Watzmann - hřebenový přechod masivu.

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Tuto krásnou, ale náročnou hřebenovku jsem měl v hledáčku již dlouho. Ale až teprve jeden záříjový víkend se všechno sešlo...
A tak v pátek ráno vyrážíme směr Berchtesgaden. Cesta v pohodě ubývá a před polednem jsme na parkovišti v Ramsau. Poobědváme, balíme batohy a vyrážíme k chatě Watzmannhaus, kde chceme přenocovat. Je to tříhodinový výšlap na rozchození před zítřejší hřebenovkou. Je krásné počasí, tak se kochám a fotím. Protože je to jeden z posledních podzimních víkendů, kdy přeje počasí, tak je tu celkem dost lidí. Minulý víkend tu sněžilo a příští má být opět pod nulou se sněžením. Ale chata má kapacitu přes 200 lůžek, takže pohoda. Ráno vstáváme v šest a po velkém hrnku kafe vyrážíme. Počasí přeje a výhledy jsou opět parádní. Za necelé dvě hodiny jsme na prvním vrcholu - Hochecku - který se tyčí 2651 metrů nad mořem. Tady začíná hřebenová ferrata. Je lehká A/B,  krásně vzdušná a s nádhernými výhledy. A tak se ani nenadějeme a jsme na Mittelspitze, který je se svými 2713 metry nejvyšším z celého masivu. A ferrata pokračuje po hřebeni nahoru a dolů k poslednímu vrcholu, 2712 m vysoké Südspitze. Tady jsou výhledy nejkrásnější. Dole se zrcadlí Köenigssee, kolem dokola vrcholky berchtesgadenských Alp a na obzoru zasněžené Vysoké Taury s 3798 metrů vysokým Grossglocknerem. Po přestávce na oběd a nezbytné vrcholové fotce začíná sestup jižní stěnou. Ten trvá téměř tři hodiny... Všude okolo divoké vrcholky a rozlehlé údolí Wimbachtal, stále je co obdivovat. Nejdříve je prudký sestup po skále zajištěný lany a posléze nepříjemný sešup suťoviskem. Poslední úsek nad údolím je cesta jištěna řetězem. Závěrečná  část, která vede údolím Wimbachtalu, je už jen pohodová procházka.
Mezitím přišly mraky a vrcholy okolních hor jsou schované. Tak to zase vyšlo.... :-).

Poslední aktualizace: 11.9.2017
Watzmann - hřebenový přechod masivu. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Watzmann - hřebenový přechod masivu.

Wimbachklamm bei Ramsau
Wimbachklamm je dostupná z Ramsau bei Berchtesgaden. Otevřená je od 1. května do 1. listopadu od 7 do 19 hod. Výchozím bodem je…
Bavorský národní park Berchtesgaden leží na jihovýchodě Německa při…
Městečko Ramsau se nachází v Německu v národním parku Berchtesgaden. Místo je ideální pro rekreaci jak v létě (pěší turistika, kolo)…
Zabloudíte-li do německých Alp u Berteshagenu,nenechte si ujít projížďku…
Jezero Königsee se nachází v jihovýchodním Bavorsku v okrese…
Navštívíte-li Berteshagen a okolí,Könissee,doplňte si…
Königsee sa nachádza v okrese Brechtesgadener Land, blízko hranic…
Hintersee se nachází asi 3 km od Ramsau v oblasti Berchtesgadenland. Je dostupné autem, na kole i pěšky. Je zde možnost občerstvení…
Jelikož práce v Německu dává ve dnech volna i mnohé možnosti k cestování,…
Objevte fascinující svět hory Watzmann, krále Berchtesgadenských …
 Výhled na úchvatná panoramata místo televize, horské jezero namí…
 Cesta tu prostě neexistuje. Mohutné srázy Berchtesgadenských Alp…
Den první Nápad probádat Francouzskou riviéru se zrodil už na přelomu…
Národní park Berchtesgaden vám učaruje svojí krajinou po celý rok. J…
Oblast Berchtesgadensko v jihovýchodním cípu Horního Bavorska lež…
Berchtesgadensko je doslova rájem pro ty, kdo se rádi prohánějí p…
Jezero Königssee  je dalším z  míst, které (společně s Hitlerovým…
Budete-li se pohybovat v německých Alpách v okolí…
Bránou do bavorského Národního parku Berchtesgaden (Nationalpark…
Lázeňské městečko Berchtesgaden se nachází v oblasti Berchtesgadenland asi 30 km jižně od Salzburgu. Město je výchozím bodem pro…