Bumbálka - rozhledna Čarták

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Jedeme na dovolenou na Slovensko. Konečně jsme oba v důchodu, máme spoustu času, tak jsme si na to vyhradili 5 - 6 týdnů. Na trase se chceme zastavit tam, kde je něco zajímavého a kde to neznáme. Chceme si udělat nějakou túru v horách, prohlédnout si hrady, zámky i typické dřevěné slovenské kostelíky, zastavit se v historicky zajímavých městech. Právě jsme na Bumbálce – jako lyžařské středisko to tu známe, rozhlednu Čartak však ne. Zajímavé, že rozhlednu jsem našla také pod názvem Čarťák, Čarták, ale dokonce i jako Súkenická.

Rozhledna je na vrchu Čarták ve výšce 953 m n.m. na žluté turistické značce mezi horským hotelem Sůkenická (dostanete se tam autem – odbočka je nedaleko Bumbálky) a Trojačkou – rozcestí Nad Bumbálkou. Je otevřena pouze za příznivého počasí od června do září každý den od 9:30 do 12:30 a od 13:30 do 16:30 hodin. Pokud tam budete v jinou dobu, v hotelu vám proti záloze půjčí klíč. Od hotelu k rozhledně to není ani půl kilometru. Vstupné se na rozhlednu platí, ale prý pouze za předpokladu, že je otevřená. My jsme tam byli ráno, půjčili jsme si klíč, ale vstupné od nás nechtěli.

Původně zde měla být věž mobilního operátora. Správa CHO Beskydy povolila stavbu pouze za předpokladu, že bude sloužit i jako rozhledna a že nebude narušen ráz krajiny. Od r. 1998 tam tedy stojí betonová věž 40 metrů vysoká, která je obložena dřevem. Vyhlídková plošina je ve výšce 26 metrů. Dostanete se tam po 137 schodech. Pak máte možnost kruhového výhledu - vidíte Beskydy, Javorníky, Malou a Velkou Fatru, za příznivého počasí i Tatry.

Najíst a ubytovat se můžete přímo v hotelu Sůkenická, my jsme se zastavili na Masarykově chatě, což je o kousek dál – z Bumbálky po cyklotrase kousek vzhůru. Za hezkého počasí je venku příjemné posezení s vyhlídkou na Lysou horu.

Na rozhlednách se nám líbí vždy a všude. A když je ještě nádherný výhled, pak to nemá chybu.

Pokud půjdete po žluté z rozcestí Nad Bumbálkou, máte možnost krátké odbočky k prameni Vsetínské Bečvy. Je zde však řada dalších určitě nádherných tůr - nacházíte se na hranici tří pohoří – Moravskoslezkých Beskyd, Hostýnsko-vsetínské hornatiny a slovenských Javorníků, oblast je protkaná turistickými značkami, tak je z čeho vybírat. Na své si přijdou v zimě i běžkaři, vede zde Beskydská a Beskydsko-javornická magistrála. V okolí jsou i lyžařské vleky.

Poslední aktualizace: 11.2.2023
Bumbálka - rozhledna Čarták na mapě

Příspěvky z okolí Bumbálka - rozhledna Čarták

Z Bumbálky přes rozhlednu Súkenická, Třeštík a Vysokou do Horní Bečvy
V neděli jsem si po dohodě s ženou naplánoval samostatnou túru a úderem …
Při „cestování“ očima po mapách.cz se mé prstíky její ikonky několikrát už dotkly, ale odradila mne její nedostupnost. Nachází se to…
Rozhľadňa Čarták - krytá vyhliadková veža sa na chádza neďaleko Bumbálky…
Kopec na moravskoslovenském pomezí nedaleko hraničního přechodu Bumbálka.…
Kdopak by neznal naši „národní“ valašskou řeku Bečvu a také to, že se…
Na konci hřebene Vsackých Beskyd, tam kde se stýkají horské hřebeny Moravskoslezských Beskyd a Javorníků, se nachází nově vybudovaná…
Jsou tu Velikonoce 2014 a my vyjíždíme autem z…
Nachází se v malebné krajině téměř na samém konci hřebene Vsetínských…
7.6.2014 Když se mě v týdnu dotázal Marek, zdali někam o víkendu…
Bumbálka je rekreačním střediskem rozkládajícím se v horském sedle v nadm…
Často jezdíme do Přerova. Už pár let plánujeme, že bychom se chtěli na…
Bumbálka
Soutěž 2 body
Bumbálka je sedlo s horskou rekreační osadou a známým hraničním přechodem…
Pátek 26. 8. 2022 - odpoledne Než jsme se najedli, spadlo pár kapek a přestalo bouřit. Dopoledne jsme měli poznávací, odpoledne bude turistické.…
V sobotu 12.7. nás naložil cyklobus BEČVA…
Od autobusové zastávky,, Bumbálka,, se vydáme po žltuté hned vedl…
Třeštík je sedlo a horská rekreační osada na hranici se Slovenskem s křiž…
Třeštík je malou horskou osadou spadající do katastru obce Bílá a zároveň…
Vycházíme od chaty Třeštík ,kde se můžem dostat autobusem,zastávka se…
Auto jsme nechali v Horní Bečvě a odtud vyrážíme autobusem na Třeštík. Z Třeštíku se vydáváme po červené k prameni Rožnovské Bečvy.…
Národní přírodní rezervace Salajka je karpatský jedlobukový prales na…