Loading...
Turistické cíle • Technické zajímavosti • Technická památka
Stačilo natáhnout pár kolejí (cca 30m), přivézt trošku (asi 37t) šrotu a cyklostezka po bývalém tělese dráhy mezi Lupěným a Hněvkovem se stala expozicí železničního skanzenu. Samotnou expozicí je samozřejmě celá cyklostezka na zachovaném železničním náspu, z části zachované železniční mosty - tedy celé pilíře a železné mostovky jedné z kolejí, k tomu strážní domky (ten u Lupěného je prázdný, u Hněvkova obydlený). Nejatraktivnější součástí skanzenu je téměř kompletní parní lokomotiva Škoda řady CS 500. Lokomotiva byla vyrobena v r. 1950 a až do 70. let sloužila převážně v severočeském hnědouhelném revíru. Na nové informační tabuli se i dozvíme proč je její označení 317 053. Lokomotiva bude určitě pádným argumentem proti dětem, kterým se nebude chtít vyrazit ke sportovnímu výkonu na atraktivní dráze. Starší ročníky myslím na cyklostezku jezdí bez odporu, protože až na jednu nemá cyklostezka žádnou chybu. Tou jedinou chybou je, že není tak o 20–30km delší...