Gosausee, Obertraun, Five Fingers s malými dětmi

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Jedeme autem ze Šumavy na dvoudenní výlet do okolí Hallstattského jezera. Do Obertraunu, kde máme zamluveno ubytování v aparthotelu, je to 290km.

Přestože GPS ukazují, že máme jet po dálnici přes Wels, zavile jezdíme přes Ried im Innkreis. Zaprvé je to kratší (i když možná ne rychlejší) a zadruhé je to zajímavější cesta. Kromě toho se lze najíst a pokochat výhledy z rozhledny na Steigelbergu, kousek za Lohnsburgem.

Máme s sebou sedmiměsíčního kojence a batole, kterému jsou necelé tři roky.

Obě děti snáší cestování dobře - jsou zvyklé Smile

První den je v plánu Gosauské jezero, na jehož břehu výtečně vaří, a odkud se lze kochat jedním z nejkýčovitějších pohledů na Dachstein - a opravdu to stojí za to.

Pokud s sebou máte kočárek, trochu vás zamrzí, že se nemůžete vydat přímo na ten Dachstein, ale vůbec to nevadí. Procházka kolem Gosauského jezera je nádherná! A ke všemu je v jezeře teplá voda wink

Pokud bychom měli o den víc, určitě prozkoumáme i náhorní "zvlněninu" vedle Donnerkogelu, kam by nás i s dětmi vyvezla kabinka lanovky Gasaukammbahn přímo od jezera. Nahoře prý půjčují i terénní kočárky, ale nemáme vyzkoušeno, nemůžeme tvrdit na 100%.

Od Gosausee uháníme směr Obertraun - ubytovat se a projít se po břehu Hallstattského jezera. Už je večer, musíme se tedy poohlédnout po nějaké večeři. Na břehu - plovárně - pláži se shodou okolností koná nějaká slavnost. Zjišťujeme, že se tu nejen dá koupat, ale je tu i poměrně rozsáhlá louka a hřiště pro děti i dospělé (dospělého těžkotonážního člověka vždy potěší, když najde na dětském hřišti atrakce i pro sebe Smile )

Druhý den vyrážíme autem směr dolní stanice lanovky Dachsteinseilbahn - Krippensteinbahn. Pro jistotu bereme golfáč, ale do kabinky by se pohodlně vešel i běžný dětský kočárek.

Odkaz na lanovku: http://www.alpy.net/dachstei/dachsteinseilbahn.php

Foto: magggi

Musíme pro tentokrát oželet i návštěvu dvou světově proslulých jeskyní Mamutí a Ledové a jedeme až nahoru na Krippenstein. Okamžitě po výstupu z lanovky se vrháme na červnový sníh a vzápětí do restaurace na oběd, který tvoří pivo a štrůdl s vanilkovým šodó. Ze štrůdlu nejprve ukusují jen děti, posléze se slétávají kavčata žlutozubá, známá tím, že okrádají o energetické tyčinky i horolezce visící na skále Smile Ptáci se nechají krmit z ruky - jsem fascinována a cpu jim i konenecké sušenky, což opeřenci oceňují natolik, že to na terase s vyhlídkou na konečnou lanovky - na Gjaid Alm - a na Dachstein, začíná vypadat jako ve filmu od Hitchcocka Smile

Pokračujeme značenou cestou směrem na vyhlídku 5 Fingers. Je to cca kilometr. Cestou lze odbočit vpravo do kopce, kde je další vyhlídková plošina, "obří" lavičky, kde se můžete opalovat apod.

Samotná plošina 5 Fingers není tak strašná, jak to vypadá na fotkách - trpím závratěmi, takže vím, o čem hovořím Smile

Každý z "prstů" má nějaké specifikum: barokní rám, v němž se lze vyfotit, symbolický skokanský můstek, dalekohled, "skleněnou podlahu" a díru v podlaze, aby se člověk (který závratě nemá) mohl pokochat pohledem přímo dolů (pouze v tomto "prstu" pozor na malé děti a malé psy).

Foto: magggi

Děti lze na plošinu normálně vypustit. Pozor je třeba dát pouze pár desítek metrů před příchodem k plošině - okolo cesty jsou poměrně strmé srázy, ale nic dramatického, jen jsem batole držela pro jistotu za ruku.

Výhledy jsou úchvatné - od Mrtvého pohoří po velkou část Solnohradska. Krásně je vidět i Schafberg nad Wolfgangsee a při troše štěstí i vzdálená Šumava.

Zpět v Obertraunu - koupání v jezeře. Vzhledem k tomu, že jde o průtokové jezero a hlavní protékající řekou je studený Traun, nelze říci, že by byla koupel vyloženě požitkem, ale zaplavat si v jezeře můžete bez problémů.

Od jezera se kocháme pohledem na plošinu 5 Fingers, kde jsme se před pár hodinami nalézali.

Třetí den ráno se vypravujeme domů - bereme to přes Loser, Panoramaticstrasse. Bohužel je zataženo, takže jde o vyhozených 15E - a protože je pondělí, je zavřená i restaurace na horním parkovišti, dtto restaurace o něco níže.

Na parkovišti u Gosausee jsou čisté toalety.

Foto: magggi

Hostinec se zahrádkou Gosausee je příjemný, mají dobré pivo, skvělé jelení medailonky a velmi dobrý, netradičně podávaný sulc.

Ceny odpovídají lokalitě, ale i kvalitě a koneckonců na Václaváku si taky nedáte buřta za dvacku.

Obsluha je i přes vrcholící sezónu a davy velice milá a není problém nechat si ohřát skleničku s jídlem pro děti.

Obertraun je malé městečko, ničím výrazné.

Bohužel gastronomicky žádný zázrak. Místní restauraci jsme nevyzkoušeli, protože měli zavřeno, první večer u stánku byla možnost koupit jen klobásu nebo pizzu - nijak špatná věc, ale ani nic extra. Druhý den bylo nutno utéci před bouřkou - uchýlili jsme se do pizzerie. Jídelníček dobrý, najedli jsme se s chutí.

Foto: magggi

Ubytováni jsme byli u (pravděpodobně) Britů v aparthotelu Seerose. Pokud pominu, že hotel není bezbariérový a snídaňový bufet je pouze studený, nemůžeme si pobyt v tomto hotelu vynachválit.

Majitelé milí, pokoje s kuchyňkou, čisté, pohodlné...

Stanice lanovky mají čisté toalety, někde krámky se suvenýry, všude se lze občerstvit.

Nejvíc se nám líbilo jezero Gosausee a vyhlídka Five Fingers.

Nejméně jsme byli spokojeni s gastronomickými zážitky (až na výjimky), ale je to subjektivní pocit rozmazlených gurmánů - všude jsou milí, příjemní, vstřícní a nevaří blafy Smile

Pozor na horské slunce na Krippensteinu - pro malé děti a citlivější jedince je třeba 50 faktor!!!

Doporučuji též čepici s kšiltem (chrání obličej) a obecně určitě pokrývku hlavy a sluneční brýle.

Foto: magggi

Dobrá obuv je otázka - my to absolvovali v sandálech. Je třeba si uvědomit, že nahoře na Krippensteinu lze naběhat maximálně 5km a jedná se o trasu pro lidi od 0 do 110 let, napříč fyzickými schopnostmi Smile

Pevnou obuv bych doporučila, kdybyste se rozhodli vyjet nahoru a sejít dolů pěšky, kolem jeskyní a bez kočárku.

Kabinky lanovky na Krippnestein jsou dostatečně prostorné i pro vozíčkáře a kočárkáře. Nastupuje a vystupuje se ze statické kabinky, není třeba freneticky cpát členy rodiny do ujíždějícího tělesa Smile

Lanovka je v provozu od začátku května do října (přesný termín u jednotlivých úseků lze vygooglit a je to i v odkazu výše)

Za cestu tam i zpět jsme platili 52E - každý 26E, děti do 5 let zdarma.

Poslední aktualizace: 17.2.2013
Gosausee, Obertraun, Five Fingers s malými dětmi na mapě
Autor: magggi

Příspěvky z okolí Gosausee, Obertraun, Five Fingers s malými dětmi

Za ledovcovou a obří jeskyní do Rakouska
Solná komora k Hallstattskému jezeru v Rakousku a nedaleké vesničce…
Vycházka z Obertraunu (Jutel Obertraun) směrem na Krippenbrunn. Cestou nahoru se jde lesem a tak možností k výhledu je omezeně. Jak…
Halštatské jezero je vodní plochou o rozloze 8,55 km2 (některé zd…
Hallstatt se nachází v Rakousku v oblasti Salzkammergut asi 80 km…
Vzhledem k tomu, že se mi přes veškerou snahu ještě nikdy nepodařilo na vl…
Malebné hornorakouské městečko Hallstatt, ležící těsně nad hladin…
Současný halštatský Kristův kostel evangelické církve je dominantní a pozoruhodnou neogotickou stavbou, dokončenou v roce 1863. Tehdy totiž nahradil…
Rakousko 2010 7.8. Vyrážíme do deštivého dne a déšť nás neopouš…
Vesnice Hallstatt se nachází v Rakouském regionu Salzkammergut. Jeho…
Hallstatt-Dachstein Vyhlídka je umístěna přímo na vrcholku Krippensteinu…
Nádherné rakouské „unescové“ městečko Hallstatt nabízí svým návštěvníkům…
Mnozí návštěvníci rakouského Hallstattu jistě ihned zamíří ke zdejšímu hřbitovu. Většinu z nich zřejmě láká zejména zdejší kostnice se slavnými poma…
Hřbitovní mariánský kostel v rakouském Hallstattu je současně také…
Vodopád uprostřed města není v Rakousku zase až takovou výjimkou, zejména pokud se nacházíme pod alpskými vrcholky. Jeden takový najdeme také v…
     Rád bych se zmínil několika slovy o Hallstattu. To…
Jezera a hory na jihovýchod od Salzburku jsou nádherné a proto js…
Hallstadt je kouzelné a netypické městečko na břehu stejnojmenného jezera …
Rakousko – Salzkammergut (Solná komora): Hallstatt (9/2019) Na…
Na tento výlet využíváme lanovku z Obertraunu,která s přestupy dopravuje …
Rakouské Alpy jsou od nás něco málo přes 300 km. Nabízejí stovky …