Adventní Vídeň

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou

I když je kalendářně již jaro, vrátím se k výletu do předvánoční Vídně. Z Karviné jsme autobusem vyjeli v nočních hodinách a do Vídně dorazili po osmé hodině ranní. Jedeme se sice podívat jak to ve Vídni před vánočními svátky vypadá, ale nemůžeme vynechat ani památky, kterých je ve Vídni velmi mnoho. Vystupujeme v okolí pomníku Marie Terezie a hurá do ulic.

Přecházíme přes cestu , procházíme branami a ocitáme se na nádvoří Hofburgu. Vždy tady jezdily kočáry, ale dnes je již chladné počasí, takže se nejezdí. Seznamujeme se s historií Hofburgu, prohlížíme sousoší a vycházíme protilehlou branou ven. Hned naproti jsou vykopávky. Pokračujeme ulicí, kde jsou nejdražší obchody až ke Stephansdomu. Cestou míjíme kostel sv.Michala, Plague monument, u kterého se již prodávají vánoční stromky. Po prohlídce chrámu sv.Štěpána máme chvíli rozchod. Nechci nic kupovat, tak této chvíle využívám a jdu do kavárničky přímo na Štěpánském náměstí na kávu a nezbytný sachrův dort. Poté následuje prohlídka císařských hrobek v kostele Kapucínů.

Odtud procházkou ulicemi Vídně kolem dalších a dalších kostelů a jiných památek přicházíme k radnici, kde se konají vánoční trhy. Ale asi se krize projevila všude, protože kdo tam byl v minulých letech, říkal, že už to není ono. Nicméně u jednoho stánku si dáváme něco na zub, je to kari klobása, ale musím přiznat, že mě moc nechutnala. Spravil to svařáček. U radnice byly stánky s cukrovinkama, občerstvením, vánočními ozdobami apod., nejvíc mě snad zaujaly obrovské kremrole. Jelikož začalo dosti pršet, uchýlili jsme se, asi na hodinku, do nedaleké kavárny na skleničku vína.Smile

Ve Vídni jsem byla již několikrát, ale musím říct, že jsem byla vánočními trhy trochu zklamaná.

Na samotné poznání Vídně je asi lépe jet na jaře, kdy kolem 20.května je Den muzeí a vstupy jsou zdarma nebo se slevou. Také je nádherný podzim, třeba na státní svátek Rakouska v říjnu, vstupy jsou slevněné, u Hofburgu se koná vojenská přehlídka, je možno si prohlédnout císařské komnaty (pochopitelně vstupné a zákaz focení) nebo klenotnici. Vše se dá skloubit s návštěvou nedalekéko Schonbrunnu a nádhernou procházkou zámeckým parkem. Nejen děti jistě uvítají návštěvu zábavního parku Pratru.

Poslední aktualizace: 25.3.2012
Adventní Vídeň na mapě
Autor: daga.ti

Příspěvky z okolí Adventní Vídeň

Praktické informace - cestování do Rakouska 2023
Rakousko je oblíbeným cílem českých turistů.  Připravil…
Mezi jeden z nejpozoruhodnějších vídeňských chrámů patří bezesporu kostel…
Albertina je jednou z mnoha galerií ve Vídni. Najdete ji v těsné blízkosti…
Ve Vídni jsme objevili jednu zajímavou stavbu, která se nachází na břehu…
Rakouská metropole nabízí pro každého atraktivní turistický cíl nebo akti…
Zámek Schönbrunn leží na jižním okraji Vídně. Jeli jsme z Jižní Moravy…
Do Vídně, s její neopakovatelnou atmosférou, kdy na vás z každého kroku a pohledu dýchá historie, můžete jezdit pořád.…
Vídeň je moje velmi oblíbené město. Zajímá mě i proto, že mám ráda historii a …
Stavba katedrály byla tehdy určitě složitá záležitost, z dnešního pohledu…
Tento kostel s Klášterem se nachází na náměstí Markt Neuer v…
Patří k nejstarším vídeňským kostelům a jeho založení je zahaleno rouškou tajemství. první zmínka o něm pochází z r. 1137. Byl několikrát …
Roku 1853 byl mladý císař František Josef I. zachráněn před atentátem. Jeho bratr arcivévoda Maxmilián, později mexický císař, dal…
Z nejstarší stavby kostela z 12. století se nezachovaly žádné památky. Nový kostel byl postaven po etapách a první z nich začala r. 1230. …
  Vánoční trh na náměstí Maria-Theresien-Platz  1.12.2012  Po zhlédnutí…
Vídeňský Ježíškův trh ,,Christkindlmarkt" na Rathausplatz  1.12.2012  Po…
Vydali jsme se do Vídně na vánoční trhy. Jeli jsme autobusem se…
Možná méně známou, ale o to pozoruhodnější, sakrální památkou hlavního…
Zkraťte si čekání na Vánoce a vydejte se vlakem Českých drah do V…
Výlet do Vídne jsem plánoval již velice dlouho, ale pořád se nějak…
Jednu z mnoha – a v tomto případě jistě neprávem tak trošku opomíjených – pozoruhodných turistických atrakcí hlavního města našich j…