Loading...
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy -- Putování za gastronomickými zážitky se stává jedním z fenoménů současné Evropy. V tomto ohledu jsou zvláště ceněny specifické lokální produkty, v případě ČR se to týká například piva. Ve Zlínském kraji je v současnosti 17 producentů piva („průmyslový“ pivovar v Uherském Brodě a 16 minipivovarů), kteří nabízejí na 111 druhů piva. Centrála cestovního ruchu Východní Moravy v reakci na poptávku trhu v březnu 2018 vydala „trhací mapu“, která obsahuje jednak informace o místních pivovarech, ale také náměty na putování za zlatavým mokem.
„Sládci na Východní Moravě jsou velmi úspěšní v celostátních soutěžích, řada piv z našeho regionu byla oceněna Zlatou, Stříbrnou či Bronzovou pivní pečetí. Mnohé pivovary kromě produkce piva nabízejí také další služby, např. restaurační služby, ubytování či exkurze s ukázkami výroby piva a další zajímavosti. Pivovar v Otrokovicích nabízí prohlídku Muzea Harley Davidson, v Kroměříži je v pivovaru i čokoládovna, v Rožnově pod Radhoštěm i pivní lázně. V Trnavě u Zlína a dalších místech se zase dají pořádat společenské a firemní akce. Tím se minipivovary stávají vyhledávanými subjekty cestovního ruchu a jsou zajímavé nejen pro místní, ale také pro návštěvníky z jiných regionů, včetně zahraničí“, říká Zdeněk Urbanovský z Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, jeden z tvůrců mapy.
„Trhací mapa“ formátu A3 zahrnuje textovou stranu se stručným popisem služeb pro veřejnost, nabídkou piv, která se v minipivovaru vaří, případně místa, kde pivo zakoupit. Na mapové straně jsou minipivovary zaznačeny srozumitelným symbolem. Mapa nabízí čtyři virtuální „pivní trasy“, a to Hanáckou, Zlínskou, Karpatskou a Valašskou.
Tiskovina, zhotovená v české a polské jazykové mutaci, byla poprvé představena veřejnosti na veletrhu cestovního ruchu Glob v Katowicích, který proběhl 23. – 25. 3. 2018.
„Veletrh v Katowicích je pro Moravu zcela zásadní akcí. Většina polských turistů do našeho regionu přijíždí právě z jižních částí Polska - ze Slezska a Malopolska, putování za gastronomickými zážitky, ale také návštěva našich památek patří k častým cílům Poláků. V posledních letech sledujeme rostoucí zájem také o aktivní pobyty – cykloturistiku a pěší turistiku – a také o naše folklorní akce. Zde nejvíce „boduje“ Slovácká jízda králů a Slavnosti vína a otevřených památek,“ říká Zdeněk Urbanovský.
V průběhu jara budou tiskovinou zásobena všechna turistická informační centra na Východní Moravě.
Podklady o minipivovarech, z nichž se vycházelo při sestavování tiskoviny, poskytla Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Informace o všech pivovarech ve Zlínském kraji jsou k dispozici také na www.vychodni-morava.cz