Klokočské skály

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Při tomto výletu navštívíme jednu z méně známých lokalit Českého ráje. Ideálním výchozím bodem je Turnov, kam se lehce dostaneme vlakem.

Od turnovského nádraží vyrazíme po žluté značce na místní náměstí, odkud se vydáme ke Klokočským skalám po značce červené. Kousek za městem, nad řekou Jizerou, stojí altánek, odkud se nám otevře pohled na řeku samotnou, ale i na druhém břehu stojící Dlaskův statek. Pokračujeme stále po červené a po projití obce Záholice se již lesem vydáme ke skalám samotným. Prvním pěkným místem na trase je Zdenčina vyhlídka. Dojdeme na ní po asi půl kilometrové odbočce z červené trasy. Ze Zdenčiny vyhlídky uvidíme údolí řeky Jizery, protilehlé Besednické skály a zámek Hrubý Rohozec. Vrátíme se zpět na červenou a po několika metrech již začínají ta pravá romantická místa, kvůli kterým jsme se na výlet vypravili. Cesta vede po hraně Klokočských skal a z vyhlídek se nabízejí krásné pohledy jak na údolí pod námi, tak i na okolní skály. Když dojdeme na rozcestí u Klokočských průchodů, nesmíme si nechat ujít příležitost se do tohoto neobvyklého skalního útvaru podívat. Jedná se o zdejší největší, 70 metrů dlouhou skalní rozsedlinu. Po projití průchody se ocitneme v obci Klokočí, kde si můžeme dát oběd, protože další příležitost na trase již nebude. Po nasycení se průchody vrátíme zpět na vrchol Klokočských skal a po žluté značce pokračujeme k hradu Rotštejn. Tato zřícenina skalního hradu z poloviny 13. století, který byl vestavěn do čtyř skalních bloků, nabízí ze svého nejvyššího bodu krásné výhledy do KRAJINY, především na okolní skály a na Kozákov. Z Rotštejna pokračujeme dále po žluté do obce Dubecko, odkud se po vyjítí na hlavní silnici vydáme po neznačené cestě okolo rybníka k rozhledně Dubecko. Asi 150 metrů před rozhlednou si ještě můžeme prohlédnout kapličku sv. Jana Nepomuckého. Z rozhledny pak uvidíme nejvyšší partie hradu Rotštejn, ale hlavně je odtud krásný pohled na Kozákov a na celé krásné okolí. Po sestoupení z rozhledny pokračujeme dále po silničce, po které jsme přišli a asi po 300 metrech před obcí Kvítkovice se napojíme na modrou značku, po které se dostaneme k vlakové stanici Karlovice Sedmihorky a vlakem se vrátíme zpět do Turnova. Celková délka trasy včetně odboček je asi 17 kilometrů.

Dobře jsme se najedli v restauraci Hasičárna v Klokočí. O víkendu otevírají ve 12 hodin. V Klokočí je ještě restaurace Pod průchody.

Příroda je zde úchvatná, nejvíce nás asi dostaly Klokočské průchody. To je opravdu unikátní přírodní jev.

Hrad Rotštejn, je otevřen v turistické sezóně tj. od dubna do října, ale jen za příznivého počasí. Vstupné je dobrovolné.

Rozhledna Dubecko je za příznivého počasí a dobrých klimatických podmínek také přístupná. Vstupné je 20,- a 10,- Kč. Klíč od rozhledny je k zapůjčení v Dubecku v čp. 6. Je to stavení naproti kapličce sv. Jana Nepomuckého.

Poslední aktualizace: 3.4.2011
Klokočské skály na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Klokočské skály

Klokočské skály-jeskyně Postojna (Amerika)
Obec Klokočí se nachází v libereckém kraji, v okrese Semily. Nejlepší a…
Proti Prachovským skalám méně známé a méně vyhledávané skály, které ale…
Klokočské průchody
70metrů dlouhá, hluboká rozselina ve skalní stěně mezi Klokočskými a…
Trasu začneme přímo v Klokočí (foto 1) na parkovišti, odkud nás červená…
Při našem pobytu v Českém ráji jsme navštívíli také Klokočské  skály. Nachází se nedaleko od Turnova.  Vypínají nad obcí Klokočí a z…
V mohutné pískovcové skále Na mezírce vedle silnice z Rotštejna do Klokočí byla v letech 1933 až 1934 vytesána svatyně se sochou…
Vycházka začíná u rozcestí turistických cest v Malé Skále, blízko Boučkov…
Obec Klokočí, nacházející se asi 6 km východně od Turnova, je ideálním…
Rotštejn a Klokočské skály Je pár dní před velikonocemi a příznivá předpověď…
Výchozím bodem naší cesty je Železný Brod. Nedaleko autobusového nádraží…
Až se budete toulat na severu Českého ráje v přírodní rezervaci Klokočské…
Tato trasa je dost náročná pro ty, co nejsou zvyklý moc chodit, trasa…
Rozhodně nejsem žádný lokální patriot, či konzervatista, abych…
JESKYNĚ HUSOVA KAPLE Husova kaple leží v masivu…
Ve skalní stěně Klokočských skal vzniklo velké množství větších i menších jeskynních dutin. Nejznámější z nich …
   Ráno lítám po Turnově a sháním Janě ortpedické vložky do bot. Nahoře na náměstí se ještě stavuju v Infocentru, pak v prodejně " Drahých kamen…
Jeskyně Postojna, známá také pod názvem Amerika, se nachází v přírodní…
Betlémské skály
Betlémské skály nalezneme mezi řekou Jizerou a Klokočskými skalami cca 3 …
Na další výlet jedeme do Českého ráje na Maloskalsko.Vyrazíme z MALÉ SKÁLY…
Kratičká procházka - z obce Loktuše je to cca 1 km,jde se za Penzionem na…