Jezero Millstätter See – Korutany (Rakousko)

Cesta autem z Prahy k Millstätter See trvá kolem 6 hodin a najedete při ní asi 560 km. Můžete mi věřit, že se těch pár hodin v autě vyplatí. Křišťálově čistá a teplá voda v jezeře pro vás bude tou nejlepší odměnou!

Millstätter See je druhé největší a zároveň nejhlubší (141 m) jezero v Korutanech. Jeho voda je tak čistá, že splňuje parametry pro pitnou vodu!!! Naprostá čistota a zároveň příjemná teplota vody, která v letních měsících dosahuje 26°C, předurčuje Millstätter See ke koupání, vodním sportům, rybaření a relaxaci.

Foto: Bekmen

Pro návštěvníky, ubytované v regionu Millstätter See, je připravena možnost se zdarma (na základě karty ubytovaného hosta) seznámit s krásou přírody na západním (méně osídleném) břehu jezera. Průvodcem na této projížďce po jezeře nám je Gottlieb Strobl. Vyučil se stolařem/truhlářem se zaměřením na výrobu lodí. Všechny lodě, které k těmto vyjížďkám používá, vlastnoručně vyrobil - tu první ještě jako učeň. Pro výrobu aerodynamicky tvarovaných veslic použil buď modřínové, nebo mahagonové dřevo. Všechny loďky s láskou opatruje, udržuje a natírá. A jak sám říká, při této péči vydrží sloužit minimálně 50 let. Po usednutí do loďky, nám Gottlieb ukazuje na druhém břehu místo, kam se vydáme. Jako vodák jsem z kanoe „otrkaný“ - ovládání loďky mi nedělá žádné problémy. Prvotní pochyby, aby cesta po „voleji“ nepřipomínala galeje, byla hned po pár záběrech vesly zažehnána. Aerodynamický tvar loďky a velká páka vesel, dělají projížďku velmi snadnou a příjemnou. Je 8 hodin ráno, hladina jezera je naprosto klidná. Jen škoda, že zrovna dnes se sluníčko schovalo za mraky. Pomalu a klidně dojíždíme k západnímu břehu jezera, podél kterého pokračujeme a užíváme si pohled do modrozelené křišťálově čisté vody, nad kterou se naklání větve stromů. Ve vodě pod sebou nám Gottlieb nadšeně ukazuje hejno okounů. Ač jsou odhadem v hloubce 2 metrů, vidíme je naprosto zřetelně. Během celé výpravy mu svítí oči a je na něm vidět, jak moc ho život u jezera a jeho práce baví. A není se čemu divit…

Z vodní hladiny jsme již Millstätter See poznali, na řadu přichází obhlídka po souši. K té lze jednoznačně doporučit projížďku po okružní cyklostezce. Pravověrní „bikeři“ pochopitelně zvládnou cca 26 km téměř bez zadýchání. Ti pohodlnější si mohou např. v Seebodenu v Hotelu Royal X, vypůjčit E-bike.

Omlouvám se, že na chvilku odbočím od tématu, ale přímo proti výše jmenovanému hotelu je úžasné zahradnictví. Jak rozlohou, tak i šířkou a kvalitou prodávaného sortimentu jistě okouzlí každého zahrádkáře. Seženete tam vše od bylinek, přes jehličnany, sazenice rajčat, paprik, salátů, ozdobné trávy, ovocné stromky a keře, olivovníky, přerostlého trpaslíka a asi miliardu druhů kytek. No, cestování na dovolenou autem má své výhody, protože letadlem by se sazenice rajčat moc dobře nevezla!

Ale zpět k tématu - cyklostezka sice vede kolem jezera, ale 100% nekopíruje jeho hladinu. Na trase je několik kopců, které s podporou elektrokola zvládnete bez zadýchání (navíc ještě s úsměvem pár zadýchaných bikerů v kopci předjedete)! Na západní straně jezera vede cyklostezka převážně lesem, s občasným výhledem na jezero. Na východním břehu cyklostezka kopíruje silnici a vede přes městečka – ale zase nabídne výhled na jezero téměř po celou cestu. Stezku lze pochopitelně využít i pro pěší výlet.

Foto: Bekmen

Korutany jsou krajem jezer a hor. Pro pěší turisty je k dispozici například „turistická cesta lásky“ (Santiero dell‘ Amore) se 7 místy/odpočivadly, kde návštěvníci (dobrovolně) zapisují do knih své osobní a mnohokrát i intimní zážitky ze života – např. jak se seznámili, nebo co nejbláznivějšího pro svoji lásku udělali. Pokud vás tento romantický prvek nezaujal a „čtete raději deník Sport“, bude pro vás možná lákadlem granátová brána (proč granátová pochopíte ze samostatného článku) na konci cesty. Vzhledem k nestálému počasí při naší návštěvě Millstätter See jsme bohužel až k ní nedošli, ale za dobré viditelnosti by od ní mělo být celé jezero jak na dlani a krásný výhled tak doplní romantický rozměr Santiero dell‘ Amore.

Na romantiku vsadili i v hotelu Kollers, kde si můžete objednat večeři ve dvou. To by nebylo nic až tak objevného, ale tato večeře ve dvou se odehrává na pontonovém ostrůvku uprostřed jezera, kdy budete rušeni pouze v momentech, kdy vám obsluha na člunu přiveze další chod. Pokud si potrpíte na romantická gesta, toto asi ničím moc překonat nejde…

Tipy nejen na ubytování v tomto regionu najdete na:

www.millstaettersee.com

případně pro informace z celých Korutan navštivte:

www.korutany.com

Jezero s nádherně čistou vodu a projížďka po něm. Na koupání v jezeře to ještě na začátku června pro mě nebylo (voda měla asi 19°C), ale koupat se dalo v jezerním bazénu v hotelu Kollers - jezerní voda je tam vyhřívaná (i v zimě) solární energií na 28°C. Pro koupání mimo sezónu lze také využít jezerní wellness 1. Kaernten Badehaus v Millstattu

Krátké video z našeho pobytu u Millstätter See:

Poslední aktualizace: 8.6.2016
Jezero Millstätter See – Korutany (Rakousko) na mapě
Autor: Bekmen

Příspěvky z okolí Jezero Millstätter See – Korutany (Rakousko)

Lehká turistika v Alpách – okruh nad Millstätter See
Hledáte lehčí výlet, ale nechcete přijít o alpskou přírodu, pasoucí se…
Druhé největší jezero Korutan Millstätter See, obklopené nádhernou…
 Lyžařský kolotoč a nekonečná zábava na sjezdovce  Uvítejte den …
 Atraktivní last minute nabídky a dokonalé sněhové podmínky  Vý…
Slavnostní nálada na sjezdovkách a u vody   Začněte svůj den ve …
Ve spolkové zemi Korutany nad městem Spittal an der Drau se v pohoří…
 Cesta autem z Prahy do Korutan - konkrétně do obce…
Horní stanice kabinkové lanovky je v sedle odkud jsou nádherné vý…
Šťastný dětský smích. Spokojení rodiče. Rodinná zábava na čerstvé…
Rakouské Korutany nabízejí všem odpočinek, relaxaci a neopakovatelné…
Už jste viděli lázně na sjezdovce? Pokud ne, tak musíte určitě navštívit…
Pokud byste snad někdy váhali, které místo pro lyžování si vybrat, tak…
 Korutany nejsou jen nejjižnější spolková země Rakouska, ale také…
Weissensee vděčí slunný rakouský jih za svou magickou přitažlivost a…
Na základě kontaktu získaného na brněnském výstavišti jsme si v l…
 Přijeďte a zažijte, sotva lze někde jinde najít místa, kde se sl…
Tak úžasný Kaiserschmarrn, tedy císařský trhanec, jako v horské c…
Když jsem letos poprvé v létě zahlédl korutanské jezero Weissense…
 Jedeme na víkend do Rakouska na pomezí Salcburska a…
Pokud přemýšlíte, kam letos vyrazit na lyže a máte jasno pouze v tom, že…