Putování Rakouskem IV.

Tomuto dílu vyprávění předchází tento.

Co Vám mám povídat, zkrátka krasné rakouské ráno. A krásné rakouské slunce, pravda spíše schované kdesi nahoře v mracích. Taky vinice pnoucí se po nevelkých pahrbcích. Naším údělem se stávají dvě železné kolejnice, co se nikdy neprotnou.

Vlastně to není tak daleko, k nádraží do Deutschkreutzu. Žehnáme místním, co nechali vystavět supermarket hned u kolejí, mají tu asi takových poutníků více. Nikdy mi snad ten almdudler nechutnal lépe. Nemůžeme se nabažit talentu, co nás, mírně vysílené, poveze do hlavního města. Jde o poměrně zajímavou trasu, opět využijeme pohostinnosti maďarské peáže, navíc se ve stanici Ebenfurth koná úvrať. Míjíme tedy Vídeňské Nové Město. Konečná vlaku je i naší konečnou, tedy nádraží ve vídeňském Meidlingu, které převzalo činnost Jižního nádraží v dálkové Dopravě. Ale těšme se na revoluci, zanedlouho se dočkáme vpravdě přelomové události, totiž celkového uvedení hlavního nádraží v činnost.

Pro další cestu je dobře, že již není Jižního nádraží. Jinak se ovšem pořád těžce loučíme s naším oblíbeným. Výchozí místo toulek po Rakousech, takový ten první bod, kde se noha dotkne půdy na jihu. Ta oprýskanost a dlouhověkost nás moc těšila a rádi jsme se sem vraceli. No, pokrok nezastavíš. Vážně, z těch prvních let toho tolik nezbylo. A jakási moderní sterilita nám začíná trochu vadit. Ale na cestu do Korutan máme ještě štěstí na klasickou soupravu.

Samozřejmě u okna a na mé přání ve velkoprostorovém vagoně sedíme s nedočkavými výrazy sledujíce sice známou dráhu, přeci však tak zajímavou, že bychom ji nikdy nepromeškali. Už ten kraťoučký tunel za Vídni, na Jižní dráze, je zkrátka úžasný. Neopomeňme mé oblíbené borové hvozdy za Novým Městem a pak ten zázrak. Ano, ten Semmering, co se mu nic nevyrovná. Ten Semmering, co ho projíždíme zas a znovu. A stále tam nacházíme tolik nových pohledů. Stačí trochu jiný čas a jako bychom tam jeli poprvé.

Ani dál nedáme zrakům odpočinout. Bruck, Judenburg, St. Veit s dechberoucím Hochosterwitzem. Celovec a jeho přídomek Wörthersee. Voda barvy, co by si ji ani ten nejkýčovitější malíř nedovolil. Villach a vlastně také Bělov a Bělák, no Beljak asi uslyšíte a uvidíte častěji. Snad trochu i lákají dálavy toho bělehradského rychlíku. My máme poněkud jiný cíl, mnohem výše výškou...

Poslední aktualizace: 31.7.2013
Putování Rakouskem IV. na mapě
Autor: GRAZER

Příspěvky z okolí Putování Rakouskem IV.

Termální lázně KärntenTherme, Warmbad Villach (Rakousko)
Jedeme na jih Rakouska do Korutan, konkrétně do…
Rodinné balíčky - Ski for free – Akční skipasy Hermagor – Nassfe…
Jezero Faaker See ležící 7 km JV od Villachu svými rozměry 2,6 x 1,7…
 První vydařené obloučky na lyžích, stavění sněhuláka s nosem z m…
Jezero Ossiacher See, třetí největší jezero Korutan, se táhne v délce…
Korutany leží na jihu Rakouska u hranic s Itálií a Slovinskem – autem z…
V Rakousku téměř na pomezí Itálie a Slovinska, u města Villach se nachází…
Gerlitzen je hora v pohoří Nockberge v Korutanech. Je známá jako význačné…
 Na jižní straně rakouských Alp je na sjezdovkách obzvlášť sluneč…
A je tu poslední den. Balíme stany, chroupáme sušenky a scházíme po…
Mohutný masív Gerlitzen (1911 m) dominuje okolí známého korutanského…
Řeka Dráva (německy Drau, italsky, chorvatsky a slovinsky Drava)…
O Dopravě na místo jsem se zmínil již v 1. části – viz:…
Velmi známé a oblíbené zimní středisko Kranjska Gora (Kraňská Hor…
Slovinská Kranjska Gora svým návštěvníkům nenabízí jen množství…
Možná to mnohé překvapí, ale skutečným středobodem věhlasných závodů Světo…
Mezi Julskými Alpami a Karavankami najdeme horské městečko Kranjska Gora.…
Slovinské městečko Krajnska Gora proslulo zejména okolními sjezdov…
Nejvýraznější stavbou a nejvýznamnější památkou historické slovinské obce…
Pramen řeky Sáva Dolinka je vlastně travertinové jezero. Dojeli jsme k…
Ať si kdo chce co chce říká, ať si mamka slzy utírá … já se určit…
Světoznámé slovinské lyžařské středisko Kranjska Gora, ležící ned…
Přijeli jsme do Planici ke skokanským můstkům autobusem a odtud šli pěší túru krásným údolím s Julskými alpami po obou stranách. Na…
Vodopád Slap Peričnik sa nachádza v Julských Alpách asi 5 km od dedinky Mojstrana.Vodopád sa skladá z dvoch vodopádov-horný má výšku 16 metrov a…
Při pohledu z okna jistě mnozí rádi zavzpomínají na letní dny, kdy…
Trasa pro ty, kteří si chtějí zasportovat. Nalehko, pouze s výzbrojí a výstrojí na ferraty vyrážíme od Aljažev dom na rozcestí, které nás navede na…
Triglav, nejvyšší vrchol Julských Alp. Svou výškou ničím vyjímečný, výstu…
Náš výstup na Triglav jsme pojali jako dvoudenní a zvolili jsme dlouhou a…
Júlské alpy patria k najkrajším a zároveň najteplejším pohorím Európy. Au…