Z Rokytnice na Dvoračky - Štumpovku a kolem Huťského vodopádu zpět

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Tentokrát jsme za výchozí bod zvolily Rokytnici nad Jizerou, kde jsme ubytované. Do Rokytnice jsme přijely autem přes Český Ráj a nechaly ho zaparkované na parkovišti před penzionem.

Přijíždíme ve čtvrtek odpoledne a počasí není vůbec dobré. Jdeme se ubytovat a pak se podívat na náměstí do íčka. Kupujeme nezbytné pohledy, známky, vizitky, dáváme si razítka a dolujeme z obsluhy íčka důležité informace. Dožadujeme se turistické vizitky a známky Dvoraček, ale nemají. Snad ji zítra pořídíme nahoře. U večeře jsme se od majitele penzionu dověděly, že od devíti hodin bude hezky, takže máme být v pohodě. Věříme mu, dáváme si vínko a jsme v naprosté pohodě.

Ráno to nevypadá nijak zvlášť, ale jsme stále v pohodě, protože je teprve osm a hezky má být až za hodinu. Neprší, ale raději balíme i pláštěnky. Rychlá snídaně , svačina na cestu, čepice, rukavice a vyrážíme na túru. V Rokytnici je sice jaro, ale na kopcích je stále vidět sníh. Vycházíme z náměstí od autobusové zastávky. Volíme cestu po žluté přes rozcestí Ručičky. Jdeme po žluté - Pašerácké stezce. Čteme si, jak se pašoval kontraband a jak byli četníci bezradní, o nejmazanějším rokytnickém pašerákovi a o tom jak se v Rokytnici točil film Krakonoš a lyžníci. Vcházíme do lesa a začíná se objevovat sníh. Ke Staropecké boudě už jdeme vyloženě sněhem, takže máme posun trochu ztížený. Od naučné stezky jsme se odpojily, takže se kocháme výhledy a chválíme se, kam už jsme vylezly.

Ručičky
Ručičky  •  Foto: pekoska

Přicházíme na Ručičky. Rozcestí, kde se rozhodneme posvačit. Stojí tu i bufet ( tentokrát byl zavřený), kde se můžete občerstvit a nebo se v případě nepříznivého počasí můžete ukrýt v malém dřevěném přístřešku. Nikde ani noha. Tak si dáváme chvilku pauzu, baštíme housku a… začíná, hodně nesměle vykukovat sluníčko. Sice o dvě hodiny později, ale vykukuje. Jdeme sněhem dál na Dvoračky.. cca 2km. Trasa křižuje sjezdové tratě, které zejí prázdnotou, ale jezdit by se ještě dalo. Potkáváme jednoho lyžaře s telemarkovými lyžemi a koukáme jak krásně vykružuje obloučky v krásném telemarkovém pokleku wink Jde mu to ! Za chvilku vycházíme pod Dvoračkami. Do staré chaty se už dostanete jen v případě, že jste tu ubytovaní. Jinak musíte na občerstvení do Hotelu Štumpovka. Je tu velmi útulno, ceny jídla lidové. Mají pohledy, razítko i známku.

Z Dvoraček jdeme pak dál, dolů do Rokytnice. Kolem Huťské boudy, Huťského potoka a hlavně Huťského vodopádu. Cesta už vede z kopce, někdy docela hodně z kopce. Nahoru by to bylo v tom sněhu podstatně horší. Huťský vodopád je tzv. kaskádovitý vodopád, který měří 20m a protéká jím i 50l/s Od Huťského vodopádu pokračujeme zpět do Rokytnice. Jak klesáme ubývá i sníh a jde se nám lépe. Do Rokytnice je to už kousek. Čas dobrý, tak posedíme v kině ( restaurace v Rokytnici na náměstí) než bude večeře v penzionu.

Ubytované jsme byly v penzionu Samohel, který je kousek u kostela. Našly jsme si ho na jednom slevovém serveru, tak jsme měly i výhodnější cenu. Je to malý rodinný penzion, kde si můžete zaplavat v krytém bazénu, nebo zkusit infrasaunu a vířivku. Pokojíky jsou se sociálním zařízením a pan Samohel je sympatický chlapík. Jinak co jsme koukaly, tak nikde nebyla ani noha, takže mimo sezónu s ubytováním problém nebude. Jedly jsme na Štumpovce, kde nás ceny mile překvapily. Pak v Rokytnici v kině. Sem si určitě zajděte, protože zde prý dělají vyhlášené steaky. Obsluhu také chválím. Moc příjemná ! Smile

Moc se nám tu líbilo. Vzhledem ke krásnému počasí jsme si užili i výhledy . Dole jaro, na kopcích sníh a nikde ani noha …. Stálo to za to !

Ceny ubytování v penzionu Samohel http://www.pension-samohel.cz/cs/cenik-ubytovani-rokytnice-nad-jizerou-krkonose.html . My jsme vychytaly nějakou tu slevu, takže na čtyři dny a tři nocí s polopenzí za necelých 1500Kč se saunou, vířivkou a volným vstupem do bazénu a lahví vína. Horský hotel Dvoračky měl ceny dobré viz. foto v galerii. V kině jsme měly jen polévky bramboračka a vynikající krémová česnečka v míse za 45Kč…. Ale mňamka.

Poslední aktualizace: 16.4.2012
Z Rokytnice na Dvoračky - Štumpovku a kolem Huťského vodopádu zpět na mapě
Autor: pekoska

Příspěvky z okolí Z Rokytnice na Dvoračky - Štumpovku a kolem Huťského vodopádu zpět

Rokytnice nad Jizerou - Užijte si čtyři roční období na jednom místě
Malebné horské město leží v západní části našich nejvyšších český…
Po nedávné rekonstrukci můžete Cisterciácký klášt…
Start v Dolní Rokytnici, pod Zimní stranou. Po modré dojít na vyhlídku,…
Spartak Rokytnice, a.s. se zabývá nabídkou služeb pro vyznavače aktivního…
Rozcestí Dolní Rokytnice
V údolí řeky Jizery na křižovatce silnice č. 14 a odbočky do horského městečka Rokytnice nad Jizerou stojí u benzínové pumpy…
Krásná 25kilometrová okružní trasa se startem a cílem v Rokytnici nad…
Skalní vyhlídka na vrchu Stráž. Leží 778 m.n.m a nabízí výhled na celou Rokytnici, Lysou horu a Kotel. Jeden ze…
Po stopách dávných pašeráků se můžete vydat z Rokytnice nad Jizerou. Téma…
Tento turistický cíl je dnes už asi nostalgie, ale pro někoho stále…
Skalní vyhlídka Strážník (778 m.n.m.)
Dnes bych vás chtěl pozvat na skalní vyhlídku Strážník. Jedná se o krásné…
Paseky nad Jizerou se nachází na rozhraní Krkonošského národního parku a…
Při dalších našich krkonošských- jizerských toulkách jsme si užili  trochu…
Pokud na procházce nad Rokytnicí dojdete k rozcestí na Sachrově hřebenu (v…
Ve sportovním areálu Pilišťata naleznete od roku 1937…
Lyžařský areál Paseky nad Jizerou – Západní Krkonoše Areál je pohodlně a snadno přístupný za 2…
Můstky se nachází kousek za Harrachovem. Vydáte-li se po cestě kolem…
Bílá skála tvoří křemencový blok vystupující nad les. Je nejvyšším bodem…
Jedinečný RODINNÝ SKIAREÁL - Vše pro Vás a Vaše děti! Ideálně široké sj…
Harrachovská kaplička svaté Alžběty s unikátním skleněným zvonem
Hned několika unikáty se může pyšnit kaplička sv.Alžběty v Harrachově, která byla postavena v roce 1902. Tím nejvýznamnějším je…
Původní ves Dörfl byla založena v 17. století nedaleko Seifenbachu (Sejfs…