukirchen, kde je malebné údolí plné technických památek a starých mlýmů. Zato od řeky Nab vede cyklostezka ( v překladu Německo českého přátelství ) po zrušené železnici a bývalé železniční stanice se staly odpočívárnami pro cyklisty.

Ceny kempů v této turisty ne tak oblíbené oblasti nepřekročí 8 Euro. Pokud si koupíte jízdenku z Norimnerka v e shopu ČD přijde vás na 491 Kč. Jízdenka na kolo stojí 5 Euro.

Poslední aktualizace: 5.2.2012
Od Norimberka domů na mapě
Autor: fotuska

Příspěvky z okolí Od Norimberka domů

Vánoční trh v Norimberku
Přeci jen se nám blíží Vánoce a k nim neodmyslitelně patří vánoční…
Naše cesta bude tentokrát pokračovat od Dunaje k Norimberku podél…
Norimberský Christkindlesmarkt – pravděpodobně nejznámější…
Císařský hrad, Albrecht Dürer, vánoční trh zvaný Christkindlesmar…
  Při úklidu pracovního stolu jsem objevil bloček se zápisem z cykločundru v r. 2004. Tahdy jsme absolvovali cestu v ose z Chebu na Bayereuth, Bamberg…
Sbalte rodinu a prožijte báječný víkend v Norimberku. Playmobil® FunPark a…
V srdci středověkého starého města Norimberku se na prostranství …
Na adventním trhu v Norimberku, 13.12.2015TIP: Advent &…
Zkraťte si čekání na Vánoce a vydejte se na vánoční trhy do Norim…
Turistickou podívanou města Norimberk je orloj zvaný Männleinlaufen, který…
Když se řekne Norimberk, leckoho napadnou malé pečené klobásky, j…
Vánoce jsou pro spoustu lidí tím nejkrásnějším obdobím v roce! K …
Behaimův glóbus vypráví kapitolu z dějin globalizace, která je st…
Kromě milovníků kultury a nadšenců do historie si v Norimberku př…
Pro obraz bavorské metropole jsou typické historické budovy starého města,…
Letos jsme se rozhodli vyrazit na adventní trhy do Norimberku. Kromě trhů…
V ulicích Breite Gasse, Karolinenstraße a Kaiserstraße, které doh…
Muzeum DB bylo založeno v roce 1882 a stalo se tak nejstarším že…
Barokní chrám, který byl zcela zničen za 2. sv.v. a v roce 2005 znovu otevřen. Lze si prohlédnout jak hlavní část, kde se pořádají…
Delfinárium, jenž se nachází v areálu zoologické zahrady, bylo založeno v…