Súľovské skaly

Slovenská národní přírodní rezervace Súľovské skaly se rozkládá na území Súľovských vrchů jižně od města Bytča. Oblast je hojně navštěvovaná turisty (hlavně malý okruh), ale lze zde podniknout i delší cca 9km výlet kde je již turistů podstatně méně.

Tento okruh doporučuji začít na parkovišti, které se nachází na hlavní silnici mezi obcí Jablonové a Súľov. Odtud také začíná stoupat zelená turistická značka, kterou lemuje naučná stezka s informačními tabulemi. První úsek je fyzicky nejnáročnější z celé trasy, ale dá se zvládnout i s dětmi. Stoupá prudce lesní pěšinou, která se později klikatí mezi nejrůznějšími skalními útvary.

Za nedlouho se naskytnou krásné výhledy jak na vesinici Jablonové s přilehlým lomem, tak na druhou stranu do údolí s vesnicí Súľov, tyto výhledy dají okamžitě zapomenout na únavný výstup. V těchto místech se dá příjemně odpočinout a kochat se výhledem například na „Gotickou bránu“, jenž je také místním nejznámějším skalním útvarem. Po odpočinku pokračujeme dále po zelené turistické značce ke zřícenině hradu Súľov, jehož historie sahá až do 15 století. Ruinami tohoto hradu se dá projít na samotný vrcholek skal, kde se člověk může posadit a kochat se krásnou krajinou všude pod sebou. Dále nás čeká klesání stále po zelené značce, která nás za nedlouho dovede na rozcestí „Lúka pod hradom“. Odtud pokračujeme rovně a zelenou značku vyměníme za červenou. Změna značky sebou přinese i změnu terénu, kdy výrazně ubyde skalnatých částí a celkově již další postup bude méně fyzicky náročný. Zde najdou využití i trekové hole, které v prvním úseku bylo lepší mít připnuté na batohu, aby zbytečně nepřekážely. Jelikož pokračujeme bujným lesem, tak ubyde výhledů, zato si každého vyhlídkového místa budete více užívat, i když je někdy třeba uhnout pár desítek metrů z trasy vždy to stojí zato. Červenou značku budeme sledovat až k rozcestí „Pod Roháčom“ odkud pokračujeme rovně po zelené značce, ze které jsou opět místy krásné výhledy přes údolí zpět na Súľovský hrad. Od výhledových míst se klesá až na „Roháčské sedlo“. Na tomto rozcestí je velký přístřešek a dost místa k pohodlnému odpočinku. Po odpočinku se vydáme po modré turistické značce, která dlouho klesá úbočím až do vesnice Súľov, kde se můžete zastavit na něco dobrého k jídlu a pití.  Pote už stačí dojít jen kousek po hlavní sinici na parkoviště, odkud jsme na celý tento krásný okruh vyrazili. Celá trasa má přibližně 9 kilometrů a překonává 600 výškových metrů. Přibližně Vám tento okruh zabere 4-5 hodin i s přestávkami na kochání. Doufám, že se Vám tento výlet bude líbit a podělíte se o své zážitky v komentářích J

Poslední aktualizace: 11.6.2017
Súľovské skaly na mapě
Autor: BysTri

Příspěvky z okolí Súľovské skaly

Súľovské skály – Gotická brána
Jeden z nejvýraznějších a nejznámějších skalních útvarů celé…
O Súľovských skalách, označovaných občas jako slovenské Dolomity,…
Západoslovenskou obec Súľov – Hradná obývá přibližně tisícovka…
Východiskem do Súlovských skal je parkoviště před obcí Súlov. Je vzdálené asi 5 km směrem na východ od hlavní silnice Bytča - Pováž…
1.5.2009 - cesta tam, Súlovské skály Probuzeni do svěžího prvomájového jitra vyrážíme úderem osmé hodiny ranní na cestu k našim východním sousedům.…
Po čase jsme se vrátili do Súlovských skal a opět je na co se dívat a užít…
Tentokrát jsme se rozhodli vydat do jihovýchodní…
    Náš dnešní výlet podnikáme opět se zlínskými horolezci. Protože…
 Tuto romantickou krajinu skalních měst s bizarními skalními v…
 Psát o Súlovských skalách je už tak trochu nošením dříví do lesa, ale…
Hornopovážská dvojobec Suľov – Hradná, ležící v Žilinském kraji a …
Súľovský hrad bol strážny hrad nachádzajúc sa v Súľovských skalách.Súľovský hrad je azda najneprístupnejším a nejneznámejším hradom…
Nepatrné zbytky zdiva se nachází mezi špatně…
Súľovské skaly sú morfologický zaujímavo stvárnený komplex…
Ideme na poznávací výlet,ktorý začneme v Súľove a budeme pokračovať po náučnom chodníku na zrúcaninu hradu Súľov.Pri výstupe na hrad…
Dnes na Slovensko - Súlovské skály. Doprava autobusem.Start Manínská…
Ukřižovaný je pozoruhodný skalní útvar, který je součástí jednoho z mistrovských uměleckých děl Matky Přírody, tedy Súľovských skal. Je sice pravda,…
Súlovské vrchy jsou součástí CHKO Strážovské vrchy. Nejkratší částí jsou…
Slovensko – Súľovské vrchy (1): Súľovské skaly (09/2014) Súľovské…
V článku popíši jednu krásnou, velkou a světe div se i veřejně přístupnou…