.Na vyhlídky Hraběnčin skok a na vrchu Spravedlnost

číslo 1 Nádraží Rybniště Šotolina 0,0 km

Po červené TZ stoupáme lesem

číslo 2 Mnišská kaplička Šotolina 1,2 km

Napojení na širokou lesní cestu

číslo 3 Kočičí skály 1,6 km

Odbočka na vyhlídku Hraběnčin skok

číslo 4 Vyhlídka Hraběnčin skok Šotolina 2,1 km

Stejnou cestou se vracíme zpět

číslo 5 Kočičí skály Šotolina 2,6 km

Vracíme se zpět a stále po lesní cestě pokračujeme až na silnici.

číslo 6 Silnice Asfalt 3,7 km

Po silnici směrem na Doubice

číslo 7 Odbočka na vrch Spravedlnost Šotolina 5,2 km

Výstup lesem na skalnatý vrchol

číslo 8 Vyhlídka na vrcholu Spravedlnost Asfalt 5,5 km

Sestoupíme zpět k silnici a pokračujeme do Doubice

číslo 9 Doubice Stará hospoda 6,7 km

Zasloužené občerstvení

Pozvánka na méně navštěvované vyhlídky Českosaského Švýcarska. Od nádraží Rybniště se vydáme po červené TZ která stoupá lesem ve svahu Širokého vrchu. U Mnišské kapličky se napojuje na širokou lesní cestu a pokračuje okolo studánky ke Kočičí skále. Zde je odbočka na vyhlídku Hraběnčin skok /580 m/ na Širokém vrchu. Z vyhlídky, obnovené v roce 1997, je pěkný výhled k západu na zvlněnou lesnatou krajinu Českosaského Švýcarska a na Doubici. Vrátíme se zpět až k Mnišské kapličce a neznačenou širokou lesní cestou pokračujeme asi 1 km na silnici vedoucí do Doubice. Na silnici se dáme doprava a po 1,5 km uvidíme žlutou TZ, která nás zavede na vyhlídku na vrcholu Spravedlnosti /533 m/. Asi v polovině cesty na vrchol narazíme na seskupení velkých kamenů, kde kdysi stála šibenice. Kopec byl kdysi místem výkonu hrdelního práva města Chřibské. Již v roce 1886 byla vybudována stezka, vedoucí na skalnatý vrchol, spadající k jihu strmým, asi 40 m vysokým srázem. Vrcholová plošina byla opatřena železným zábradlím a byl z ní pěkný výhled do okolí. V současné době zarůstá lesem a umožňuje výhled pouze k jihu přes Chřibskou na hřeben Lužických hor. Vrátíme se zpět na silnici a po ní pokračujeme do Doubice. Kde jsme náš výlet zakončili dobrým jídlem ve Staré hospodě.

Poslední aktualizace: 2.8.2010
.Na vyhlídky Hraběnčin skok a na vrchu Spravedlnost na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí .Na vyhlídky Hraběnčin skok a na vrchu Spravedlnost

Rybniště
Rybniště je roztroušená ves, ležící v sedle mezi Širokým vrchem a Plešivcem, asi 3 km severovýchodně od Chřibské. Její součástí jsou…
Zelenomodrý kostel sv. Josefa v severočeském Rybništi patří na našem…
Dnešní pěší túra je určena především těm, kteří si chtějí…
Obec RYBNIŠTĚ Obec Rybniště leží ve východní části okresu Děčín v jižní…
Historie obce Rybniště je poměrně krátká. První zpráva je až z roku 1715. Uvádí se, že obec byla založena v místě vypuštěného rybníka. Je to jistě…
Školní rybník leží na východním okraji Rybniště, u silnice do…
Na tomhle výletě vyrazíme na zříceninu Tolštejn a na nedalekou horu…
Nová Chřibská leží asi 1,5 km severozápadně od Chřibské, při …
Nový Oldřichov leží ve vysoko položeném údolí horního toku Bystré…
Široký vrch (586 m), označovaný někdy také jako Karlova výšina, j…