Termální lázně KärntenTherme, Warmbad Villach (Rakousko)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za sportem Do přírody Na hory Na kole

Jedeme na jih Rakouska do Korutan, konkrétně do Villachu – cesta autem z Prahy trvá cca 7 hodin (ČB, Dolní Dvořiště, Linz, Salzburg, Villach)

Jsou místa, která se člověku vryjí do srdce – pro mě osobně jsou to Korutany na jihu Rakouska. Jak se naskytne možnost do Korutan vyrazit, hned jedu a nepotřebuji si výlet (a hlavně zameškaný čas) ani nijak zdůvodňovat! V Korutanech je prostě krásně – ostatně už jsem o tom něco na Turistice psal:

Foto: Bekmen

Hlavním důvodem pro další cestu do Villachu, bylo otevření (rozšíření) tamních termálních lázní KärntenTherme. Za 47 mil. Euro byl vybudován komplex lázní o rozloze 11.000 m2 a přilehlého hotelu Karawankenhof ****. Hosté hotelu mají díky propojení s Aquaparkem možnost projít z pokoje k bazénům jen tak v županu. První, co vás již při příjezdu „praští“ do očí, je moderní pojetí architektury celého komplexu. Mě osobně přišel působivější pohled na zadní část lázní (při pohledu od hotelu). Budova lázní mi vzdáleně připomíná pohled na jachtu – šikmé linie, bílá barva, voda (jestli bych svým přirovnáním architekty potěšil, nebo naštval – to nevím).

Foto: Bekmen

Lázně jsou rozděleny na 3 hlavní části: „Fun, Fit & Spa. Hlavně děti jistě ocení „Fun“ zónu. Zábavě dominuje Crazy River – na nafukovacím kruhu vás voda doslova „vystřelí“ do kopce (v nerezovém korytu), dále pak můžete využít tobogánů, skluzavek, vířivek a krytého či venkovního bazénu. Pro náruživé plavce je k dispozici i 25 m dlouhý sportovní bazén.

Pro ty, kteří chtějí potýrat tělo, nabízí lázeňské Fitcentrum špičkové stroje a možnost nechat si poradit a sestavit tréninkový plán od profesionálních trenérů. Zároveň vám mohou změřit obsah tuku a vody v těle a doporučit optimální váhu (včetně rady jak této váhy dosáhnout – a světe div se – bez cvičení a úpravy jídelníčku to nepůjde).

Spa a Wellness zahrnuje různé sauny, Hammam, masáže, odpočívárny, vířivky – prostě na co si člověk vzpomene. Ženy jistě ocení, že jedna část je vyhrazena pouze jim – mužům vstup zakázán!

Pro hotelové hosty je zachována možnost využití i části „starých“ lázní. Dno bazénu je tam pokryto oblázky – což jsem ještě jinde neviděl a působí to velice esteticky. Původní lázně si zachovávají svůj historický ráz a kontrastují tak s moderní novou částí.

Foto: Bekmen

Lázně jsou architektonicky opravdu velkoryse pojaté a báječně si v nich odpočinete, děti se tu pak dostatečně „vyskotačí“. Osobně bych služeb lázní nejraději využil během zimní dovolené (po lyžování se v teplé vodě svaly krásně regenerují).

V létě bych ale doporučil pro koupání některé z korutanských jezer. Faaker See, Ossiacher See nebo Worther See to je prostě nádhera. Křišťálově čistá voda – kvalitou odpovídjící vodě pitné (to jsem osobně vyzkoušel a mohu potvrdit, že pitná 100% je). Navíc teplota vody v jezerech v létě dosahuje 25 – 28 °C! Ještě v polovině září, kdy na Gerlitzenu nebo hoře Dobratsch už ležel sníh, jsem se ve Faaker See koupal – a to rozhodně nepatřím mezi otužilce Smile!

Když už jsem zmínil horu Dobratsch (2.167 m.n.m.) – je to vhodný cíl pro výlet. Lázně leží vlastně na jeho úpatí. Už cestou na Rosstratte (parkoviště a výchozí bod pro cestu na vrchol) se vám naskytnou nesčetné výhledy na Villach, protější horu Gerlitzen nebo pohoří Karavanky. Pokud vám vyjde počasí jsou výhledy na hory a údolí opravdu úchvatné – viz fotogalerie. Ještě před Rosstratte je vlevo od silnice vyhlídková plošina, vysunutá 7 metrů do prostoru nad propastí. Výhled je možný i pod sebe do propasti (podlaha je tvořena kovovým roštem) – což slabší povahy trpící na závratě asi nevyužijí, ale pro ostatní je to vítané zpestření vyhlídkové cesty. Vlastní cesta z Rorrtratte až na vrchol trvá cca 1,5 hodiny. Nám se trochu pokazilo počasí, tak jsme Dobratsch „nepokořili“ – ale nevadí, alespoň máme další důvod se na něj vrátit!

Ještě jedna zajímavost na závěr: když jsem byl nakoupit nějaké chuťovky (špek, Villacher Dukel – černé pivo z místního pivovaru atd.), tak jsem v nákupním centru Atrio (od lázní cca 1,5 km) narazil na fotomapu Korutan. Zajímavé na tom je to, že fungovala jako hrací koutek pro děti. Pokud vám tedy nebude přát počasí a neužijete si výhled na Korutany z Dobratsche – stačí po eskalátorech vyjet do 1. patra nákupního centra wink!

Foto: Bekmen

Ubytování je možné přímo v hotelu Karawankenhof ****. Co se týká stravování, tak se mi obecně v Rakousku ještě nestalo, že bych si v restauraci nepochutnal. Ani ceny v restauracích nejsou nijak přehnané a za své peníze dostanete 100% kvalitu. Při výletu na Dobratsch doporučuji využít restauraci přímo u parkoviště Rorrtratte.

Krásná příroda, čistá jezera, klidná atmosféra - nevím jestli je to tím, že člověk částečně unikne od pracovních povinností, ale zdá se mi, že v Korutanech čas běží nějak pomaleji a dává nám tak možnost si ho víc užít.

Denní vstupenka pro dospělé platná pro FUN-sektor stojí 19,50 euro, pro FUN- a SPA-sektor 28 euro.

Dvě dospělé osoby s dítětem obdrží rodinnou vstupenku platnou pro FUN-sektor za 45 euro.

www.kaerntentherme.com

www.region-villach.at

Poslední aktualizace: 25.9.2012
Termální lázně KärntenTherme, Warmbad Villach (Rakousko) na mapě
Autor: Bekmen

Příspěvky z okolí Termální lázně KärntenTherme, Warmbad Villach (Rakousko)

Putování Rakouskem IV.
Tomuto dílu vyprávění předchází tento. Co Vám mám povídat, zkrátka krasné…
Jezero Faaker See ležící 7 km JV od Villachu svými rozměry 2,6 x 1,7…
Rodinné balíčky - Ski for free – Akční skipasy Hermagor – Nassfe…
A je tu poslední den. Balíme stany, chroupáme sušenky a scházíme po…
Velmi známé a oblíbené zimní středisko Kranjska Gora (Kraňská Hor…
Jezero Ossiacher See, třetí největší jezero Korutan, se táhne v délce…
Možná to mnohé překvapí, ale skutečným středobodem věhlasných závodů Světo…
Slovinská Kranjska Gora svým návštěvníkům nenabízí jen množství…
Jezero v Kranjske Gore jsme navštívili okolo sedmé hodiny ranní a to byla snad nejlepší doba na návštěvu.Po příjezdu na témeř prázdné neplacené parkoviště jsme žádné jezero…
Mezi Julskými Alpami a Karavankami najdeme horské městečko Kranjska Gora.…
Nejvýraznější stavbou a nejvýznamnější památkou historické slovinské obce…
Slovinské městečko Krajnska Gora proslulo zejména okolními sjezdov…
Pramen řeky Sáva Dolinka je vlastně travertinové jezero. Dojeli jsme k…
Řeka Dráva (německy Drau, italsky, chorvatsky a slovinsky Drava)…
Den jsme začali v národní krajinné oblasti Zelenci, která vypadá z počátku nenápadně, ale když k ní dorazíte, tak vás naprosto uchvátí. Nachází se zde nevelké neplacené…
Korutany leží na jihu Rakouska u hranic s Itálií a Slovinskem – autem z…
Gerlitzen je hora v pohoří Nockberge v Korutanech. Je známá jako význačné…
Ať si kdo chce co chce říká, ať si mamka slzy utírá … já se určit…
Světoznámé slovinské lyžařské středisko Kranjska Gora, ležící ned…
Pokud někdo vysloví název obce Rateče, asi to téměř nikomu nic neřekne.…
Přijeli jsme do Planici ke skokanským můstkům autobusem a odtud šli pěší túru krásným údolím s Julskými alpami po obou stranách. Na…
O Dopravě na místo jsem se zmínil již v 1. části – viz:…
Vodopád Slap Peričnik sa nachádza v Julských Alpách asi 5 km od dedinky Mojstrana.Vodopád sa skladá z dvoch vodopádov-horný má výšku 16 metrov a…
Při pohledu z okna jistě mnozí rádi zavzpomínají na letní dny, kdy…
Laghi di Fusine jsou dvě jezera, Horní a Dolní, v Julských Alpách blízko…
Trasa pro ty, kteří si chtějí zasportovat. Nalehko, pouze s výzbrojí a výstrojí na ferraty vyrážíme od Aljažev dom na rozcestí, které nás navede na…
Triglav, nejvyšší vrchol Julských Alp. Svou výškou ničím vyjímečný, výstu…
Náš výstup na Triglav jsme pojali jako dvoudenní a zvolili jsme dlouhou a…
Júlské alpy patria k najkrajším a zároveň najteplejším pohorím Európy. Au…