Loading...
Trasy • Běžky • Velká náročnost
Železniční přejezd | Asfalt | 0,0 km | ||
Start trasy, sem občas zajíždí rolba | ||||
Štěpánovský potok | Asfalt | 1,0 km | ||
Údolíčko stejnojmenného potoka | ||||
Nad Štěpánovem | Šotolina | 2,5 km | ||
Solidní nadmořská výška, lyžařská stopa | ||||
Hynčická trojka | Šotolina | 3,1 km | ||
Otočka pro běžkaře v Hynčickém areálu | ||||
Průjezd nad Stadionem | Šotolina | 3,9 km | ||
Stadion neboli okruh kolem rybníčku | ||||
Sjezdovky od Štvanice | Šotolina | 4,2 km | ||
Hospůdka U Vleku | Asfalt | 4,7 km | ||
Hospůdka v lyžařském areálu | ||||
Pevnůstky pod Štvanicí | Asfalt | 5,2 km | ||
Trasa podél nejlehčí sjezdovky v Hynčicích | ||||
Nad Hynčicemi | Šotolina | 5,7 km | ||
Rozcestník u Pásnké sjezdovky | ||||
Zatáčka smrti | Šotolina | 8,4 km | ||
Rozcestí lesních cest | ||||
Odbočka z červené cyklotrasy | Asfalt | 8,9 km | ||
Vojenská silnice míří do údolí spolu s ní i červená značka | ||||
Vojenská silnice | Asfalt | 10,8 km | ||
Vojenská silnice sloužila k výstavbě pohraničního opevnění v okolí Sušiny | ||||
Mokřiny | Šotolina | 11,3 km | ||
Horní tok Prudkého potoka, prochází zde červená značka přes kaskády horské bystřiny | ||||
U Sedmi cest | Asfalt | 14,4 km | ||
Významné rozcestí s přístřeškem a vrcholovou knihou, skutečně se dá najít sedm cest | ||||
Pod Babuší | Šotolina | 17,1 km | ||
Rozcestí u horního toku Malé Moravy | ||||
U Laviček | Šotolina | 18,7 km | ||
Vyhlídka na Králický Sněžník | ||||
Rozcestí Slamník | Šotolina | 19,3 km | ||
Modrá TZ z Dolní Moravy Pod Babuši, dál na Podbělku a Stříbrnickou | ||||
Chata Slaměnka | Šotolina | 19,4 km | ||
Chata s vyhlídkovou restaurací | ||||
Horní stanice lanovky | Šotolina | 19,5 km | ||
Horní stanice lanovky z Dolní Moravy |
Zajímavá trasa spojuje lyžařská střediska na moravské straně Králického Sněžníku s dnes českým i když historicky vzato rovněž moravským centrem v Dolní Moravě. Logickým východištěm je Staré Město pod Sněžníkem, ovšem protože se jedná o přejezd, je možnost nastoupit na trať ve Stříbrnicích, díky místnímu autobusu (a trošku si vypomoci lanovkou na Štvanici).
Ve Starém Městě zamíříme od nádraží po zelené značce - podél Krupé přes koleje kolem zahrádek do polí směr Hynčice. Za přejezdem můžeme najít směrník Sdružení cestovního ruchu Jeseníky – ovšem momentálně bez šipek. Většinou zde bývá sněhu dost, ovšem po oblevě to může být horší, nezbyde než chvíli tlapat pěšky. Ovšem cesta se po malém zhoupnutí brzy zvedá a od rozcestí Nad Štěpánovem je konečně dost sněhu i jasně patrná stopa od rolby. Za malým návrším se pak otevře pohled na lyžařské středisko Kraličák v Hynčicích pod Sušinou. Sjezdovky obsluhuje 6 vleků, většinou rychlé pomy a k tomu je ještě k dispozici dvosuedačková lanovka ze Stříbrnic na vrchol Štvanice. Povětšinou se jedná a široké a mírné svahy, prudká sjezdovka pánská je na svazích Tetřeví hory, prudká je i sjezdovka do Stříbrnic, naproti tomu sjezdovka od bufetu k rozcestí pod Štvanicí je vysloveně placatá. Ostatně tudy je dobré i směřovat běžkařovu jízdu, bufet u sjezdovky bude na dlouhou dobu jediné občerstvení na další trase. Podél “placaté“ sjezdovky tedy vystoupáme k zmiňovanému rozcestí, stále po zelené značce, pak ještě malý travers, který využívají i sjezdaři a jsme na hlavní trase. Po přejetí pánské sjezdovky pokračujeme lesní cestou v podstatě mírným stoupáním po úbočí hřebene Tetřeví hory a Šindelné. Vede nás červená cyklotrasa, po velké zatáčce ovšem cyklotrasu opustíme a následuje zprvu ucházející, časem dosti úmorné stoupání po tzv. Vojenské silnici (vybudované ve 30. letech 20. století). Tato část trasy nemá žádné turistické značení, je ovšem poměrně často vyznačena tabulkami s vyznačením směru a kilometrů k cíli. Vojenská silnice stoupá nad údolím Prudkého potoka a z četných mýtin je patrný rozsah škody po orkánu Kyril. Stoupání po vojenské silnici je něco přes 3 kilometry dlouhé a vyvede nás k Mokřinám, hornímu toku Prudkého potoka (i do velice solidní nadmořské výšky). Ta jsme již ve druhé polovině trasy a dál již žádná velká stoupání nemusíme očekávat. Spíš mírně kousek do kopečka a pak následuje táhlý mírný sjezd, s malou vlnkou a jsme u Sedmi cest. Důležité komunikační rozcestí nabídne turistovi srubový přístřešek a vrcholovou knížku ke zvěčnění, i několik turistických značek. Lyžařská trasa využívá modrou cyklotrasu směrem Pod Babuši za kterou konečně překonáme asi nejvyšší bod trasy. Ale to již objíždíme horu Slamník a brzy se nám zjeví horní stanice lanovky s chatou Slaměnkou. Trasa nás sveze k rozcestí U laviček (za dobrého počasí skvělé panorama Králického Sněžníku a údolí Moravy) a pak už jsme u chaty. Lyžařská stopa zde podle plánu končí. Proč momentálně není upravována stopa od Slaměnky do Dolní Moravy je mi celkem záhadou (loni byla). Zdá se, že lyžařské středisko Ski Sněžník nemá nijak valnou potřebu poskytovat služby i běžkařům, důležité je vydělávat na sjezdařích. Zarazilo mě, že i chata Slaměnka je otevřena pouze spolu s lanovkou. Dorazil jsem na chatu v 15.30, kávu a pivko a už jsem musel platit – obsluha prý jede s koncem provozu lanovky dolů. V podstatě tak chata vlastně nemůže posloužit zbloudilcům či trosečníkům jako jiné horské chaty. Přitom v Králickém Sněžníku je horských chat žalostně málo (jenom Návrší). Nicméně trasa sama o sobě je dosti dobrá a díky sjezdu lanovkou jsem chytil i skibus k parkovišti a odtud linku autobusu Dolní Morava – Králíky (já do Červeného Potoka) k dalšímu spoji...