Klášter Marienthal - Ostritz (Německo)

Klášter Mariethal – Ostritz (Německo).

V jedné z cest po Německu jsme také navštívili už druhý ženský klášter a sice cisterciácký klášter v Marienthalu – Ostritzu. Tento klášter je vzdálen od Žitavy asi 18 km.

Byl založen v r. 1234 českou královnou Kunhutou, za podpory jejího manžela , krále Václava I. Až do počátku 15.století a husitských válek byl podřízen zájmům českého království. Je nejstarším cisterciáckým ženským klášterem v Německu.

Císař udělil klášternímu městečku Ostritz právo svobodně vařit a prodávat chleba, pivo a sůl.

Klášter prosperoval až do r.1427 a nakupoval další majetky.Po husitských bouřích,kdy byl klášter zdevastován se jeptišky uchýlily do Zhořelce, kde zůstaly ve svém domě celých 30 let.Klášter přežil husitské boje,dokonce se z něj měl stát dámský světský penzionát, přežil Švédy v r.1707, přežil požár, povodeň i 2.světovou válku,kdy měl být klášter zbořen na příkaz velení SS.

Dnes je již 773 let v nepřetržitém provozu.

A teď ze současnosti…..před klášterem stojí kašna s pramenem třech svatých.V klášteře je obchod,kde se dá nakoupit všechno možné, mimo jiné i pečivo,které klášter peče ve své pekárně.

Klášter se nachází poblíž řeky Nisy,kde je funkční vodní elektrárna, díky níž klášter je nezávislý.Nad jezem se rozprostírá vinohrad, pod ním je vinotéka a sklípek.

Klášter má svoji biblickou zahradu, kde je nepřeberné množství bylinek, různých rostlin i stromů,rybníčků i fontán.Je tu nádherně a můžete se tu procházet a stále máte co obdivovat,je to kouzelné místo k relaxaci.

Kostel je další oáza ticha,kde můžete rozjímat a obdivovat krásná umělecká díla.

Foto: Mikejla

V klášteře je ještě zahradnictví, také prádelna, zkrátka klášter je nezávislý na svém okolí.Nad klášterem se nachází křížová cesta.dojdete k ní okolo vinohradu.Na jeho vrcholu je nádherný výhled na klášterní komplex.

Řádové sestry zde žijí podle pravidel! Modli se a pracuj!

Není daleko od našich hranic a kdo rád poznáváte takováto místa,nenechte si jej nechat ujít.Je tu vskutku nádherně!

Poslední aktualizace: 21.5.2011
Klášter Marienthal - Ostritz (Německo) na mapě
Autor: Bruklin

Příspěvky z okolí Klášter Marienthal - Ostritz (Německo)

Ostritz
Kraj byl na konci stěhování národů, t. j. v 7. století, osídlen…
Tradiční novoroční výstup začínáme na hlavním nádraží Č.Lípa (odj…
Ves Andělka je jednou z místních částí obce Višňová. První písemná zmínka…
Při silnici na Černousy ve středu obce je po levé straně ve směru…
Výše uvedené místo se nachází přibližně 700 metrů od autobusové z…
Moře nebo jezero? „See“ v němčině znamená obojí, a ačkoli je Berz…
Dostat se v Čechách do míst, kde lišky dávají dobrou noc je skoro nemožné.…
Víceméně pouze průzkumná cesta na budoucí rekreační středisko v Německu…
Sobota 28. 8. 2021 V noci jen trochu sprchlo, ráno byla obloha celá šedá.…
Pátek 27. 8. 2021 V noci bylo srovnatelně jako předcházející dny. Snad až do…