Vídeň - zámek Schönbrunn

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Zámek Schönbrunn leží na jižním okraji Vídně. Jeli jsme z Jižní Moravy přes Mikulov do Rakouska a do Vídně, parkoviště je hned u zámku, ale je velice drahé, za pár hodin jsme platili okolo 26 euro, lepší je zaparkovat v Prateru u parku a jet metrem.

Barokní zámek Schönbrunn sloužil až do roku 1918 jako letní rezidence rakouských císařů. Začal ho stavět už Karel VI, který chtěl zámek rovný Versailles. Jeho dcera Marie Terezie z něj udělala letní sídlo. Narodil se tu a zemřel František Josef I., Karel I. tu roku 1918 abdikoval. Konal se tu i Vídeňský kongres 1814-1815. Zámek má 1440 místností a 200 kuchyní, z toho jich je 45 přístupných veřejnosti.

Zoologická zahrada

Foto: hrusa

Je to nejstarší zahrada na světě s původní barokní menažerií. Nechal ji postavit František Štěpán Lorinský v roce 1852. Narodilo se tu první slůně chované v zajetí a první panda velká.

Gloriette

Gloriette byla postavena jako symbol víteztví Marie Terezie nad Fridrichem pruským v roce 1775. Dnes se tu nachází kavárna, a na střeše je terasa s výhledem na celou Vídeň.

Palmenhaus

V tomto pavilonu jsou rostliny z pralesů všech kontinentů – je to poslední a největší expozice svého druhu v Evropě. Budova široká 113 m a vysoká až 28 m byla postavena v letech 1881 – 1882 podle projektu Franze Xavera Segenschmida v historizujícím stylu jako impozantní konstrukce ze železa a skla. Dnes stavba simuluje tři klimatické zóny: zimní zahradu, středomořskou a tropickou zahradu.

Dále můžeme navštívit: Zahradní labyrint, Pouštní dům, Privy garden, muzeum kočárů, Neptunovu fontánu atd.

Foto: hrusa

V kavárně Gloriette můžeme ochutnat skvělou vídeňskou kávu se sachrem, u labyrintu si můžeme koupit zmrzlinu i něco na zub.

Líbilo se nám úplně všechno, je to nejkrásnější zámek, jaký jsem kdy viděla, jediný problém jsou davy turistů.

V zámku si můžeme vybrat z několika okruhů, některé zahrnují i třeba vstup na gloriette, do zoo, do privy garden...

Imperial tour dospělí      €9,50    okruh zahrnuje 22 místností zámku

děti  6-18   €6,50

Grand tour    dospělí      €12,90   okruh zahrnuje 40 místností zámku

děti           €8,90

Classic pass   dospělí      €17,90   okruh zahrnuje Grand tour, privy garden, gloriette, labyrint

děti          €10,90    a dvorní pekárnu

Foto: hrusa

Gold pass     dospělí     €36,00   okruh zahrnuje Grand tour, privy garden, gloriette, labyrint,

děti         €18,00   dvorní pekárnu, zoo, pouštní a palmový skleník a muzeum                                                       kočárů

Sisi ticket     dospělí    €22,50    okruh zahnuje Grand tour, Depozitář císařského nábytku

děti         €13,50    - Vídeňské muzeum nábytku, Hofburg - Muzeum císařovny Sisi

Poslední aktualizace: 6.8.2010
Vídeň - zámek Schönbrunn na mapě
Autor: hrusa

Příspěvky z okolí Vídeň - zámek Schönbrunn

Praktické informace - cestování do Rakouska 2023
Rakousko je oblíbeným cílem českých turistů.  Připravil…
Mezi jeden z nejpozoruhodnějších vídeňských chrámů patří bezesporu kostel…
I když je kalendářně již jaro, vrátím se k výletu do předvánoční Vídně. Z Karviné jsme autobusem vyj…
Albertina je jednou z mnoha galerií ve Vídni. Najdete ji v těsné blízkosti…
Ve Vídni jsme objevili jednu zajímavou stavbu, která se nachází na břehu…
Rakouská metropole nabízí pro každého atraktivní turistický cíl nebo akti…
Do Vídně, s její neopakovatelnou atmosférou, kdy na vás z každého kroku a pohledu dýchá historie, můžete jezdit pořád.…
Vídeň je moje velmi oblíbené město. Zajímá mě i proto, že mám ráda historii a …
Stavba katedrály byla tehdy určitě složitá záležitost, z dnešního pohledu…
Tento kostel s Klášterem se nachází na náměstí Markt Neuer v…
Patří k nejstarším vídeňským kostelům a jeho založení je zahaleno rouškou tajemství. první zmínka o něm pochází z r. 1137. Byl několikrát …
Roku 1853 byl mladý císař František Josef I. zachráněn před atentátem. Jeho bratr arcivévoda Maxmilián, později mexický císař, dal…
Z nejstarší stavby kostela z 12. století se nezachovaly žádné památky. Nový kostel byl postaven po etapách a první z nich začala r. 1230. …
  Vánoční trh na náměstí Maria-Theresien-Platz  1.12.2012  Po zhlédnutí…
Vídeňský Ježíškův trh ,,Christkindlmarkt" na Rathausplatz  1.12.2012  Po…
Vydali jsme se do Vídně na vánoční trhy. Jeli jsme autobusem se…
Možná méně známou, ale o to pozoruhodnější, sakrální památkou hlavního…
Zkraťte si čekání na Vánoce a vydejte se vlakem Českých drah do V…
Výlet do Vídne jsem plánoval již velice dlouho, ale pořád se nějak…
Jednu z mnoha – a v tomto případě jistě neprávem tak trošku opomíjených – pozoruhodných turistických atrakcí hlavního města našich j…