Videodeník - Hrad a zámek Český Krumlov

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Na jednodenní výlet do Českého Krumlova, kde se nachází státní hrad a zámek. Český Krumlov patří svými tradicemi i rozlohou mezi nejvýznamnější památky středoevropské oblasti. Komplex hradu a zámku se nachází na vysokém skalním ostrohu. Českým Krumlovem také protéká řeka Vltava, kterou můžeme na kánoích na vlastní kůži vyzkoušet.

Podívat se na hrad, zámek, zahrady a „slavné“ točité jeviště. Samostné město Český Krumlov naskýtá spoustu malebných uliček. Můžeme také navštívit kostel svatého Víta, který spolu s komplexem hradu a zámku tvoří jedinečnou dominantu celého okolí. Pokud jedete autem, je možné vybrat si z cca 3 parkovišt. Poplatek se pohybuje kolem 20kč/hod. Parkoviště jsou sice vzdálené od hradu a zámku cca 500m do kopce, ale naskytne se vám tak velmi příjemná procházka kolem Vltavy, kde můžete pozorovat vodáky.

V Českém Krumlově se nachází spousta menších a útulných restaurací. My jsme zvolili malé občerstvení, které se nacházelo přímo mezi zámeckou zahradou a zámkem.

Cestou do zámku projdete přes kamenný most, pod kterým je již od 16. Století mědvědí příkop, který naskýtá dětem aspoň trochu zvířecí zábavy. Na zámku si pak můžete vybrat z různých tras. V celém komplexu najdete např. starou lékárnu, bývalé stavení panského pivovaru, nemocnici, zámeckou věž, mincovnu a spoustu dalších. My jsme si moc oblíbili zámecké divadlo, které je nejkompletněji dochovanou barokní divadelní scénou na světě.

Návštěvník má možnost vybrat si z několika různých tras. I. prohlídková trasa zámku – původní zámecké interiéry z doby renesance a baroka – plné vstupné 130kč, II. prohlídková trasa – zaměřena na historii rodu Schwarzenbergů – plné vstupné 100kč, studenti/děti 50kč, Zámecké divadlo – zachovalá originální budova, orchestřiště, jeviště, kulisy, kostýmy atd., vstup 250kč, děti/studenti 140kč, Zámecké lapidárium – sklepní prostor, uložené originály socho z Plášťového mostu a zahrady, vstup 35kč, děti/studenti 15kč, Zámecká věž – vstup 50kč, děti/studenti 30kč, Zámecká zahrada – vstup zdarma, v zahradě se nachází i otočné jeviště. A pokud se chcete podívat na video z Českého Krumlova, můžete zde http://www.youtube.com/watch?v=o11-lX4xWsA

Poslední aktualizace: 18.12.2010
Videodeník - Hrad a zámek Český Krumlov na mapě
Autor: zajik

Příspěvky z okolí Videodeník - Hrad a zámek Český Krumlov

Český Krumlov – podzimní návštěva
Jedeme do Českého Krumlova – autem z Českých Budějovic je to kolem 25 km…
V okolí Českého Krumlova se v minulosti těžilo nejen tradiční stříbro a zlato, ale také tuha. V jednom z…
Český Krumlov - vyhlídka Vyšehrad
Vyšehrad - vrch a ulice v Českém Krumlově s nádhernou vyhlídkou na…
Jedeme do jednoho z nejhezčích českých měst - Českého Krumlova. Č…
Hrad a zámek Český Krumlov se nachází v Jihočeském kraji, tyčí se na…
Do perly Jižních Čech - do Českého Krumlova. Jeli jsme autem. Tentokrát…
Českokrumlovský plášťový most je jednou z nejznámějších a nejzajímavějšíc…
Nejkrásnější a nejlépe dochované město se zámkem, u nás…
Jedním z míst, kam míří nejčastěji návštěvníci Českého Krumlova, je zdejší…
Chcete vidět unikát a přesto zůstat v České Republice? Chcete vidět jednu…
Český Krumlov. Kouzelná řeka Vltava vlnící se městem jako stuha. Zajímavé…
Letošní dovolenou začínáme v Českém Krumlově. Mám trochu strach z…
Ptačí hrádek též také lidově "Ptačák" je militantní nedostavěný památník oslavující vítěství bitvy u Lipska roku 1813 kdy spojenecké…
STŘÍPKY ZE  SLAVNOSTÍ PĚTILISTÉ RŮŽE - VIDEOKLIP   Hurá akce – nej…
Věděli jste, že vltavíny jsou jediným drahokamem na světě, který vznikl dopadem kosmického tělesa na Zemi? A že ten meteorit dopadl do dnešní…
Český Krumlov a kouzelná řeka Vltava vlnící se městem jako stuha. Při…
Český Krumlov je pěkné historické město, které leží v Jižních Čechách,…
V Českém Krumlově jsem byla několikrát (naposledy ale v roce 2011),…
Grafitový důl pod Českým Krumlovem
V okolí Českého Krumlova se těžilo stříbro, zlato, a řada dalších kovů, nerostů a hornin včetně tuhy. Prohlídka Grafitového dolu v…
Pivovarnictví v Českém Krumlově sahá do hluboké historie tohoto města. K…