Krkonoše - Františkov a tradiční dřevosochání

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody Na hory

Opět se hlásím z Krkonoš. Máme naplánovaný prodloužený víkend na horách v sestavě dvanácti lidí. Před námi jsou svátky a víkend, tak máme smělé plány, kam se všude podíváme. Jedeme auty směr Rokytnice první zastávka – Františkov. Tady máme kolem poledne všichni sraz.

Ve Františkově se každý rok koná dřevosochání, kde lze při práci pozorovat sochaře s motorovými pilami a sledovat, jak se jim pod rukama mění špalek v něco sošného Smile Nikdy jsme tu nebyli, tak se chceme podívat, jak to vypadá. Projíždíme Rokytnicí a stoupáme výš k Františkovu. Tady jsme přehlédli odbočku vpravo a dojeli jsme až na Rezek. Trochu jsme váhali, zda si tu nedat oběd – vynikající halušky, ale pak jsme to zavrhli a jeli zpět do Františkova na sraz s ostatními. Tentokrát jsme odbočku neminuli a z kopečka jsme se spustili dolů na parkoviště. Kopec je to pořádný a v zimě se odtud nebo sem bude asi pořádný oříšek. Necháváme auto na parkovišti a jdeme po zvuku motorových pil. Pracuje tu asi 5 borců a jedna borkyně na svých dílkách. Většina z nich je na začátku své práce, ale i tak jde zjistit, co z kmene bude.

V Muzeu – Galerii Starý kravín je výstava staré hasičské techniky, nebo zde uvidíte nástroje, jimiž si lidé dříve obstarávali obživu, sbírku portrétů bývalých prezidentů, v patře prodej výborného čaje, upomínkových předmětů (turistická vizitka, kterou jinde neseženete) a ukázky různých řemesel. Také je tu možnost vyzkoušet si rukodělky. Vykroužit si hrneček, nebo udělat šperk z vitráže, metodou Tiffany – to jsme teda neodolali . Jsou tu vystavena i díla z minulých ročníků a některá jsou prodejná. Je tu zkrátka na co se dívat i co dělat. Škoda jen, že jsme tu na začátku akce, takže hotová díla neuvidíme. Akce se koná začátkem července a trvá 5 dnů. Venku je možnost občerstvení a posezení. Na jiné sochy se můžete podívat, pokud se vydáte kolem Rokytnice po tématické, žluté, dřevosochařské naučné stezce.

Sochání
Sochání  •  Foto: pekoska

v akci
v akci  •  Foto: pekoska

Původní plán ubytovat se v Peci nám nájemkyně hotelu zhatila tak, že jsme dva dny před odjezdem zjistili, že je hotel zavřený a že vlastně nemáme kde bydlet.Snaha sehnat něco v Peci byla marná, ale nakonec se nám s pomocí majitele penzionu Samohlel ( měl bohužel obsazeno) v Rokytnici http://www.pension-samohel.cz/cs/ u kterého jsme byli na jaře podařilo, v přeplněných Krkonoších sehnat ubytování v Pasekách nad Jizerou pro všech 12 lidí, mimino i dva psy. Tak jsme byli rádi, že máme kde složit hlavu. Z ubytování jsme byli nadšeni. Penzion U Sadílků mohu vřele doporučit http://www.usadilku.cz/cs/. Ubytovaní jsme byli s polopenzí za 450Kč ( bohatá snídaně a večeře o třech chodech) v pokojích s vlastním sociálním zařízením. Před penzionem jsme se koupali v bazénu i v nedaleké hasičské nádrži. Děti se tu vyřádí na trampolíně, houpačkách, skluzavce. Kolem penzionu jsou louky, takže ideální prostředí . Velmi útulné , domácké prostředí a majitel je sympatický a vstřícný chlapík.

Na oběd jsme se stavili v Rokytnici v kině . Výborně tu vaří – od rizota přes panenku, masové mixy, zapečené brambory, nebo borůvkové palačinky (ty se mimochodem staly hitem celé čtyřdenní akce :) ) - všichni jsme si opravdu pochutnali – takže také zkuste :) . Obsluha je rychlá a milá. Můžete sem i se psi.

Byli jsme nadšeni z ubytování, které jsme nakonec sehnali a byli rádi, že ubytování v hotelu Corso v Peci nevyšlo. Klid a okolí – téměř na samotě bylo jedinečné. Paseky jsou poměrně strategickým místem pro podnikání výletů. Jednohlasně jsme se shodli, že se sem zase vrátíme.

v akci 2
v akci 2  •  Foto: pekoska

Nelíbilo se nám, že majitelka hotelu, kde jsme měli být původně ubytovaní se neobtěžovala nás o uzavření hotelu informovat a mnou zaplacenou zálohu musím teď vymáhat. Pokud se podaří, mohu výlet hodnotit pouze samými plusy.

U penzionu je hned parkoviště bezplatně, cenu ubytování jsem už psala. V penzionu je na chodbě společná čajová kuchyňka.Turistickou vizitku z Františkova seženete pouze tam – známku neměli. Nakoupit si můžete v 3km vzdálené Rokytnici v Tescu a pohledy, razítko a další důležité věci v informacích na náměstí.

Poslední aktualizace: 11.12.2014
Krkonoše - Františkov a tradiční dřevosochání na mapě
Autor: pekoska

Příspěvky z okolí Krkonoše - Františkov a tradiční dřevosochání

Z Františkova na Strážník
Vyrážíme do Krkonoš, konkrétně do vesnice Františkov, nacházející se…
Pokud na procházce nad Rokytnicí dojdete k rozcestí na Sachrově hřebenu (v…
Skalní vyhlídka Strážník (778 m.n.m.)
Dnes bych vás chtěl pozvat na skalní vyhlídku Strážník. Jedná se o krásné…
Skalní vyhlídka na vrchu Stráž. Leží 778 m.n.m a nabízí výhled na celou Rokytnici, Lysou horu a Kotel. Jeden ze…
Huťský vodopád - Rokytnice nad Jizerou.
Další z mých cílů v Rokytnici nad Jizerou byl Huťský vodopád. Tato…
Po stopách dávných pašeráků se můžete vydat z Rokytnice nad Jizerou. Téma…
Krásná 25kilometrová okružní trasa se startem a cílem v Rokytnici nad…
Tentokrát nabízím procházku do horské chaty – Penzionu Rezek Jeruzalém.…
Spartak Rokytnice, a.s. se zabývá nabídkou služeb pro vyznavače aktivního…
Tentokrát jsme za výchozí bod zvolily Rokytnici nad Jizerou, kde jsme…