Kat Heřman na hradě Kost a údolí Plakánek

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Jdeme si prohlédnou Hrad Kost a prý nejkrásnější údolí v Českém Ráji...

kat Heřman
kat Heřman  •  Foto: beticka

Výlet jsme začali na hradě. Zde bylo opravdu z čeho vybírat - trasa s princeznou, tradiční 1. a 2. okruh no a pak 13. komnata. Do projektu 13. komnata je zapojeno 10 hradů a zámků po celé republice. Paní v pokladně vše krásně vysvětlí a doporučí. My si zvolili variantu 13. komnata, protože to pro naše děti bylo zajímavější než obyčejné vyprávění o historii hradu (alespoň my starší máme důvod se sem opět vrátit). Provázel nás Kat Heřman. Bohužel o historii hradu se nedozvíte zhola nic, ale projdete si černou kuchyni a mučírnu, za zdárné přežití je pak možnost poděkovat v hradní kapli. Kat dává během prohlídky a popisování mučících technik všem přítomným otázky. Odpovědi si zapisujete do křížovky, kterou obdržíte v pokladně hradu a za správnou tajenku pak kat rozdá klíče od jedné z komnat. Ten klíč je možno nalepit do cestovatelského pasu a za 7 nasbíraných klíčů čeká překvapení...více na http://www.otevrte13komnatu.cz/index.html

Po duchovní stravě jsme se museli nasytit i něčím zcela prozajickým.. na hradě je naštěstí prima restaurace.

A pak už jsme se vydali úžasným údolím, kde jsme pozorovali impozantní pískovcové skály, mezi kterými jsme kráčeli a ryby v rybníku Obora, kterých tam bylo obrovské množství. Stezka vedla po žluté značce a je pohodová i pro kočárky.

Za rybníkem Obora jsme odbočili na modrou. Zde už by to s kočárkem byla velká výzva, bylo totiž po dešti a cesta byla místy blátivá. Stále procházíte úžasnou přírodou - les, skály a potok. Kdo se pořádně rozhlíží, tak najde i bývalý skalní mlýn. Před vesničkou Vesec jsme si pohladili koníky a přímo ve vesnici jsou nádherně udržované dřevěnice.

Pak jsme odbočili na silnici ( zde se musí jít opatně, protože aut tu jezdí dosti). Chvilku posedět se pak ještě dá u soukromého rybníku, kde je lavička i tábořiště no a pak už jen 1km na hradní parkoviště.

Celý tento okruh byl dlouhý zhruba 6km a zvládnou ho i malé děti, protože je pořád co přeskakovat a pozorovat.

1. jdeme si prohléhnout hrad - poznat kata Heřmana a poslechnout si něco o jeho práci

2. projít se úžasným údolím

3. pohladit si koníky a zalitovat, že nemáme mrkev a staré pečivo

4. obdivovat úžasné dřevěnice

Najedni jsme se v hradní restauraci. Bylo krásně a tak jsme zůstali venku - je tu dostatek míst k sezení a stoly jsou velké.

Děti si tu mohou vylést na vyřezávaní zvířátka, hrát dámu, je tu pískoviště atd.

Jídla jsou tu většinou za cenu 85,-Kč a to jak hotovky, tak maso na grilu. Grilované i uzené ryby jsou samozřejmě dražší. Ale vše je chutné.

1. Kat Heřman

2. krásná procházka po rovině

Foto: beticka

3. koníci a dřevěnice

Za prohlídku na hradě jsme zaplatili dospělí 140,-Kč, studenti 100,-Kč a děti do 6ti let mají vstupné zdarma.

Já si koupila i turistickou známku hradu Kost č.150.

Poslední aktualizace: 2.6.2014
Kat Heřman na hradě Kost a údolí Plakánek na mapě
Autor: beticka

Příspěvky z okolí Kat Heřman na hradě Kost a údolí Plakánek

Návštěva hradu Kost
Je mnoho důvodů, proč byste si hrad Kost neměli nechat ujít – alespoň pokud patříte mezi dobrodruhy a romantiky, rádi se touláte…
  Hrad se nachází uprostřed malebného Českého ráje, nebo také je možné…
Při toulkách Českým rájem nemůžeme vynechat jeden z nejkrásnějších,…
Jelikož jsme byli na dovolené v malebné vesničce Střehom, která se nachází…
Hrad Kost Hrad Kost nemusím ani moc představovat! Kdo by neznal středověký…
Při naší cestě na sever naší republiky projíždíme okolo hradu Kost.…
Hrad Kost dominuje malebnému údolí Plakánek v srdci Českého ráje už více…
Představovat Hrad Kost je zřejmě nošení dříví do lesa, ale i tak tedy…
Kost
Hrad Kost je jedním z nejzachovalejších gotických hradů v Čechách, vybudo…
Naše společná cesta začíná na Exitu 44 rychlostní silnice R10. Odtud…
Auto jsme zaparkovali u hradu. A šli na prohlídku hradu. Po prohlídce jsme…
Trasa z Hradu Kost na Hrad Valečov není nějak náročná. Bezmála celou cestu…
V Českém ráji je tak velké množství různých pozoruhodností, že čl…
Tato uměle vytvořená jeskyně nese název skalní byt Barušky nebo t…
údolí poblíž hradu Kost , nádherná procházka , chata herce Pepy Dvořáka. …
Přírodní rezervace Údolí Plakánek je jednou z nejhezčích částí ch…
To, že krásná a monumentální Semtínská lípa již bohužel zanikla je…
Trasu začínáme v autobusové zastávce Libošovice,Podkost,Semtín dvůr. Zde…
V rámci jednoho prodlouženého víkendu, který jsme trávili střídav…
Pro naši letošní tradiční Jarní cyklistickou výpravu byl již před mnoha…
Dojedeme autem do Vesce u Sobotky a zde najdeme místo na parkování. Nejdříve si prohlídneme Vesec, což je typická staročeská vesnice s roubenými…
Název této malebné obce někomu moc neřekne… ale filmy jako Přijela k nám…
Ráno balíme mokrý stan(máme ten samorozbalovací se, co se dá nosit na…
Vesec (u Sobotky) – vesnický skanzen, český Hollywood i slavný Liptákov
Vesnička Vesec, součást obce Libošovice (samostatnou obcí byl Vesec až do…
Vlakem do Libošovic u Sobotky. Autem, nad železn.stanicí (cca 200m)u odbočky asi lze nechat auto (stálo jich tam dost, ale nepřekáže…
Pomník a kříž připomíná událost z roku 1866, kdy se zde v noci z 28. na 29…
U silnice při vjezdu do obce Vesec u Sobotky stojí železný kříž na pískovcovém podstavci. Ještě v roce 1935 byl i kříž pískovcový a…
Dnes budeme putovat vyjímečně - pěkně - pěšky - bez - koloběžky.  V…
Humprecht
Raně barokní zámek Humprecht stojí na zalesněném čedičovém vrchu …