Na Knížecí stolec

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Knížecí stolec

Pozvání strakonických turistů na výstup na Knížecí stolec v bývalém vojenském pásmu Boletice bylo pro nás výzvou, kterou jsme přijali a rádi společně autobusem vyrazili do Záhvozdí. Odtud po modré turistické značce až do cíle. A skutečně nás modrá TZ vedla dál a dál. Někdo byl zvědavý a odvážný zároveň a tak vyrazil do lesů při cestě na houby. A skutečně se mu zadařilo. Nějak se ho ostatním nechtělo následovat. Co kdyby nebylo ještě dobře odminováno. A po chvíli tabulka s upozorněním se vyskytla. Takže nebylo. Samozřejmě, že pokud se budeme pohybovat po turistické stezce, tak nikdo strach mít nemusí. Trasa nás vedla dále po modré TZ až k rozhledně na Knížecím Stolci. Tak jak jsme stupali k rozhledně houstla i mlha. To nám ovšem nevadilo, i když bylo jasné, že výhledy nebudou nijak lákavé. Postupně jsme zjistili, že vlastně žádné. Ale to patří k rozmarům počasí a tak žádné nervy. Příště to možná bude podstatně lepší. Během trasy nebylo možné si nevšimnout krásně zpracovaných ukazatelů odbočujících cest, které by nás zavedly do dalších krásných míst Šumavy. Příště se snad po nějaké z nich vydáme. A tak jsme se pomalu blížilivrcholu na Knížecím Stolci s rozhlednou. A opravdu. Žádný rozhled díky opravdu husté mlze. Krátký odpočinek po výstupu a hupky zase dolů směrem na Arnoštov. Malá zastávka u rozestavěného malého srubu, který bude prý turistům sloužit k odpočinku. Je to moc hezké místo a snad tomu i tak bude. V nižších polohách nás přivítal drobný déšť a tak přišly na řadu pláštěnky i deštníky. Do zájezdního hostince v Arnoštově jsme dorazili v pohodě a tam nás přivítala příjemní obsluha se smyslem pro humor, viz Fotogalerie. Po občerstvení jsme vyrazili zpět do Strakonic autobusem. Krásná trasa, dobrá nálada i dobří lidé, prostě krásný výlet a krásný den TK BLAMIŠ.

Za kouzelnou přírodou Šumavy a na Knížecí stolec, pak za místa ještě nepoznanými.

Najedli jsme se během putování z vlastních zásob a pak výborně v zájedním hostinci v Arnoštově.

Nádherná šumavská příroda, přátelské přijetí v Arnoštově. Co se nám tak trochu nelíbilo, to byla hustá mlha, ale za to mohou jen a jen rozmary přírody.

Pokud se vydáte na podobnou cestu, dbejte skutečně informačních tabulí.

Poslední aktualizace: 1.12.2012
Na Knížecí stolec na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Na Knížecí stolec

Želnava
V obci Želnava, která je situována do malebného prostředí v …
Sobota 4. 7. 2020 Večer jsme typovali, že…
Pondělí 15. 5. 2023 V noci bylo nepatrně chladněji, teplota v aut…
Lipenská přehrada je největší vodní plochou v ČR.Vodní dílo bylo…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád vás pozvu na výlet, ke kterému vám postačí jen jediná barva značky. Žlutá. Ta, vás provede…
Perník
Zalesněný vrch Perník (1.049 m) leží asi 10 km jižně od Volar nad pravým břehem Vltavy v Trojmezenské hornatině. Na jeho úbočích jsou četné…
Pátek 3. 7. 2020 V noci trochu pršelo, ale byl tady klid, kupodivu i ráno.…
Malé šumavské městečko Nová Pec je známým letoviskem a výchozím místem mn…
Středně náročná tůra (15 km) šumavskými lesy se zajímavými skalními útvary…
Každoroční srpnovou pánskou jízdu Na Klápě nad Novou…
Původně osada založená dřevaři při Schwarzenberském plavebním kanále…
Tentokrát jsme podnikli výstup na Knížecí Stolec, který se…
Jelení        Je zimní podvečer. Noční temnota se kvapem vkrádá na sněhem zasypanou Šumavu a nám po 170 kilometrech cesty z…
Vltava je nejdelší a nejvodnatější česká řeka. Jméno nese tok až od…
Tunel na plavení dřeva (Jelení)
Tunel na plavení dřeva, nebo též vodní tunel je velice zajímavým…
Turistická trasa měřící cca 18 km i s výstupem k vyhlídce na Lipno u…
Navštívíme šumavskou technickou památku - Schwarzenberský plavební kanál.…
Tato trasa, která spojuje železniční stanici Černý Kříž se stanicí Ovesná…
Autem se přesuneme z okolí Lipna do Nové pece a odtud do cíle a na parkoviště do Jelení (799 m.n.m.). Odtud se vydáme po zelené…
Řeka Blanice je pravostranným přítokem Otavy, do které se vlévá nedaleko …