Kost - Plakánek - Vesec - Kost

číslo 1 Parkoviště 0,0 km
  Zde jsme zaparkovali
číslo 2 Hrad Kost 0,4 km
  Hrad je soukromým majetkem českého hraběcího rodu Kinský dal Borgo. Postaven byl začátkem 14. století Benešem z Vartemberka. Jako jeden z mála českých hradů je umístěn nikoliv na kopci, ale v údolí na pískovcovém ostrohu v místě styku dvou mohutných skalnatých údolí Prokopského a Plakánku.
číslo 3 Střehomský Plakánek Šotolina 0,8 km
  Údolí vyhloubila říčka Klenice.
číslo 4 Šrámkova věž Šotolina 1,4 km
číslo 5 Pilský rybník 1,9 km
  U rybníka kdysi stávala pila.
číslo 6 rozcestí Plakánek Šotolina 2,4 km
  Křižovatka dvou tras. Žluté ze Sobotky do Sobotky a modré z Dolního Bousova do Libošovic.
číslo 7 Vesecký Plakánek Šotolina 3,2 km
číslo 8 Bývalý skalní mlýn Šotolina 3,9 km
číslo 9 Vesec u Sobotky Asfalt 4,6 km
  Obec oblíbená filmaři. V obci se také natáčelo několik scén z filmů Jára Cimrman ležící, spící, Jak dostat tatínka do polepšovny nebo V zámku a podzámčí.
číslo 10 Semtínská lípa Asfalt 5,6 km
  Lípa a socha sv. Jana Nepomuckého
číslo 11 Socha sv. Donáta z Arezza Asfalt 5,9 km
  Barokní socha zřejmě z roku 1740 znázorňuje sv. Donáta jako biskupa. Socha byla vytvořena v sochařské dílně Jelínků z Kosmonos.
číslo 12 Zvonička Asfalt 6,5 km
  Zvonička se sochou sv. Anny
číslo 13 Hotel Helikar Asfalt 6,7 km
číslo 14 Parkoviště u hradu 6,9 km

Auto jsme zaparkovali u hradu. A šli na prohlídku hradu. Po prohlídce jsme se vydali na krátkou túru údolím Plakánek. Údolím vede naučná stezka s 11 zastaveními. Informační tabule vás seznámí s přírodou zdejšího kraje. Prošli jsme kol Šrámkovy věže a minuli Pilský rybník na jehož hrázi stojí chaloupka vodníka Čochtana. Pokročili jsme k rozcestí Plakánek a zde jsme odbočili vlevo a po modré prošli rozbahněným terénem Veseckého Plakánku až do Vesce. Ještě před tím jsme se však zastavili u bývalého skalního mlýna. Vesec je malá vesnička, která je od roku 1995 chráněnou památkocou rezervací. Ve vsi se dochovalo mnoho krásných roubených staveb využívaných většinou jako rekreační chalupy. Z vesce jsme pokračovali ke známé památné Semtínské lípě z niž po bouři v roce 2000 zůstal už jen velký pařez. V roce 2001 zde byla vysazena nová lipka. Ze semtína jsme pak už jen seběhli do Podkosti. V hotelu Helikar jsme si dali pozdní oběd, došli na parkoviště a jeli domu.

Poslední aktualizace: 17.9.2017
Kost - Plakánek - Vesec - Kost na mapě
Autor: Evosheek

Příspěvky z okolí Kost - Plakánek - Vesec - Kost

Jeskyně u hradu Kost - skalní byt Barušky
Tato uměle vytvořená jeskyně nese název skalní byt Barušky nebo t…
Naše společná cesta začíná na Exitu 44 rychlostní silnice R10. Odtud…
Trasa z Hradu Kost na Hrad Valečov není nějak náročná. Bezmála celou cestu…
Hrad Kost dominuje malebnému údolí Plakánek v srdci Českého ráje už více…
Představovat Hrad Kost je zřejmě nošení dříví do lesa, ale i tak tedy…
Je mnoho důvodů, proč byste si hrad Kost neměli nechat ujít – alespoň pokud patříte mezi dobrodruhy a romantiky, rádi se touláte…
Kost
Hrad Kost je jedním z nejzachovalejších gotických hradů v Čechách, vybudo…
  Hrad se nachází uprostřed malebného Českého ráje, nebo také je možné…
Přírodní rezervace Údolí Plakánek je jednou z nejhezčích částí ch…
Při toulkách Českým rájem nemůžeme vynechat jeden z nejkrásnějších,…
Jelikož jsme byli na dovolené v malebné vesničce Střehom, která se nachází…
V Českém ráji je tak velké množství různých pozoruhodností, že čl…
Hrad Kost Hrad Kost nemusím ani moc představovat! Kdo by neznal středověký…
Jdeme si prohlédnou Hrad Kost a prý nejkrásnější údolí v Českém Ráji... …
Při naší cestě na sever naší republiky projíždíme okolo hradu Kost.…
údolí poblíž hradu Kost , nádherná procházka , chata herce Pepy Dvořáka. …
V rámci jednoho prodlouženého víkendu, který jsme trávili střídav…
Dojedeme autem do Vesce u Sobotky a zde najdeme místo na parkování. Nejdříve si prohlídneme Vesec, což je typická staročeská vesnice s roubenými…
Pro naši letošní tradiční Jarní cyklistickou výpravu byl již před mnoha…
Rozcestník upřesňující směr červené turistické trasy stojí u křižovatky místních silnic kousek od pomníku, který připomíná střet…